וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופסים תחת

ענת ניר

20.10.2010 / 8:30

לא מסוגלים להתרכז בלימודים? אולי זה בכלל הכסא הלא נוח שהורס לכם את התואר. המדריך לעיצוב סביבת עבודה דה לוקס

כדי לדעת מתי מתחילה שנת הלימודים באוניברסיטאות אין צורך להצטייד בלוח שנה אקדמי או ביומן שבועי של אגודת הסטודנטים, מספיק לבקר בחנויות הריהוט השונות כדי להבחין שסמסטר א' כבר כאן. "בתחילת שנת הלימודים מורגש 'פיק' של קהל סטודנטים שמעוניין בעיקר בכיסאות ושולחנות עבודה" מאשר יובל בן-עוקשי, מעצב פנים בחברת 'רהיטי פיטרו'. אבל גם לאחר שנרכש הציוד הנדרש ובהלת הקניות שוככת, רבים מהסטודנטים מוצאים את עצמם עם שלל פריטים שאינם מיועדים בהכרח לסביבת עבודה ובטח שלא מותאמים לחיים הסטודנטיאליים. על מנת לצאת מהחנות עם קנייה נכונה ומספקת, ראשית יש להבין מהן הדרישות האישיות של כל משתמש. "החוקים אינם שחור או לבן, נכון או לא נכון" מייעץ בן-עוקשי, "התכנון צריך להיעשות בהתאם לגודל החדר ולצרכים של כל סטודנט. תמיד עדיף להגיע עם תקציב ידוע מראש, ולקחת בחשבון שתיתכן חריגה של 10% עד 15%".

לאחר שהחלטתם על גודל התקציב, כדאי לקחת בחשבון את מימדי החדר ולמדוד מראש את נתוני החלל המוקצה ללימודים. כך תנצלו בצורה המרבית את סביבת העבודה שלכם, אפילו אם היא מצומצמת. "מדדתי כל חדר וקיר בדירה וגם את כל הרהיטים" מספרת מיכל לוי, סטודנטית לפסיכולוגיה באוניברסיטת ת"א, על תכנון פינת העבודה הקטנטונת האישית שלה, שהפך למשימה אתגרית. "השטח שעומד לרשותי כל כך זערורי, שאני ממש מתייסרת בהתלבטות האם להכניס אליו את המדפסת הישנה שקיבלתי מאבא שלי או לא, אפילו שאני זקוקה לה, כי אין לי ממש מקום להקדיש לה בפינת העבודה". לשמחתם של בעלי הדירות האינטימיות, רהיטים רבים מציעים מגוון פתרונות לחללים קטנים. דוגמה לכך היא שולחן כתיבה קומפקטי שנפתח לסביבת עבודה מרווחת כאשר הוא בשימוש, או שידת כוורת שבדרך כלל משמשת כחלל אחסון ובזמנה הפנוי מחלטרת כרגל לשולחן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסו על האשכים. כרית ארגונומית ללפטופ של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצול חכם של החלל הפנוי מתחת לשולחן. מתלה SIGNUM של איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אני בנייד

לא רק גודלה של סביבת העבודה משתנה מסטודנט למשנהו, אלא גם אופי הלמידה של כל דוגר על תואר. "הכי חשוב בעיניי שסביבת העבודה תהיה ניידת" מצהירה לוי, "כך אני תמיד יכולה לקחת את הלפטופ וללמוד בחצר או באוניברסיטה". שולחן המחשב הפך גם הוא לנייד ומתגלגל בקלות מפינת החדר לספה, למיטה או לכל מקום אחר שבו תעדיפו לעבוד. אם יתחשק לכם להקליד דווקא בשכיבה תוכלו למצוא כרית ארגונומית המותאמת במיוחד להנחת המחשב על הגוף. שולחנות יותר קונבנציונליים מציעים ניצול חכם של החלל הפנוי מתחת לשולחן ומאובזרים במדף מיוחד המותקן תחת משטח העבודה, לאפסון כבלי החשמל של המחשב באופן אסתטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי חשוב שיהיה לכם נוח. שולחן וכסא מדגם ENVELOP של רהיטי פיטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדי ידיים קשיחים יספקו תמיכה לזרועות בזמן ההקלדה. כסא מחשב של "אופיס גולדן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל תסתכלו בכסא, שבו עליו

העבודה הממושכת לצד שולחן הכתיבה, עם המחשב או בלעדיו, מגבירה את הצורך בהתאמה אופטימלית בין המשתמש לסביבת העבודה שלו. שולחן נמוך מדי או כסא לא נוח יכולים לגרום לסטודנט לשנוא לשבת ללמוד, ולא רק בגלל חוסר עניין בחומר. במשך תקופת המבחנים מתארכות שעות הרביצה מול מסך המחשב עוד יותר מן הרגיל, לכן רצוי שלכסא יהיו מסעדי ידיים קשיחים כדי לספק תמיכה לזרועות בזמן ההקלדה. בנוסף, חשוב לקנות כסא מתכוונן שבו ניתן להתאים את גובה המושב הרצוי. אך גם רהיט כזה עלול להתגלות כלא נוח כאשר מתיישבים עליו; יש לשים לב לא רק למראה המושך של הכסא, אלא גם לצורה בה מעוצבים המושב והמשענת. כסא ארגונומי בעל משענת אורטופדית יבטיח שלא תסבלו מכאבי גב גם אחרי לילה לבן של למידה אינטנסיבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלא ייצאו לכם העיניים מרוב קריאה. מנורה מדגם ארטמידה של "קמחי תאורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לד איט בי

גורם נוסף המשפיע על רמת הריכוז לאחר שעות עבודה מרובות הוא התאורה בחדר. על אף שאור מעומעם משרה אווירה נעימה ומצב רוח רומנטי, בזמן הלמידה עדיף להאיר את החדר באור יום בהיר וכן בתאורה בטכנולוגיית לד (Light Emitting Diode), שאינה מחממת. בנוסף, כדאי להציב מנורת שולחן ליד המחשב. כדי לא להצטייד במספר מוגזם של מנורות עדיף לרכוש מנורה עם עוצמת אור הניתנת לוויסות, שתשמש את הסטודנט כאשר הוא שוקד למבחנים אבל גם בחיים שאחרי הלימודים. יש כאלה, סמכו עלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully