וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצב לי כבשה

ענת ניר

25.12.2010 / 11:28

בעיות חנייה וסנדלי שורש - מה יותר קשה לשאת? התחרויות הכי איזוטריות בעולם העיצוב מנסות למצוא פתרונות אסתטיים וחכמים

למצוא חנייה בתל אביב זו פעולה שמצריכה סבלנות, שכנוע עצמי ומארבים אחר כל מי שהולך לכיוון רכב חונה. בשנה שעברה, אנשי חברת "Nissan" החליטו להפוך את המאבק היומיומי בחיפוש אחר יריעת אספלט פנויה למעורר השראה, ופצחו בתחרות שנקראה "לחשוב מחוץ לקופסת החניה", במסגרתה נתבקשו 3059 מעצבים מ-96 מדינות למצוא פתרונות חנייה מהפכניים למיואשים על ההגה. "על הקונספטים הנבחרים לאתגר את התפיסה העכשווית של מקום החניה" נכתב בדרישות התחרות. הזוכה במקום הראשון, שגרף גם 5,000 יורו, הוא המעצב טנזים חאסן סאלים מבנגלדש, שהגה מעין גלגל ענק למכוניות שמאפשר לאחסן עד כ-6 כלי רכב באוויר בשטח שתופסת מכונית בודדת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לונה פארק למכוניות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהלי "Nissan" בהחלט הוכיחו יצירתיות גואה ומקוריות כאשר בחרו את מקום החנייה כנושא התחרות, אולם רוב תחרויות העיצוב עוסקות בנושאים קצת יותר קונבנציונליים. תחרויות עיצוב בישראל למשל, שנערכו ביוזמת המכון הישראלי לאריזה ולעיצוב המוצר עוד בשנת 1965, ביקשו בסך הכל: "לעודד שיפור רמת העיצוב בארץ, ליצור רעיונות חדשים ולעודד שימוש בעיצובים ישראליים מקוריים". גם תחרויות עיצוב מחו"ל כדוגמת red dot היוקרתית הכוללת 12,000 מתחרים מ-60 מדינות, מחפשות בעיקר לשים את האצבע על עיצובים יוצאי דופן. בניגוד אליהן, תחרויות אחרות משווקות מוצר או רעיון שלעתים הקשר ביניהן לבין עיצוב הוא מקרי בהחלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שום דבר לא מושלם. העט של ז'אק לארמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קחו לדוגמה את תחרות "עצב את העט המושלם". חשבתם פעם מהו העט המושלם עבורכם? הוגי התחרות, שנערכה מטעם אחד מיצרני המתנות הגדולים ביותר לאנשי עסקים באירופה, אסיה וארה"ב, לא הקלו ראש בשאלה המהותית ואף התייחסו לכלי הכתיבה ההיסטורי הזה כאילו בכל רגע עומד לאחוז בו מנהיג שישרבט את חתימתו על הסכם שלום. למרות שנדמה כי העט שייך לעולם הולך ונעלם של כתיבת פתקים, בבריף שחולק למתמודדים נכתב כי מדובר במתנה הפופולרית בעולם לאנשי עסקים בעידן המסרונים. בעיצוב הנבחר של השי האולטימטיבי לחג זכה לז'אק לארמי, סטודנט בן 22 מאוניברסיטת סינסניטי, שעיצב עט עם מעטפת פלסטיק מחוררת, שמאפשרת לראות דרכה את שארית הדיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולי עם פאייטים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחרות יצירתית נוספת שנועדה לשווק מוצר קיים היא תחרות עיצוב רצועות לסנדלי השורש, פריט השמור בעיקר ליוצאי תנועות נוער, שתיערך בפברואר הקרוב. השנה החליטו בחברה לפתוח את סוגיית ה"פסים או מעוינים" לקהל הרחב ולא רק למעצבי טקסטיל. "האתגר הוא לעצב רצועה אשר תגרום לאנשים לחבב את הסנדלים ולפתח אליהם קשר רגשי", מסבירה בהתלהבות דורית קוטרוש, מנהלת השיווק. ממשק מיוחד שפותח בחברה מאפשר לכל אדם מהשורה להיענות לאתגר על פי טעמו האישי. אפשר לבחור צבע, דוגמה והדפסים שאולי יינעלו ביום מן הימים על ידי יוצאי קיבוץ סרבני קרוקס. הדגם הנבחר ייצא לשוק בשנת 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין לא פגשה את פס הייצור. מכונת הקפה שעיצב שמואל לינסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחרות אחרת שהתקיימה בישראל באוקטובר האחרון הציבה תנאי מיוחד במינו עבור משתתפיה: עצבו כל מוצר - כסא, מכונית או הליכון - בתנאי שלא יהיה קיים בעולם האמיתי. כלומר, זה נחמד שלמוצר יהיו צורה, חומר או משקל מוגדרים אבל אך ורק בגבולות הווירטואליים של תוכנת המחשב. את התחרות הגו משווקי התוכנה "SolidWorks" בישראל המשמשת ליצירת עיצובים מורכבים בתלת מימד. ראשי החברה ביקשו מהמעצבים לשלוח מוצרים ששורטטו בתוכנה ומאנשי הפייסבוק לדרג את העיצובים הדמיוניים. זוכת התחרות היתה מכונת קפה עשויה בטון שעוצבה על ידי שמואל לינסקי. על אף שהמכונה המאסיבית טרם פגשה את פס הייצור, היא הספיקה להופיע באתרי עיצוב נחשבים.

  • עוד באותו נושא:
  • תחרויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully