וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחלומות הוורודים שלכם

אינפנטילי, מתוק או סתם דביק? עכשיו זה רשמי - 2011 בסימן של צבע ורוד. מה חושבים המעצבים המובילים על הגוון הטרנדי של השנה?

אפילו אם אי פעם אהבתם את הצבע הוורוד, סביר להניח שאם פנינה רוזנבלום לא הוציאה לכם אותו מכל החורים, חופית טייב והכלבה האומללה שלצדה מ"היפה והחנון" גרמו לכם לסלוד ממנו. למקרה שלא הספיקה לכם הוורדרדות המאוסה של השתיים, אל דאגה, השנה אתם צפויים לקבל מנת יתר של הגוון המתוק והדביק.

חברת הצבעים העולמית "פנטון" הכריזה כי הצבע הוורוד יככב ב-2011 כטרנד הצבעוני התורן. הטון הספציפי שהחברה בחרה בו נקרא פרח היערה האיטלקית (Honeysuckle) המאופיין בריח מתקתק ומשכר, ואם אתם ממש חייבים לדעת, אז מספרו הקטלוגי הוא 18-2120.

מפנטון מוסרים כי הצבע האופטימי עשוי לסייע לנו להתמודד קצת יותר טוב עם לחצים ומשברים, מאחר שהוא משרה רוגע ובעל יכולת לרומם את מצב הרוח שלנו. אם אתם קונים את ההבטחה הזו ויש לכם חשק להכניס את הצבע הביתה, קבלו כמה הנחיות מארבעה מעצבים ואדריכלים מובילים.

עוזבים את בית הבובות

אדריכלית הפנים ורד בלטמן-כהן מציינת כי ברגע שמניידים את הוורוד מבית הברביות אל הסלון הביתי, הוא עשוי להפתיע ולרגש. "יש ביכולתו להעניק לחלל טוויסט מרענן ולהפיח בו חיים חדשים, לשבור את שגרת השעמום. לא כדאי להשתמש בו כצבע בסיס לחדר או כאובייקט גדול מדי, אלא ככתם דקורטיבי באביזרים משלימים". בלטמן-כהן ממליצה להשתמש בוורוד בזהירות, ממש כמו באדום ואולי אפילו יותר. "הוורוד הוא הצהרה שאי אפשר להתחבא מאחוריה. כמו באופנה, כך גם בעיצוב הפנים. חשבו על זה, אישה שתכנס לאירוע בשמלה אדומה תבלוט פחות מאישה בשמלה ורודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיר אחד זה לגמרי מספיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

המעצב הבינלאומי דרור בן שטרית מציין ממקום מושבו שבניו יורק, שהוא בהחלט מבין את הבחירה של פנטון השנה. "זהו צבע מסחרי שתופס, אך הגוון הספציפי של יערה איטלקית מתאים יותר לחדר שינה, לדעתי". כמו בלטמן-כהן, גם בן שטרית ממליץ לנקוט משנה זהירות בשימוש בצבע. "אני מתקשה לדמיין מוצרים רבים ברחבי הבית בצבע הזה. אלמנט בודד כמו קיר אחד בהחלט יכולים לעשות את העבודה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכסא של פיליפ סטארק. בצבע סלמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

האסוציאציה הראשונה שעולה למעצב אריק בן שמחון למשמע המילה ורוד היא ילדותיות, אך כשהוא מהרהר לעומק בנושא צבע השנה, הוא מוצא בו קונפליקטים פנימיים החל מוורוד עתיק המשדר שקט ועד לפוקסיה הרועש. "מאז ומתמיד אני מחובר לגוון ורדרד בהיר - סלמון, שמשתלב נפלא עם חומרים אחרים בעיצוב, כמו למשל נירוסטה או זהב המעניקים מראה ברור חדשני ויוקרתי. שילובו של הצבע עם עץ חשוף יקנה מראה מסתורי יותר". מה שהצית לבן שמחון את האהבה לצבע הבהיר הוא כסא ורדרד של המעצב הצרפתי המהולל פיליפ סטארק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלבו אותה עם אדום או סגול, לאווירה לילית/מערכת וואלה!, צילום מסך

האדריכל יוסי פרידמן, שנמנה עם סגל המרצים בחוג לעיצוב פנים של המכללה למנהל, מציין כי הוא מרבה להשתמש בגווני ורוד שונים ובאופן כללי הוא די בעד הצבע המתוק. "אני אוהב לשלב ורוד עם צבעים כגון כתום אדום וסגול, כדי ליצור חללים שלא בהכרח משדרים אינפנטיליות או רכות ונותנים אווירה לילית". שילוב הצבעים העזים עם הוורוד לדברי פרידמן מייצג את כת הקרישנה ולכן נתפס כרוחני. "בנוסף, לגוון הורוד יש נוכחות של אור. פריטים ורודים יכולים להאיר את החלל כמקור אור נוסף בחדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully