וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב: ננתק את החשמל בדירות מפוצלות

שלומית צור

26.10.2010 / 18:05

המלחמה במפצלי הדירות נמשכת: העירייה ביקשה מחברת החשמל להפסיק את האספקה לבניינים מחולקים

עיריית תל אביב הודיעה היום כי תמשיך להילחם במפצלי הדירות: בעירייה מזכירים כי חלוקת דירות ללא היתר הינה עבירה על חוק התכנון והבניה ופיצולן משפיע באופן שלילי על התכנון העירוני ועל איכות חיי התושבים כתוצאה מהעמסה על התשתיות העירוניות הקיימת.

במסגרת אכיפת החוק מפעילה העירייה את האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למיגור התופעה, כולל הגשת תביעות משפטיות וצווי הפסקת עבודה. היום אף פנתה העירייה לחברת החשמל בבקשה להפסיק אספקת חשמל לבניינים מחולקים, וכעת הודיעה כי תפעל לעשות כך בעתיד גם כשמדובר בדירות מחולקות.

באחרונה, בעקבות הנחיית מנכ"ל העירייה, אף הוגבר שיתוף הפעולה בין העירייה לבין חברת החשמל ונותקה אספקת החשמל ל-15 נכסים ברחבי העיר. בנוסף, הועמק הקשר בין אגף הארנונה לבין אגף החנייה על מנת להצליב מידע באופן שיאפשר איתור נכסים בהם בוצעה חלוקה בניגוד לחוק.

יש לציין כי בשנתיים האחרונות הגישה העירייה עשרות כתבי אישום בנושא, רבים מהם הסתיימו בהרשעה וחלקם עדיין תלויים ועומדים. העירייה אף הודיעה כי בקרוב תגיש כמה עשרות כתבי אישום נוספים. כך למשל בשנה החולפת הטיל בית המשפט מספר קנסות בולטים על נאשמים בחלוקת דירות ללא היתר בנייה, כגון קנס בן 150 אלף שקל על פיצול דירה בשדרות בן גוריון. בנוסף לקנס, חויב הנאשם גם בהיטל השבחה של 70 אלף שקל ועוד קנס של 10,000 שקל על שהפר צו בימ"ש שאסר עליו להשלים את החלוקה ולאכלס את הדירות.

קנס של 570 אלף שקל ניתן בגין פיצול 4 דירות ברחוב העלייה ל-10 דירות. בעירייה מזכירים גם כי במסגרת פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב השית בית המשפט על הנאשם קנס כספי בסך 336 אלף שקל בגין פיצול שתי דירות ברחוב קורדובירו לחמש יחידות ובניית חמש גלריות בשטח של כ-53 מ"ר. ערעור שהגיש הנאשם לבית המשפט המחוזי נדחה אף הוא.

"פסקי הדין מדגישים את תוצאות מלחמתנו העיקשת בפיצול דירות, שהפכה לנפוצה מאוד בעת האחרונה", אמר מהנדס העירייה חזי ברקוביץ'. "במקביל, עולה המודעות הציבורית לנזק הנגרם לסביבה כתוצאה מחלוקה פראית של יחידות דיור, המביאה לעלייה ניכרת במספר התלונות המוגשות למחלקת הפיקוח בעירייה. אנו מקווים כי מיצוי הדין שנעשה עם עברייני הבנייה, הפועלים מטעמי כדאיות כלכלית, ירתיע עבריינים פוטנציאליים מלפגוע בתכנון העירוני ויפגע בכדאיות של חלוקת מבנה למספר יחידות דיור לצורך הפקת רווחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully