וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרצו להגדיל?

ענת ניר

23.9.2010 / 0:02

חושבים שבניית סוכה בחצר הפרטית היא משימה לא פשוטה? מה הייתם עושים אם הייתם צריכים לארח את ים האושפיזין של הנשיא פרס? כמה סוכות גדולות במיוחד

הגודל לא קובע? לא ממש מדויק בכל הנוגע לסוכות. ישנן סוכות ענקיות שמאפילות על הסוכה בחצר שלכם. באותן סוכות מספר האורחים, הקישוטים וגם משך ההקמה שונים מאוד מהסטנדרטים של הסוכה הרגילה. כדי לבנות סוכות מלון ממוצע בירושלים, למשל, נדרש שבוע שלם שבו עמלים מספר עובדים במשרה מלאה. בדרך כלל מקימים אותה דווקא פועלים שאינם יהודיים, אך בעזרת פתרון יצירתי גם סוכה כזו יכולה להיות כשרה. "גוי יכול לבנות את הסוכה קומפלט חוץ מהסכך" מסביר פייסל, סמנכ"ל מחלקת מזון ומשקאות, האחראי על בניית הסוכה במלון פרימה פאלאס בבירה, "לכן אנחנו מכינים להם את הכול, אבל המשגיחים בעצמם שמים את הסכך וקושרים אותו". בהמשך לגישה השיתופית, גם שאר העובדים עוזרים בהקמה. "כול מי שעובד במלון משתתף בבניית הסוכה, אז זה יכול להיות פקידת קבלה, מנהלת משק, מנהלת הזמנות. הן עושות לקישוטים את הפיניש האחרון". אף אורחי המלון מסייעים בקישוט הסוכה. רובם תיירים חוזרים שדואגים להביא ארצה מבעוד מועד את היצירה של הילדים מבית הספר לתליה על דפנות הסוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכה בקיבוץ עין צורים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכה בקיבוץ עין צורים, 1968/מערכת וואלה!, צילום מסך

קישוטים מסוג שונה ניתן למצוא בסוכה של קיבוץ "עין צורים", השייך לתנועת הקיבוץ הדתי. בכל חג נוהגים בקיבוץ לתלות צילומים עדכניים שנאספו במיוחד לקישוט הסוכה. בתמונות מוצג ה"יבול" השנתי, תינוקות שנולדו בקיבוץ באותה שנה. את הסוכה, למרבה ההפתעה, בונה צוות ההקמה בשעות בהן חברי הקיבוץ כבר ישנים. הבניה החשאית נעשית עקב החום הרב השורר בשעות היום במשטח עליו בונים את הסוכה. "אי אפשר לעבוד שם, אנחנו פשוט משתגעים", מסביר יעקב גאלדור, נגר הקיבוץ המפקח על הבניה, "אז במשך שנים אנחנו עושים את זה בלילה". תוך פחות משבוע מוקמת סוכה בגודל של 624 מ"ר המיועדת לאכלס עד כ-500 סועדים. אך למרות המקום הרב בסוכה, גאלדור מספר שרוב החברים בכלל לא אוכלים בה. "כבר לא מגיעים לסוכה. פעם היינו באים בליל החג ואומרים: 'או, איזה יופי, איזה קישוט יפה.' היום כמה חברים מגיעים בליל החג לסוכה? לא מגיעים. כל אחד יש לו את הסוכה שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פרס מקשט את סוכת בית הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא פרס ואורחים צעירים בסוכת בית הנשיא בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשיא פרס בוחן את קישוטי סוכת הנשיא בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכה אחרת שמקימיה מצפים למעט יותר מבקרים היא הסוכה המסורתית בבית הנשיא. חוץ מאת כבוד הנשיא, עומדים פוקדי הסוכה לפגוש השנה מארחים נוספים מסוג קצת אחר. במקום יוצגו שלל רובוטים אינטראקטיביים ש"ישוחחו" עם קהל המבקרים ואף יצטלמו עם מי שיירצה. התמונות יעלו תוך זמן קצר לרשת החברתית פייסבוק וכך האושפיזין יתייג את עצמו מחובק לא רק עם חבריו, אלא גם עם יצורים מתכתיים מהסוכה. בנוסף לאטרקציות השונות שיפעלו במקום, הביקור בבית הנשיא מספק הצצה למקום שבימים שבשגרה אינו נוהג לארח את ההמון. לרוב נערכים באולם בית הנשיא אירועים ייחודיים כגון: מסיבות עיתונאים או ארוחות ערב ממלכתיות. לכבוד החג, האולם, כמו הבית כולו, עומד לשנות את פניו ולעטות לבוש חג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת הכותל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוכת הכותל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכותל, לעומת זאת, משמש כידוע גם בימים כסדרם כאתר תיירותי ובמשך החגים מבקרים בו אפילו תיירים נוספים. התפילות החגיגיות שנערכות בו במהלך החג מספקות להמונים הזדמנות מצוינת לעלות לירושלים, להטמין פתק בקשה בין האבנים הקדושות וגם לקיים את מצוות הישיבה בסוכה ליד הקיר המפורסם בעולם. הסוכה הראשונה של הכותל נבנתה ב-1967, זמן קצר לאחר מלחמת ששת הימים. כיום קיימות במקום ארבע סוכות כאשר הגדולה שבהן מתפרשת על פני 147 מ"ר ומעוטרת ביצירות אומנות ייחודיות. בדומה לבית הנשיא, אף בסוכה הגדולה הזו תוכלו לפגוש סלבס מקומיים. ביום ראשון לאחר ברכת הכוהנים יארח רב הכותל, שמואל רבינוביץ', ביחד עם הרבנים הראשיים לישראל את המבקרים הרבים שיפקדו את הסוכה. גם בסוכה הזו מצפים מארגני האירוע לתפוסה מלאה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully