וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזנס קלאסה

חברת התעופה ההולנדית KLM משדרגת את מחלקת העסקים עם כלי הגשה של מעצב העל מרסל וונדרס. וואלה! בית עפה על העיצוב

לרשימת האטרקציות בהולנד, הכוללת בין היתר את הקופי שופס ורובע החלונות האדומים, נכנסת עתה גם חברת התעופה הלאומית KLM, שעורכת שדרוג כללי למחלקת העסקים שלה. אל תטעו, לא הולכים לחלק לנוסעים סמים קלים כדי להעביר להם את הטיסה בראש טוב, אבל ארוחת המטוס הולכת להיראות הרבה יותר טוב מעכשיו, כשתוגש בכלי הגשה יוקרתיים במיוחד, עשויים פורצלן וזכוכית, שעוצבו על ידי מעצב העל מרסל וונדרס.

וונדרס (48), לטובת מי שלא מכיר, מעצב עבור חברות מובילות בעולם כגון פלוס, קפליני ובי אנד בי. הוא אחראי על פריטים שהפכו לאייקונים בעולם העיצוב, כמו לדוגמה כורסת מקרמה שהחזירה את המראה המיושן לזירה העכשווית. החברה שבבעלותו, שנקראת MOOOI, מעצבת פריטים עם ניחוח הומוריסטי ומשעשע, וגם מלונות בוטיק ומסעדות ברחבי העולם מתהדרים בעיצוב הפנים שלו, המאופיין בחותמו האישי והבולט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכנס ותהיה אורח

לבקשת החברה, וונדרס נתבקש להתייחס בעיצוב הכלים לצרכיהם ולנוחותם של הנוסעים, לנוהלי העבודה של צוות המחלקה העסקית ולשיקולים סביבתיים, שבהם החברה דוגלת ומקדמת. מכאן, קולקציית הכלים מאופיינת בחומרים קלים במיוחד המפחיתים ממשקל המטוס ומכמות שריפת הדלק שבעקבותיו נחסכת גם פליטת פחמן דו חמצני לאוויר. מאחר שלא מדובר בעיצוב כלים סטנדרטי לעוד מסעדה, וונדרס וצוות המעצבים שלו פתחו במחקר בטרם החלו לעבוד על הפרויקט. במהלכו הם שוחחו עם אנשי צוות אוויר וגורמים מתעשיית התעופה, כדי להבין לעומק את צרכיהם.

נקודת המוצא הייתה עיצוב קלאסי של צלחת, סכו"ם כסוף וכוס מזכוכית שיחזיקו לאורך זמן, ולא כאלה שיימאסו על הנוסעים תוך שנים ספורות. וונדרס מציין שכלי אוכל רבים כבר תוכננו על שולחנו בעבר, אך האתגר הגדול במקרה הזה היה להפוך את הלקוח מנוסע לאורח באמצעות הכלים. "הנוסע לצורך העניין, הוא כזה שעובר מנקודה אחת לשנייה" הוא מציין. "האורח לעומתו, נשאר לרגע ומרגיש רצוי". יש שיגידו כי הנוסע תמיד ירגיש נוסע, אך אלה בדיוק הדברים הקטנים שאחראים על ההבדל בחוויה שבין מחלקת התיירים למחלקת העסקים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנו יש את שגב

לאחרונה ניכר כי התחרות על הנוסעים בקרב חברות התעופה מתעצמת, והן נאלצות לשווק את הטיסות שלהן בדרכים יצירתיות. כך למשל, חברת "לופטנזה" הגרמנית השיקה השנה את מטוסי האיירבאס A380 החדשים, שמציעים לנוסעים במחלקה הראשונה חוויה של מלון בוטיק. גם במחוזותינו לא נשארים חייבים, ובחודש שעבר נתבשרנו על כך ש"אל על" שכרה את שירותיו של השף שגב משה כדי שיפנק לישראלים את הקיבה במהלך הטיסה. הבחירה של KLM במרסל וונדרס איננה מקרית. בראש ובראשונה מדובר במעצב מקומי, הולנדי, שנחשב לשם דבר בעולם כולו. שמו נקשר עם ה"פטריוטיות" ההולנדית של חברת התעופה הלאומית העובדת בשיתוף עם שפים, מעצבים ואנשי מקצוע הולנדיים המובילים בתחומם.

"הגשמתי משאלה ארוכת שנים". מסכם וונדרס את שיתוף הפעולה עם חברת התעופה. "בתור נוסע לעתים תכופות עם KLM, הצלחתי להתחבר למשימה הזו ומתוך תחושה זו ליצור מטמורפוזה של אלמנטים הולנדיים בשירות הקיים. בשל הנחיות המתייחסות להיבטים ארגונומיים, טכניים, כלכליים ולוגיסטיים שהיוו את הקו המנחה לעיצוב הזה, השירות החדש של KLM תואם לתקני האיכות הגבוהים ביותר של המסעדות המובילות".

נכון לעכשיו, אין סיבה לחוש ולהתקשר לסוכנת הנסיעות שתמצא לכם טיסה להולנד בסופ"ש הקרוב. השדרוג היוקרתי הזה מיועד לטיסות טרנס-אטלנטיות, לכן הקהל הישראלי יוכל ליהנות ממנו רק בטיסות ההמשך בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully