וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצוי לעגל פינות

ענת ניר

19.12.2010 / 8:15

הבהרה: הכתבה הבאה לא באה לדגור לכם על התקף חרדה, רק להזכיר לכם שלחפצים תמימים בבית יש גם צד אפל. כך תעצבו בית בטוח לילדים

המנטרה השגורה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא שרוב התאונות מתרחשות באזור המגורים, ממש ליד הבית. מה שמרבית ההורים לא יודעים זה שגם מחוץ לרכב, 70% מהתאונות הנגרמות לפעוטות מתרחשות במקום הבטוח ביותר לכאורה – בבית עצמו.

חפצים אלמנטריים והתנהלות שעבורנו נראית שגרתית עלולים בתנאים מסוימים להפוך למסוכנים. הידיעה המלחיצה הזו לא אמורה לגרום לכם לדגור על התקף חרדה ולהפוך את המעון הפרטי למוזיאון ממוגן וסטרילי, אלא רק להיות ערניים ולמנוע תרחישים מסויטים יותר או פחות בעזרת מספר טיפים פשוטים. מספר שינויים קטנים, גישה מודעת יותר ונכונות לשפר יהפכו גם את הבית שלכם לסביבה בטוחה לילדים ולמקור גאוותה של כל אימא היסטרית, לא חשוב מאיזו עדה.

חדר ירוק. ShutterStock
זהירות, הספה הזו עלולה לשמש כמקפצה לחלון/ShutterStock

חלון הזדמנויות

חוץ מלהושיב את האורחים וגם אתכם בסופו של יום עבודה מפרך, חשוב לזכור שלרהיטים במשקל כבד ובמיוחד מלכת הסלון, הטלוויזיה, יש גם צד אפל; אלה עלולים לזוז ממקומם וליפול ואף יכולים לשמש כקרש קפיצה אידיאלי בכדי לטפס לחלון הפתוח. לכן כדאי מאוד לקבע אותם למקומם ולהציב אותם במרחק מסוים מהחלון. על החלון עצמו כדאי להדביק טפט שקוף, כך שבמידה שהזכוכית תתנפץ עקב כדורגל תועה, רסיסי הזכוכית לא יתפזר לכל עבר.

מינימליזם מסוכן

ריהוט עם פינות חדות - גם אם הכי בא לכם על בית אלגנטי ונקי עם קווים ישרים יתכן שתאלצו לוותר על החלום המינימליסטי עד שהילדים יגדלו. מפגש חזיתי של הפינה החדה בשולחן עם ילדכם עלול להיות כואב גם לילד וגם לשולחן. כדי להימנע מתאונות ניתן לקנות מגנים מיוחדים ש"מתלבשים" על פינות השולחן. מי שמעדיף שלא להוסיף גיבנת לרהיטים שלו, יכול לקנות אותם כבר קטומי פינות בסטודיו "יו יו", למשל, המתמחה בריהוט לגיל הרך (- עין חי 45, כפר מל"ל. 09-7453835).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוגר את הפינה. כיסוי בטיחותי לרהיטים, להשיג ב"איקאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פקק בטיחותי לשקעי חשמל. גם מ"איקאה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המושכים בחוטים

אינספור מוצרי חשמל שנמצאים בבית מסייעים לנו בכל תחומי החיים, אולם ללא תשומת לב מתאימה חוט החשמל של הלפטופ עלול להביא למעידה, לחנק או אפילו להתחשמלות, לכן עדיף לקצר ככל האפשר את הכבלים בחיינו. בעזרת גומייה פשוטה ניתן לקשור את הכבלים ולשמור עליהם בקשר צמוד יותר עם המכשיר אותו הם משרתים. בנוסף כדאי לחפות את שקעי החשמל ועל כל צרה שלא תבוא, דעו תמיד היכן נמצאים מפסקי החשמל, כך שבמידת הצורך תוכלו מיד להוריד את השאלטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגירות עם מנגנון לבלימת טריקות של "בלורן - יבוא ושיווק פרזול בע"מ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגירות ללא טריקות

המגירות בארונות גם הן מועדות לפורענות, בייחוד כשמדובר בילדים קטנים שאוהבים לפתוח ולסגור אותן סתם בתור משחק. כדי שהן לא יסגרו לילדכם על האצבעות אפשר לקנות מגרות עם מנגנון מכני או חשמלי המונע טריקה. המגירות חוזרות למקומן לאט ובשקט, בקצב שנותן למי שדחף לתוכן ידיים קטנות מספיק זמן להתחרט.

אילוסטרציה. ShutterStock
מאחורי סורג ובריח/ShutterStock

נעולים על זה

רוב האנשים מעדיפים שלא לחסום לעצמם את הגישה לארונות חשובים בבית, אף על פי כן מומלץ לנעול ארונות עם כלים שבירים או חומרים רגישים וגם את דלת התנור. נכון שזה קצת מסורבל וטרחני, אבל יש דברים שכדאי שיהיו מאחורי סוגר ובריח, בקבוק האקונומיקה שלכם, למשל. אם אתם לא רוצים לראות אזיקון מכוער בכל פעם שאתם ניגשים למטבח תוכלו לקנות מנעול מגנטי המסתתר בצידו הפנימי של הארון או כאלה הנפתחים באלגנטיות בעזרת כרטיס מגנטי.

ובאמבטיה

כוויה מאמבט חם מדי היא משהו שגם מבוגר לא היה מייחל לעצמו, לכן רצוי לכוון את טמפרטורת התרמוסטט של הדוד לחום לא מזיק של 49 מעלות. בנוסף הברזים האלגנטיים של היום כל כך מתוחכמים שלפעמים עדיף את הברז של סבתא שהיה מסמן בבירור: כחול - מים קרים למקלחות קפואות ואדום - מים חמים לימות החורף. בכדי שגם ילדכם יבחין בוודאות בין המים החמים לקרים כדאי להדביק סימנים ברורים לצד הברז. מדבקות לקרמיקה לצורך זה, יכולות גם לקשט לכם את האמבט וגם להתגלות כמאוד שימושיות.

  • עוד באותו נושא:
  • בטיחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully