וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול בזמן

כנראה שהמדיה האלקטרונית וחברות שליחות פרטיות מאיימות על דואר ישראל – אחרת איך תסבירו את העיצוב החדש והסופר מושקע של הסניפים?

כמו כוכבת עבר מזדקנת, שהתרגלה לאורם המחמם של הזרקורים ועתה מצטננת לה בחושך, כי קמו לה מתחרות צעירות ואטרקטיביות, כך גם דואר ישראל – נכנס ללחץ ורץ לקבל טיפול קוסמטי בניסיון לשמור על רלוונטיות. לאחרונה ניכר כי שינוי תדמית רציני עובר על המותג, המאויים על ידי חברות שליחות פרטיות וכמובן, רשת האינטרנט. זריקת הבוטוקס הראשונה היתה תשדירי הפרסומת המשעשעים בכיכובם של הקומיקאים אלי ומריאנו. עכשיו, נשלפים התותחים הכבדים; כלומר, סכין המנתחים. כדי לעודד אתכם לקום מהכסא, לעזוב ולו לרגע את הדואר האלקטרוני ולשלוח חבילה או מכתב עם בול, עוברים הסניפים ברחבי הארץ מתיחת פנים עיצובית עם טוויסט עתידני. וכן, יש מצב שזה יעזור.

על התכנון והעיצוב החדש אמון האדריכל המוערך חגי נגר, שמאחוריו עומדים פרויקטים רבים בארץ ובעולם כגון המועדון הגדול ביותר באיביזה, "ספייס קלאב", ורשת התכשיטים "זרזורה" ביפן. אחד הפרויקטים המפורסמים ביותר שלו שזכו לסיקור נרחב הוא קוביית מגורים קומפקטית הנקראת CHU. נגר נבחר לעצב את סניפי הדואר מחדש במסגרת תחרות שערך דואר ישראל בין משרדי האדריכלות המובילים בארץ. אלה נתבקשו לעצב סניף קונספט על פי קריטריונים המשלבים אסתטיקה עתידנית ומעודכנת, לצד פונקציונליות מירבית.

לא עושה קפה

הטלפון הסלולרי, שתופס נתח משמעותי בהתנהלות היום–יומית של רובנו וכבר מזמן לא מיועד להעברת מידע בלבד, שימש כהשראה עיצובית עבור נגר לעיצוב החדש של הסניפים, שעד כה לא נראו מי יודע מה, בלשון המעטה. "לקחנו את היתרונות והפונקציונליות שיש במכשירי הטלפון המתקדמים והכנסנו אותם לתוך מערכת אדריכלית" הוא מציין. מצלמה, מחשב, GPS ומגוון האפליקציות שמציעים לנו הסלולריים, תורגמו בעיצוב החדש לתיבה המעניקה מגוון של שירותים כגון תקשורת, מכירה קמעונאית, שירות בנקאי ועוד. למעט הכנת קפה והדחת כלים, תיבת הפלא הזאת עושה בערך הכל, או לפחות הרבה מאוד פעולות שהופכות את הביקור בדואר לנעים ומהיר יותר. היא שוקלת, מחשבת עלות, מנפיקה תווי ביול ונפתחת לאשנב מיוחד למשלוח, ומאפשרת שיגור חבילות מכל הסוגים ליעדים ברחבי הגלובוס, דרך הים, האוויר או היבשה. "כמו בסלולרי, בתיבה קיימת מערכת שליטה ובקרה יעילה במיוחד שתוכננה בצורה נוחה, ברורה וידידותית למשתמש" מוסיף נגר.

התיבות האינטראקטיביות שעיצב נגר, מביאות לשינוי כללי של מערך הדואר ולא רק מההיבט האסתטי של רענון חללי הסניפים. במקום לכלות שעות ארוכות בהמתנה לתור שלכם, לבהות בסרטונים המוקרנים במסכי הפלזמה התלויים, או להתווכח עם מי שעקף אתכם בתור - הקונספט החדש צפוי לחסוך לכם בזמן ובפיוזים שרופים. על הדרך, נותני השירות באשנבים הנוכחיים יוכלו לתת שירות יעיל יותר ואולי ביום מן הימים התיבות גם יחסכו בכוח אדם שמועסק בדואר.

יהיה קצת פחות אדום?

הצבע האדום שמלווה את דואר ישראל מיום הקמתו, לא נטש את הזירה לטובת צבעים סכריניים, נועזים או טרנדיים. נגר מציין כי נתבקש לעשות שימוש בצבע שכל כך מזוהה עם דואר ישראל במטרה לשמר מידה מסוימת מזהותו ההיסטורית של המותג המתחדש. לפיכך, הוא שילב את הצבע האדום עם לבן לצד גווני אפור שונים הנשארים רלוונטיים מבחינה עיצובית לאורך שנים, ובזכותם נוצרת תחושה של ניקיון וסדר בחלל, החוברים למראה העכשווי שלו. קירות הסניפים מתהדרים פה ושם בעבודות גרפיקה איקוניות כמו מעטפות, אריזות משלוח ותמונות של אנשים שנראים מאושרים בסך הכל, עליהן אחראית חברת "NcK – פרשי תרנגולי הלילה", המתמחה ב"מיתוג בחומר".

נכון לעתה, אם אין לכם סיבה אמיתית לגשת לדואר, אין טעם שתשימו פעמיכם לכיוון הסניף הקרוב לבתיכם רק כדי להתרשם מהעיצוב החדש. עיצוב הסניפים נעשה בהדרגה ורק סניפים בודדים בערים הגדולות (תל אביב, ירושלים וחיפה) הספיקו לעבור את המהפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully