וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד שנייה משבדית

אתר חדש לקנייה ומכירת מוצרים משומשים של איקאה - בינתיים מיועד לאירופאים אך עם מעט סבלנות הוא גם יגיע אלינו

צרכניה המושבעים של איקאה שאינם מסתפקים בחנויות העצומות שפזורות ברחבי הגלובוס, יוכלו ליהנות מבמה נוספת של מוצרי החברה המציעה פריטים משומשים. מדובר באתר אינטרנטי חדש הנקרא "בילי וחברים" (על שם הספרייה הפופולארית של החברה), המאפשר לעסקים ואנשים פרטיים למכור ולרכוש אחד מהשני רהיטים ושאר פריטים השייכים לבית היוצר השבדי. היתרונות של המיזם ברורים: המחירים זולים, הפרסום חינם (נכון לעתה לפחות), יש סיכוי למצוא פריט שכבר איננו מיוצר על ידי איקאה שאהבתם במיוחד והגישה הכללית ידידותית לסביבה. לגבי החסרונות? תחשבו לבד.

אך רגע לפני שאתם שועטים לכיוון המחשב כדי לפרסם את שולחן הקפה הישן שלכם וגופי התאורה שמתחשק לכם להחליף, רצוי שתדעו כי בשלב ראשוני האתר פועל רק במספר מדינות באירופה, ובהתאם למידת ההיענות, יתרחב השירות גם לארץ.

בשלב זה, אתר "בילי וחברים" איננו מעיד על הרחבת פעילותה של איקאה וגם לא על השקעה כלכלית חדשה מצידה בלוחות היד השנייה. מסתבר שהוא כלל לא שייך לחברת הרהיטים, והוא למעשה מחווה של חברה שוודית אחרת הנקראת ILI Global AB, המעניקה שירותים מגוונים ברשת. מתוך סקר שערכה החברה נמצא כי בשבדיה לבדה מתפרסמות כ-20 אלף מודעות בחודש בלוחות השונים, המציעות למכירה פריטים משומשים של איקאה. לפיכך, המיזם החדש איננו תולדה של חסך בלוחות יד שנייה אלא ביצירת "מקום מפגש" ייחודי למוצרי איקאה גם בגלגולם השני.

מנכ"ל איקאה שבדיה Peter Agnefäll מוסיף כי האתר הינו סוג של לקיחת אחריות סביבתית המציגה שימוש במוצרי החברה לטווח הארוך ובכך חוברת לנושא הקיימות שלטובתה העולם כולו מתגייס לאחרונה. אין זו הפעם הראשונה שמוצרי איקאה הישנים מקבלים אתר יד שנייה משלהם. בעבר הוא נקרא "איי לאב איקאה" שהיה מיועד לתושבי שוודיה בלבד. החידוש היחידי עתה הוא שמו והאזורים שבהם הוא מתוכנן להיות פעיל.

בדומה לתפיסה העיצובית והכל כך מוצלחת של איקאה שהשכילה ליצור פשטות מתוחכמת בצורת המגורים, גם "בילי וחברים" נראה פשוט וידידותי למשתמש. האתר מחולק לקטגוריות שונות כגון חדרי רחצה, חדרי ילדים, מוצרי טקסטיל, אביזרים למטבח ועוד, המקלים על הרוכשים לאתר את הפריטים על פי שם או סוג. באתר יש הנחיות מדויקות ומפורטות כיצד יש למלא מודעת פרסום כשבכותרת יש לציין את שם המוצר ומיותר לציין כי פריט שאיננו מתוצרת ענקית הריהוט השוודית, איננו מורשה להתפרסם.

זה אמנם מעט מוקדם עבור הקהל הישראלי, אך למקרה ש"בילי וחברים" יקדים להגיע אלינו רצוי לדעת כי האתר החדש הינו אתר יד שנייה על כל המשתמע מכך. לפיכך הרכישות השונות שמתבצעות דרכו הינן בין הרוכשים לבין עצמם, ללא קשר לחברת איקאה או החברה שאמונה על האתר ויש לקחת בחשבון את רמת הדיוק של המידע המצוין במודעות.

איקאה שאחראית לשינוי משמעותי בסביבת המגורים, עשתה כברת דרך מכובדת עם כניסתם של מטבחים ומוצרים עמידים לרשת שאינם מתפרקים ומתנדנדים לאחר מספר חודשים. לפיכך, סביר להניח שמיזם האתר הוא מהלך נוסף שבאמצעותו החברה מצהירה כי הריהוט שלה איננו מיועד לסטודנטים וזוגות צעירים בלבד. הרעיון השיווקי הוא ריהוט עמיד, בעל אורח חיים ארוך ומכובד וגם אחרי שתרצו להיפרד ממנו יש מי שישמח לרכוש אותו. ידידותי זה כן, האם האתר יזכה להצלחה? נחכה ונראה.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully