וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמינר הקיבוצים בת"א ייהפך לפרויקט מגדלי יוקרה

רנית נחום-הלוי

28.12.2010 / 8:16

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה העבירה את המשוכה הרשונה להקמת פרויקט מגדלי מגורים במתחם סמינר הקיבוצים בת"א. הפרויקט כולל את הרחבת הסמינר ובניית שכונה עם 450 דירות

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות גילה אורון, אישרה אתמול להפקדה להתנגדויות את תוכנית ההרחבה של סמינר הקיבוצים בדרך נמיר בתל אביב. הפרויקט, המשתרע על כ-54 דונם, כולל, מלבד הרחבת הסמינר, גם הקמת מתחם מגורים שיכלול שלושה מגדלי מגורים. בסך הכל תוקם בשטח שכונה חדשה שתכלול 450 דירות, בשווי של כמיליארד שקל.

התוכנית הופקדה בתנאים, כך שקודם להפקדה יידרשו יזמי הפרויקט לקבל את אישור משרד הביטחון לגובה המגדלים, וכך גם את רשות שדות התעופה, משרד התחבורה והג"א. ההערכות הן כי התוכנית תופקד להתנגדויות בעוד כשלושה חודשים ותקבל תוקף בעוד כשנה מהיום.

יזמי הפרויקט הם מכללת סמינר הקיבוצים, חברת אמריקה ישראל שבשליטת פיני כהן ושמשון הראל וחברת הפניקס. חברת וקסמן-גוברין-גבע אחראית על תכנון והקמת הפרויקט. מתכנן הפרויקט הוא האדריכל ומתכנן הערים פרופ' משה צור.

המתחם נמצא בין דרך נמיר, חלקו הדרומי של רחוב לוי אשכול ודרך רוקח, והוא משתרע על שטח של כ-54 דונם. מכללת סמינר הקיבוצים, בעלת הקרקע, התקשרה באוגוסט 2000 עם חברת פניקלאס שבשליטת אמריקה ישראל והפניקס בהסכם קומבינציה, לפיו סמינר הקיבוצים יקבל, בין היתר, כ-50% מההכנסות של הפרויקט.

לפי התוכנית, בחלקו המזרחי של המתחם תוקצה קרקע בשטח של 12 דונם לבניית מבנים שישמשו למטרות חינוך, בהיקף של עד כ-25 אלף מ"ר עיקרי. במסגרת התוכנית, ייהרסו המבנים הקיימים ובמקומם ייבנו מבנים בגובה של עד 12 קומות.

פרויקט המגורים יוקם בחלק המערבי של התוכנית בשטח של כ-14 דונם. פרויקט המגורים, הסמוך לפרויקט היוקרה של אפריקה ישראל סביוני רמת אביב, יבנה בהיקף של כ-54 אלף מ"ר בנוי בבנייה מרקמית של מבנים בני שבע-תשע קומות ושלושה מגדלי מגורים של עד 35 קומות לאורך רחוב מאוריציוס ויטלה. בסך הכל ייבנו במתחם 450 דירות בשטח עיקרי של 120 מ"ר. 15% מהדירות יהיו בשטח של 75 מ"ר ועוד 5% בשטחים של עד כ-80 מ"ר לדירה. ההערכות הן כי דירה בפרויקט תמכר בכ-3.5 מיליון שקל בממוצע.

הקמת הפרויקט תיעשה בשלבים: בשלב הראשון תחל בניית מגדל המגורים בשטח הפנוי והקמת יתרת הפרויקט תיעשה בהדרגה תוך פינוי המבנים הקיימים ובניית חדשים במקומם. בנושא התעבורתי, הוחלט כי הגישה לכלי הרכב למתחם המכללה תיעשה דרך רחוב נמיר. הכניסה למתחם המגורים, לעומת זאת, תיעשה מרחוב ויטלה ולוי אשכול ממערב.

הפרויקט יוגדל אם יועתק

מכללת סמינר הקיבוצים היא הרביעית בגודלה מבין המכללות בישראל ולומדים בה כ-6,000 סטודנטים להכשרת מורים. המתחם כולל כיום מבנים בהיקף של 11,500 מ"ר בנוי. התוכנית להרחבת הסמינר, שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב במהלך 2007, בחנה אפשרות של העתקת הסמינר בתיאום עם יזם התוכנית בין היתר למזרח יד אליהו או לשטח הציבורי בכפר שלם. הוועדה המקומית החליטה בזמנו כי במידה שהסמינר יחליט להעתיק את מקומו, זכויות הבנייה יגדלו ל-544 דירות ותישקל תוספת של עוד 10%. כבר אז הודיעו יזמי הפרויקט בשם סמינר הקיבוצים, כי המכללה רוצה להישאר במקומה. על החלטה זו יוגשו בחודשים הקרובים התנגדויות לוועדה המחוזית על ידי סגן ראש עיריית תל אביב פאר ויסנר וחבר המועצה ארנון גלעדי. לדברי ויסנר, "מוסד כה משמעותי כמו סמינר הקיבוצים לא צריך לקום על דרך נמיר. אין סיבה שלא ישמש עוגן לדרום ומזרח העיר ויעבור לאזור המכללות של יד אליהו. בכך הסטודנטים שילמדו בסמינר יהווו עוגן לשכונה, יחזקו אותה ויסייעו לילדי דרום העיר".

עמותת סמינר הקיבוצים רכשה את הקרקע מרשות הפיתוח לקראת סוף שנות ה-50' לשם הקמת סמינר. מאז פעלה לאישור תוכנית בניין עיר ולקראת סוף שנות ה-70' אושרה תוכנית ששינתה את ייעוד הקרקע למגורים. יוזמות לתכנון המתחם קודמו במהלך השנים, אך הן לא הבשילו לתוכניות ברות תוקף, כך שבמהלך השנים נבנו במתחם מבנים ללא היתרי בנייה. תביעה משפטית שהוגשה נגד הסמינר במהלך 2000, היא שהניעה את העמותה לקדם תוכנית מפורטת. התוכנית הנוכחית, שבמסגרתה נחתם הסכם קומבינציה, היא חלק מהסדר מחיקת חובות שאליו נקלעה התנועה הקיבוצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully