וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה זאת בעצמך: שטיחון

לייה מאירזון

26.11.2010 / 0:15

גם לכם יש אוסף שקיות ניילון בלתי מתכלה מתחת לכיור? ללייה מאירזון יש רעיון: הכינו ממנו שטיחון כניסה. מרגיע, ולא רק את המצפון האקולוגי

שקיות ניילון, לצערנו, הן ההפך ממצרך נדיר. גם אם אתם מחובבי הדולפינים שמוותרים על השקית בקיוסק, ובאים עם סל לסופר, בטוח שתוכלו למצוא בבית כמות די רצינית של שקיות מיותמות, שמהן אפשר להכין מגוון מפתיע של דברים. היום נכין שטיח כניסה לבית, או בכינויו הנודע - שטיחון.

החומרים הדרושים:

רשת פלסטיק - כזו אפשר למצוא בכל טמבוריה תמורת 15 שקלים למטר, שממנו אפשר להכין כ-6 שטיחונים בצורות מגוונות, מספריים לחיתוך הרשת (אם יש בבית קאטר, עדיף להשתמש בו שכן הרשת עלולה להרוס את המספריים. אפשר גם לבקש מהמוכר בחנות לחתוך את הרשת לגודל מסוים).

וכמובן, כל שקיות הניילון שאפשר למצוא בבית.

בשלב הראשון נחתוך את הרשת בגודל הרצוי. גודל שטיחון ממוצע הוא כ-30X40 סנטימטרים. חשוב לזכור שהשטיח בצורתו הסופית, גדול מהרשת בסנטימטר או שניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

את שקיות הניילון נגזור, בעזרת מספריים, לריבועים בגודל של 10X10 סנטימטרים. הריבועים לא חייבים להיות מדויקים, כך שאין צורך להיבהל אם יוצא סנטימטר אחד יותר או פחות.

לוקחים אחד מריבועי הניילון שגזרנו ומלפפים אתו (התנועה מזכירה מעט עטיפה של סוכריה). כל חתיכת שקית כזו, נקשור לצלע של ריבוע מן הרשת.

אפשר לקשור בין שקית אחת לשתיים לכל צלע ריבוע, תלוי ברמת הצפיפות הנחשקת, או ברמת הסבלנות הקיימת. למקרה שאתם מתעייפים במהירות, עדיף להתחיל ברמת צפיפות גבוהה בחלקו החיצוני של השטיח, ואת החלק הפנימי אפשר להשאיר "מאוורר" יותר.

הכנת שטיחון משקיות ניילון מזכירה קצת סריגה או אריגה, וכמוהן אפשר לעסוק בה בכל רגע, מול הטלוויזיה, בהפסקת קפה או באוטובוס. בעזרת שקיות בצבעים שונים אפשר לעצב את השטיחון ככל העולה על רוחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully