וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטמן, מלחמת הכוכבים ונוף לפארק

11.10.2010 / 0:01

מעצב האופנה האמריקאי רלף לורן שיפץ לאחרונה את דירתו בשדרה ה-5 בניו יורק והקיף עצמו בים של לובן ואור, אבל גם בצעצועים ואמנות עם הקשרים אישיים

בשנות ה-70, כשמעצב האופנה האמריקאי-יהודי רלף לורן שיפץ את דירת הדופלקס המשותפת לו ולרעייתו ריקי בשדרה החמישית במנהטן, הוא שכר את שירותיו של מעצב הפנים זוכה הפרסים אנג'לו דונגיה (Angelo Donghia). לורן הונע אז מסגנונו המינימליסטי של דונגיה, מחסידי תפיסת ה"פחות הוא יותר", כמו גם מפשטות וניקיון עבודת עיצוב הפנים שלו.

לאחרונה, שנים מאוחר יותר, לורן השלים שיפוץ נוסף שהפך את דירתו למקום אף יותר נקי ופתוח. שלושה חדרי שינה שהשתייכו אז לילדיו הבוגרים היום, משמשים למטרות אחרות; מרחב נוסף נוצר על ידי יצירת מפלסים נוספים, מה שגרם למקום להיראות גדול יותר. ריהוט ואביזרים מ-Ralph Lauren Home, ליין עיצוב הפנים של לורן השלימו עבורו את הדירה הנכונה לנקודה הזו בחייו. בראיון לגיליון החודש של ירחון העיצוב "אל דקוריישן", המעצב הוותיק סיפר על הגלגול החדש של דירתו הניו יורקית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסלון פסלון פיל של בוגטי, שולחן קוקטייל, ספות לבנות וכסאות עור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השינויים היו מעודנים, אבל חשובים", אומר לורן והוסיף "הם באמת יצרו מודרניזציה של הדירה". החלל האורגינאלי היה חדרים צפופים בשתי קומות הצופות אל הסנטרל פארק. "זה היה יפה, אבל לא אני. רציתי לופט שדרה חמישית. אני קז'ואלי מדי לחיות בדירה צרה". ככל הנראה, הם גם יצרו התחלות חדשות לבני הזוג המתגוררים היום בגפם.

אז, כמו עכשיו, תחושת המינימליזם בדירה דומיננטית והיא הושגה באמצעות ריבוי צבע לבן. לורן מעיד על עצמו שהעיסוק הרב בצבעים בעבודתו, יצר אצלו העדפה לעיצוב פנים עם מונוכרמטי בהיר. "כשאני בבית, אני צריך להרגיש כאילו אני צף על ענן", הוא מסביר. תחושת הציפה הזאת הודגשה על ידי הגבהת הסלון, כך שעכשיו נכנסים אליו בעלייה למדרגה, כמו גם על ידי הסרת וילונות שלבי העץ מכל חלונות הדירה וכניסת אור רב מכיוון הפארק כתוצאה מכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ייעול נוסף הושג על ידי החלפת הרצפה המקושטת בגווני חום אמצעי בעץ כהה עם דיגום פשוט. המטבח וחדרי האמבטיה הם עכשיו התגלמות עיצוב המבוסס על קווים נקיים ומשטחים חלקים. לטקסטורות והטונים של עץ במבוק שהדגיש את הלבן בדירה בגלגולה הקודם נוספו שחור ומתכת. עציצי הבננה שהיו בשפע בפינת האוכל כבר לא שם והאבזור כעת נוטה להסתכם בכדים שקופים עם ורדים אדומים, כמו גם פנסי וינטאג' התלויים מעל ומאירים קלושות. השולחן וכסאות פינת האוכל הם העתקים בעיצוב אישי של לורן של מושבי מכוניות המרוץ שהוא אוסף ואף נוהג בהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר האמבטיה הראשי צופה לאגם ג'קלין קנדי בסנטרל פארק והוא כולל שיש, ארונות לכה לבנים ומראת קיר גדולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדבר הנוסף שיש בחלל החדש הוא אמנות. לורן מעדיף קירות לבנים וריקים, מה שאומר שהאמנות בדירתו חייבת להיות חשובה לו אישית. אף פעם לא הייתה לו חיבה לציורי סטטוס ולכן לכל ציור או פסל בביתו הוא בעל משמעות עבורו או עבור רעייתו ריקי. דמות חייל האימפריה מ"מלחמת הכוכבים" הממוקמת כרגע בגלריית הכניסה הייתה מתנה ליום האב מהמשפחה. צעצועים ואלו של סאגת מלחמת הכוכבים בפרט, תמיד היו אהובים על לורן. משרדו מלא בצעצועים קטנים ודמויות. בצעירותו ראה עם ילדיו את כל סרטי מלחמת הכוכבים והוא התאהב בבובה בגודל טבעי שקיבל מהם במתנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייל אימפריה בגודל טבעי מסאגת "מלחמת הכוכבים" בגלריית הכניסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבודות אחרות בדירה כוללות ציור מונוכרומאטי של דמות הקומיקס והקולנוע באטמן מאת הצייר-שחקן גרג לורן שהוא גם אחיינו של רלף. כמו כן, פסל פיל של הפסל האיטלקי רמברנדט בוגטי (1884-1916) שנודע בפסלי ברונזה של חיות בר. הסיבה שלורן בחר בפסל היא מפני שהוא אוהב את מכוניות בוגטי (Bugatti), יצרנית רכב איטלקית צרפתית. עוד עבודה חביבה על לורן היא בובת איש עם כובע צילנדר ובלייזר ארוך שנלקחה ממודעת אחד הקמפיינים שלו ומזכירה במכוון את השחקן-רקדן פרד אסטר, דמות נערצת על לורן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציור באטמן מאת הצייר-שחקן גרג לורן, אחיינו של המעצב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדירה הוצבו גם שני טלסקופים המאפשרים צפייה בשמיים, אבל עד כה לא שימשו את לורן או רעייתו מפאת חוסר זמן והסתפקות במראות העיר. בדומה לאחרוני הניו יורקים, לורן לא חורג מן הרוטינה היומית שלו: לבוא הביתה, לאכול ארוחת ערב ולצפות בטלוויזיה. בבקרים הוא מתעמל ב"חדר המשחקים", שזה חדר כושר מרוחק מהמטבח.

בבעלות רלף לורן ורעייתו גם אחוזת כפר בבדפורד, עיירה שקטה צפונית לעיר ניו יורק; קומפלקס דירות על חוף הים בלונג ביץ', קליפורניה; חווה במערב; ובית טרופי בג'מייקה. "כולם נפלאים", אומר המעצב, אבל מודה שאת משכנו הניו יורקי הוא מוצא הכי מרגיע. "זה בדיוק מה שהיינו צריכים כמפלט מחיינו הקדחתניים".

רלף לורן ואשתו ריקי בתצוגת המעצב בניו יורק, ספטמבר 2009. Fernanda Calaft, GettyImages
רלף לורן ורעייתו ריקי בתצוגת המעצב בניו יורק, ספטמבר 2009/GettyImages, Fernanda Calaft

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully