וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד הרב שימושי

שחר בן פורת

13.11.2010 / 10:03

רהיטים מולטי פונקציונליים שמפיקים את המקסימום משטח מינימלי: ספה שמחביאה בתוכה בר, מנורה שהיא פרגוד ומיטה שמקפלת בתוכה משרד

מיטה שהיא שולחן, ספה שהיא גם מיטת קומתיים ושהיא גם ארגז אחסון - בין אם אתם רווק המתגורר בדירת חדר של 25 מ"ר, משפחה מרובת ילדים המנווטת בדירה של 80 מ"ר או סבא וסבתא שרוצים שבחדר העבודה יהיה גם מקום לאחסון בגדי החורף וגם מיטה לנכדים שבאים להתארח, אתם זקוקים לרהיט שיתפוס מעט מקום אבל יהיה מולטי פונקציונלי. בדיוק עבורכם שוקדים מיטב מעצבי המוצרים בארץ ובעולם ומתכננים רהיטים שיעזרו לכם לתחזק איכות חיים מקסימלית על שטח מינימלי.

"לקטגוריה זו ניכר גידול בביקושים וגידול בהיצע", אומר גדעון בק, מנכ"ל מילאנו בדינג."חברות בינ"ל רבות פונות לעיצוב מוצרים בעלי מספר שימושים תוך שיתוף פעולה עם השמות המובילים בעולם, ופיתוח במעבדות החדישות ביותר, רבים מהפיתוחים נרשמים כפטנט. ככל שהלקוח מודע למולטי-פונקציונליות הוא גם דורש זאת ומצפה לקבל יותר מאופציה אחת במוצר". אווה קמחי, מנכ"ל ומבעלי רשת קמחי תאורה, מוסיפה כי לא פעם מוצרים מסוג זה הפכו ליצירת אמנות מעוצבת, המושכת אליה את גדולי המעצבים. "מי היה מאמין שמעצב דגול כמו קארים ראשיד יעצב מנורה שמשמשת מתלה, או כסא שהוא גם גוף תאורה, או שגדול המעצבים הספרדי חיימה היון המוכשר יעצב מנורה שהיא גם מגש. פעם, אותו מוצר רב שימושי לא היה מתקבל על הדעת, בוודאי שלא היה נתפס כיתרון על פני שני מוצרים, אך כיום הוא נחשב ליצירה".

האתגר הראשון והחשוב ביותר בפיתוח מוצרים מסוג זה הינו הבטיחות של המוצר, אומר בק. פיני גולדשטיין, סמנכ"ל הסחר של רשת MY HOME PAGE מוסיף ואומר כי "האתגרים איתם צריך להתמודד בעת פיתוח המוצרים הפונקציונליים הם בעיקר שהשימוש יהיה קל וידידותי, במראה עיצובי ותוך שמירה על רמת מחיר נכונה למוצר".

גם כורסה, גם מנת סביח

אחד המוצרים הקלאסיים שרבים מאיתנו מכירים, הוא אותה ספה הנפתחת למיטה. פתרון אידיאלי לחדרים קטנים או למקרים שבהם אורח נוטה ללון. גם היום אפשר למצוא לא מעט פתרונות כאלה, דוגמת ספת ה "Doc" שעיצב ג'וליו מנזוני (Giulio Manzoni) האיטלקי, ההופכת במשיכה ללא פחות מאשר מיטת קומותיים, כולל הסולם ומעקה הבטיחות (להשיג ב-Milano bedding. מחיר: 23,000 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפני רגע היתה פה רק ספה. להשיג ב-Milano bedding. מחיר: 23,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספה התמימה למראה הזו, הופכת לעת ליל למיטה זוגית. אחד היתרונות שלה טמון בכך שהמצעים והכריות נשמרים בתוך הספה כשהיא סגורה, וכך, כאשר פותחים אותה, היא ערוכה ומוצעת לשינה. אחד החסרונות שלה הוא המחיר (להשיג ב-Milano bedding. מחיר: מ-16,000 שקלים).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחיר, אפעס, קצת מוגזם. ספה נפתחת, 16,000 שקלים ב-Milano bedding/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם רובנו מכירים מיטת יחיד לילדים, המחביאה בתוכה מיטה נוספת, על גלגלים, הרי לכם הדור השלישי: מיטה הנפתחת ללא פחות מ-3 מיטות נפרדות, וכוללת כמובן גם ארגז מצעים אחד. מומלצת למשפחות מרובות זאטוטים (להשיג ברשת רהיטי דורון. מחיר: 2,200 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה משולשת. מחיר: 2,200 שקלים ברהיטי דורון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתרון אחסוני קלאסי נוסף הוא ההדום, המיועד לישיבה או למרבץ לרגליים (בזמן שיושבים על הכורסה, כמובן). מלבד פונקציה זו, הטובים שבהם גם מחלטרים גם כמקום לאחסון פריטים נוספים תחת המושב. שמרת הזורע השיקה לאחרונה ליין של הדומים תחת השם Dolce Vita, שרוחבם 140 ס"מ (מ-1,880 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדום Dolce Vita של שמרת הזורע. מחיר: 1,880 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מוצר דומה אחראי המעצב סימון פנגלי למותג ההולנדי MONTI. בפיטרו קוראים לו ספל – עקב צורתו. ניתן לאחסן בו פריטים דוגמת קטלוגים ומגזינים, ובמקביל לשבת עליו ולשתות ספל קפה. אפשר גם קולה, אגב (להשיג ברשת פיטרו. מחיר: מ-2,400 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדום בצורת ספל. מחיר: 2,400 שקלים. להשיג ברהיטי פיטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוף התאורה שעיצבה חברת רוטליאנה האיטלקית קיבל את השם DIVA, ובצד האפשרות להאיר משלב בתוכו גם מערכת מוזיקה שעוצבה לאייפוד או אייפון. ניתן לחבר אותו למחשב ולהשתמש ברמקולים המובנים גם כאשר המנורה עצמה כבויה. צביקה פיק לייקס (להשיג בקמחי תאורה. מחיר: 4,750 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנורה ומערכת מוזיקה. 4,750 שקלים ברשת קמחי תאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המותג הצרפתי DIX HEURS DIX מציג פיתרון נוסף, בעיצובו של פאבריס ברו (Fabrice Berrux), ששילב בין גופי תאורה למחיצה, ויצר גופי תאורה בגובה 195 ס"מ, המשמשים גם כמחיצה לכל דבר הודות לרוחב שלהם – 98-68 ס"מ. הם מגיעים עם אהילים מבד מקופל במגוון צבעים (שנהב, ירוק, כתום, אדום, סגול ואפור), עומדים על רגלי נירוסטה מוברשות או רגליים מסוגי עץ שונים כמו אבוני, ונגה או רוזווד (להשיג בקמחי תאורה. מחיר: מ-6,600 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרגוד מואר מבית DIX HEURS DIX. החל מ-6,600 שקלים. להשיג בקמחי תאורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגלריה מילר מציעים פתרון אחסוני ודקורטיבי לחובבי הטיפה המרה. ספת העור שבתמונה מחביאה מתחת למסעד היד בר, בו ניתן לאחסן משקאות אלכוהוליים וכוסת שתייה מתאימות. בצד השני יש מקום אחסון שיכול לאכלס משקאות, קטלוגים וכל מיני מגזינים שאתם קונים בשביל המאמרים (מחיר: 32,000 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת עור עם בר נסתר, של גלריה מילר. 32,000 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם איקאה, אלוהי הפתרונות הפשוטים לבית, לא יוצאת פראיירית ומסתפקת בפונקציה אחת. מבין שלל הפריטים ברשת מצאנו את Norden, שולחן מתקפל שהיחידה האמצעית הקבועה שלו מחולקת ל-6 מגירות, ואליה מחוברות שתי פלטות עץ מתקפלות. אורכו המינימלי הוא 26 ס"מ, ואם מיישרים את הפלטות הוא מגיע לאורך של 152 ס"מ (מחיר: 1,100 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן נורדן של איקאה. 1,100 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השימוש ההולך וגובר במחשבים ניידים מעורר צרכים שלא היו קיימים עד לפני שנים ספורות. לאור העובדה שלא מעט אנשים מעתיקים את עמדת העבודה אל המיטה או הסלון, ייצר המותג OZZIO האיטלקי שולחן קפה מיוחד בגובה 22 ס"מ. מה מיוחד בו? בעת משיכת המנגנון הייחודי, משטח הזכוכית העליון נע כלפי חוץ ולמעלה, וכך הופך השולחן לאזור שניתן לעבוד עליו עם המחשב (להשיג ב-Milano bedding. מחיר: 12,000 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן קפה שהופך לשולחן עבודה. להשיג ב-Milano bedding/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלא מעט סרטים קלאסיים אפשר לראות מיטה אשר מתחברת לקיר כך שהיא נבלעת בתוכו בתחילת היום, ונשלפת ממנו החוצה בסופו, לטובת השינה. בימינו אנו קיבל רעיון זה שדרוג נוסף; שולחן CABRIO של המותג CLEI, משמש במהלך היום לעבודה או לימודים, ובלילה הופך למיטת יחיד עם מזרון אורטופדי. הגיע הבוקר? לחיצה קלה, המיטה מתקפלת חזרה לקיר והשולחן תופס את מקומה. ואגב – אין צורך לפנות ממנו את המחשב או הספרים; המנגנון המכני מבטיח שיווי משקל השומר על המחברות, המחשב והספרים במקומם (ניתן להשיג ב-Milano bedding. מחיר: מ-20,000 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן-מיטה CABRIO/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצר דומה המשלב מיטה עם משטח עבודה שייך למותג העולמי HiddenBed. הרהיט מבוסס על טכנולוגיה המאפשרת לשולחן להישאר אופקי בכל מצב. ניתן אפילו להשאיר כוס מים על השולחן ולקפל אותו ללא חשש. המיטה מגיעה כמיטת יחיד, מיטה זוגית ומיטת קומתיים (מ-6,250 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגיעה כמיטת יחיד, זוגית או קומתיים. HiddenBed/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברהיטי שגם מציעים לילדים את מיטת "קומבינה", שמקפלת בתוכה תכולה של חדר שלם. מדובר במיטת יחיד גבוהה יחסית, שבעת פתיחת המגירות שלה מגלים כורסת אירוח הנפתחת למיטה נוספת, שולחן כתיבה עם מגירות, ארגז מצעים ומקומות אחסון נוספים (7,400 שקלים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטת "קומבינה" של רהיטי שגם. מכילה כורסת אירוח הנפתחת למיטה נוספת, שולחן כתיבה עם מגירות וארגז מצעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שידת האיפור Antoinette, אשר יוצרה ב-100 יחידות בלבד ועוצבה על ידי מעצב העל ג'ורג'יו ארמני, תוכננה עבור נשים שזקוקות לפתרון רב תכליתי לשטח קטן, אבל מחזיקות סטיפות של שטרות בכספת (מחירה של השידה עומד על 94,000 שקלים). במבט ראשון היא נראית כיחידה סגורה אחת, אבל היא מחביאה בתוכה כסא, שידה ומראה. להשיג בארמני קאסה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידת האיפור Antoinette בעיצוב ג'ורג'יו ארמני. 94,000 שקלים והיא שלכן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully