וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגוב אחרון

רוזה ז'אוול

17.2.2011 / 9:01

אחרי שהיא טיטאה את כל הלכלוך החוצה, וחשפה כמה סודות עסיסיים, רוזה ז'אוול נפרדת, לא לפני שהיא מלמדת אתכם מה אסור לכם לעשות לעוזרת הבית

ולפעמים האקונומיקה נגמרת וצריך לומר שלום. אחרי ששיתפתי אתכם שבוע אחר שבוע בחוויותיי כעוזרת בית מדופלמת אני נפרדת מכם וחוזרת לחיי מלאי הברק. אמנם לא הספקתי לספר על הפעם ההיא שמר כהן תפס לי בישבן כי הוא חשב שאני אשתו (למרות שהדמיון היחיד בינינו הוא נקודת חן מעל המרפק), וגם לא על היום שבו גיליתי את מגירת הפורנו הסודית של משפחת עמיקם וגם לא על הבן הקטן של משפחת לווינסון שהחליט לעקוב אחרי הביתה, אבל אני מניחה שאתם מבינים כמה סודות קטנים יש לכולם. אח, כמה סיפורים עוד יש לי. הבעיה היא שהלקוחות מתחילים לחשוד שאני לא שומרת את הכל לעצמי, וקשה לי להמשיך לשקר להם שאני וכתיבה זה כמו הם וניקיון. אז לפני שאני והמטאטא שלי מתרחקים לעבר השקיעה חשבתי להכין לכם מדריך מיוחד שיעזור גם לכם ולעוזרת הבית הפרטית שלכם. אם תמלאו אחר ההוראות שלי מחכים לכם חיים נפלאים ונטולי אבנית.

נא להתנהג בהתאם!

עשו: למדו את ההבדל בין עוזרת בית למשרתת.

אל תעשו: אל תנצלו את טוב ליבה. לעוזרת הבית שלכם יש חיים משלה, היא לא צריכה להיות זמינה לכם 24 שעות ביממה והיא לא חייבת לבצע משימות לא הגיוניות (אלא אם כן סיכמתם זאת מראש) כמו להעמיד סירים על האש, לעזור לילד שלכם עם שיעורים או להוציא את הכלב לטיול.

אתם עומדים לי על הראש עם הסטופר

עשו: בדקו כמה זמן לוקח לכם לנקות את הבית ותורידו מזה שעה. זה בערך הזמן שייקח לעוזרת חדשה לנקות את הבית שלכם.

אל תעשו: עוזרת בית טובה יכולה לעשות נפלאות, אבל היא עדיין לא וונדר וומן. אל תצפו ממנה לנקות יסודי בפחות משלוש שעות. ואל תגידו לי שהעוזרת שלכם מסיימת הכול תוך שעתיים – היא כנראה מערימה עליכם ודוחפת את כל הלכלוך לפינה נסתרת בבית. כבר אמרתי לכם שיש לי סודות?

אתם חושבים שאתם בבקו"ם

עשו: חלקו את המשימות במספר הפעמים שהעוזרת מגיעה אליכם. שבוע אחד תריסים בכל הבית, שבוע אחד להפשיר ולנקות את המקרר, שבוע אחד לשאוב מיטות וספות וכו'. כך תוכלו גם לעקוב אחר המשימות וגם לוודא שהן מתבצעות.

אל תעשו: אל תתנו יותר מדי משימות בפעם אחת או לחילופין אל תצפו שדברים יתבצעו אם לא ביקשתם אותם. אף אחד לא אוהב להגדיל ראש, גם לא אני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אתם חוסכים לי על התחת

עשו: הכינו לעוזרת הבית את כל המוצרים במקום אחד. תשאלו אותה באילו מוצרים היא מעדיפה להשתמש ומה מיותר לחלוטין. מי יודע, אולי תחסכו עוד 100 שקל בחודש.

אל תעשו: אל תקנו את המוצרים הזולים ביותר שלא הייתם משתמשים בהם בעצמכם. היא לא שפן ניסיונות.

אתם מתקמצנים על הצל"שים

עשו: תנו כבוד לעוזרת שלכם ותביעו הערכה על עבודתה. במהלך יום העבודה הציעו לה לשתות ואפילו תדאגו לנשנוש קל.

אל תעשו: גם אם אתם מרגישים שהיא כמו בת משפחה, אל תערבו אותה בריבים משפחתיים. אלא אם כן לא איכפת לכם שזה יהפוך לטור מגניב באינטרנט.

אתם מתעקשים על הקטנות בפינות

עשו: תנו לה ביקורת בונה. הדגישו בפניה מה חשוב לכם ומה לא.

אל תעשו: אל תהיו קטנוניים – אל תקצצו לה בשכר או לא תשלמו לה אם מצאתם שערה על הרצפה. אבל אם נתתם דגשים ואתם עדיין לא מרוצים – אולי כדאי שדרכיכם ייפרדו.

אתם מתקמצנים על המשכורת

עשו: שלמו לה בזמן. היא זכאית לקבל תמורה מלאה בעד עבודתה. אגב, יש לה גם כמה זכויות (הבראה למשל), אז שלמו לה על פי חוק.

אל תעשו: אל תמרחו אותה בתירוצים מטומטמים ואל תבכו לה שאתם לחוצים החודש. עוזרת בית זה לגמרי מותרות ואם קשה לכם כלכלית זאת ממש לא הבעיה שלה שלא בא לכם להחזיק מגב.

אלף לילה ולילה

עשו: ספרו לחברים שלכם על עוזרת הבית הנפלאה שלכם, היא תמיד תשמח לעוד עבודה.

אל תעשו: אל תלכלכו עליה ותמשיכו להעסיק אותה. תתפלאו, אבל גם לעוזרות בית יש מוניטין שהן צריכות לשמור עליו.

אז נתראה על רצפות מבריקות, כן?

  • עוד באותו נושא:
  • עוזרת בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully