וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך: עץ קרטון

לייה ודנה מאירזון

28.12.2010 / 12:44

עצים הם לפעמים געגועים ליער – במחווה לסנטה, ליערות הכרמל ולכדור הארץ, מכינים עץ מקרטון שהוא גם מדף דקורטיבי. זה בידיים שלכם

השבוע, אולי בהשראת עצי האשוח של סנטה ואולי עקב הגירעון הצפוני באילנות, החלטנו לאסוף קופסאות קרטון מהרחוב ולעשות מהן משהו שימושי, או לחלופין - להחזירן לגלגול הראשון שלהן. התוצאה: עץ קרטון שהוא גם מדף דקורטיבי, שכיף להכין ולקשט ביחד או לבד.

החומרים הדרושים:

קופסאות קרטון, מחוגה, סרגל וסכין יפנית. שימו לב ילדים, השבוע יש הרבה חיתוכים בתפריט, אז יש להצטייד בהורה מלווה.

שלב 1:

נתחיל מגזע העץ. בעזרת סרגל נצייר שני משולשים שווי שוקיים וזהים בגודלם. כדאי להיות מדויקים, אך אם זה מעל לכוחותיכם, לא נורא.

שלב 2:

כעת, נקווקו את המשולשים. כל קו יסמל את המקום שבו עתיד לשבת מדף בעץ המדפים העתידי שלנו. שימו לב! מדדו את אורכו של הקו שציירתם על המשולש, זה נחוץ להמשך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שלב 3:

נמשיך למדפים. בעזרת מחוגה נצייר עיגולים כמספר הקווים שציירנו בגזע - המדף התחתון יהיה כמובן הגדול ביותר, ובהתאם המדפים יקטנו בהמשך.

שלב 4:

זוכרים את הקו שאת אורכו מדדנו? עכשיו נשתמש בו כדי לשרטט צלבים במרכז כל מדף, בהתאם לגודלו.

שלב 5:

כעת נחתוך את הקרטון לפי השרטוט. כשחותכים קרטון גלי, מהסוג שמוצאים ברחוב, חשוב לזכור שהקרטון עשוי שלוש שכבות נייר. לכן, עדיף לחתוך אותו בשלושה חיתוכים עדינים ולא בחיתוך גס אחד.

את הצלבים יש לחתוך ברוחב של כחצי סנטימטר, כדי שנוכל להשחיל דרכם את הגזע.

שלב 6:

בשני המשולשים המהווים את הגזע נחתוך חריץ במרכז, באחד מן הבסיס ועד האמצע ובשני מן הקודקוד ועד האמצע. עובי החריץ הוא כחצי ס"מ בכדי לאפשר חיבור של שני המשולשים אחד לשני.

שלב 7:

אוחזים בשני המשולשים ומחליקים אותם חריך אל חריץ, עד לקיבוע.

שלב 8:

כעת הגזע מוכן ונשחל עליו את העיגולים - מהרחב אל הצר ביותר.

על העצים שהכנו אפשר להניח תכשיטים, כלי כתיבה, צעצועים, בובות ומה שבא לכם, בגדול. אפשר לשחק עם הפרופורציות ולהכין עצים גדולים במיוחד, או מיניאטוריים, מצד שני. גם עם הצורות אפשר לגוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully