וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכה להשכיר

ענת ניר

21.9.2010 / 15:25

רוצים סוכה אבל ממש לא יודעים מאיפה מתחילים? שלושה חברה עם מושג רציני ונסיון מתרחב מציעים מדי שנה בחג שירות בניית סוכה תמורת תשלום סמלי

לא מעט קורה שאנו מעדיפים שמישהו אחר יעשה עבורנו את העבודה הקשה. יילך בשבילנו פעם בשבוע למכון כושר, יוריד בכל יום את הזבל ואם אפשר, גם שייבנה עבורנו את הסוכה בחג. אלון בר ששת, בחור ישיבה בן 20, נתנאל דידי ויובל טורם, שניהם בני 19 לפני גיוס, הם שלושה חברים אשר בכל סוכות מפעילים לכבוד החג שרות מקורי: "סוכה להשכיר". כבר שלוש שנים הם מציעים בניית סוכה מקצועית ואדיבה לכל עצלני הבנייה או סתם כאלו שרוצים סוכה בגינה, אבל אין להם מושג מאיפה להתחיל.

אלון פועל באזור רמת השרון, נתנאל ויובל באזור חיפה. זה התחיל בתליית מודעות בריכוזי תושבים מסורתיים ובעיקר בבתי כנסת, והיום קהל הלקוחות שלהם מורכב מרבים שחוזרים ופונים מדי שנה לקבלת השירות. אבל הם לא רק מצילים אנשים שלא מבינים בתפעול פטיש ומסמר. רוב הזמן הם מבקרים אצל משפחות שממש נזקקות לעזרה. "בדרך כלל אלו אנשים שממש עושה להם טוב לראות אותנו", מספר בר-ששת. "אין להם מי שיבנה להם את הסוכה ואז פתאום באים בחורים צעירים ובונים להם אותה, אז הם ממש אוהבים אותנו". לרוב הם בונים את הסוכה במשך שעות ספורות, כאשר את התעריף הם גובים לפי שעה. "בסוף אני מקבל תשלום. אין בזה שום פסול", אומר דידי, "אני חושב שלהיפך, הם מרגישים יותר בנוח אם הם משלמים לך." ומה עם כאלה שאין להם איך לשלם עבור בניית סוכה? "יש אנשים שפונים ואתה רואה שהבן אדם, אין לו את האמצעים לשלם את זה. אחרי הכל אתה פשוט אנושי, אז בוודאי שאני אבנה לו את הסוכה ללא תמורה, ללא כל ספק".

סנטימנטים מפותחים לקרשים

כשמגיעים לאתר הבניה לא תמיד יודעים את מי עומדים לפגוש. על אף שמדובר בכמה קרשים, בסכך ובדפנות, ישנם לקוחות רציניים במיוחד המתעקשים על פיקוח צמוד לאורך כל תהליך ההקמה. "יש את האנשים שרוצים להרגיש חלק מהעשייה", מעיד דידי. "היה לי מישהו שהיה לוחם באצ"ל והתעקש לעזור לנו, אבל לפעמים זה מעיק". אבל עם הזמן, הוא מסביר, האסרטיביות נרכשת וגם עם לקוחות עקשניים לומדים להסתדר. "בהתחלה אתה לא יודע בדיוק איך להתנהג אליהם, אבל אחרי כמה סוכות אתה כבר יודע איך להתנהל עם אנשים. זה נהיה יותר פשוט".

ויש גם לקוחות אחרים שרואים את מה שמעבר לבניה עצמה, ופותחים את ביתם לבחורים הצעירים שמתארחים אצלם, כך שמדי פעם העבודה הטכנית הופכת להזדמנות להכיר את האנשים שמאחורי הסוכה. "הייתה לנו איזו משפחה שאיך שהגענו האישה באה ישר עם כל החיוך", נזכר דידי. "היא שאלה אותנו מה אנחנו רוצים, ניסתה להתחבר אלינו, ניסתה לדבר, לשאול לא רק על העבודה, ומאז אנחנו באים אליה כל שנה, זה נהיה כבר מסורת. השנה אנחנו בונים לה בחינם".

בסוכה אחרת לבעל הסוכה היו רגשות חמים, אבל לאו דווקא למקימים אלא לקרשי הסוכה. "היו לו המון סנטימנטים לכל קרש וקרש", משחזר בר-ששת. "הוא ממש ביקש שניזהר כי זה מותאם לו בדיוק למרפסת". עוד לפני שהספיקו להרכיב את הקרשים הוציא בעל הבית מפה מאוירת שפירטה את הוראות הבניה. לאחר שסיימו לבנות את הסוכה המורכבת, הם נאלצו להגיע שוב למקום כי מהנדס הסוכה לא היה מרוצה לגמרי מהתוצאה, אך חברי הצוות טוענים שטעיות הן חלק טבעי מתהליך הבניה. "אם זו פעם ראשונה שאתה בונה איזו סוכה, תמיד עלולים להיות פיקשושים", מסביר בר-ששת. "פשוט צריך לתקן אותם אחר כך. צריך להיות מוכן לזה."

כיום, מלבד השלמת ההכנסה, הם רואים בבניה גם רגעים של סיפוק ונתינה. "אנשים, זה לא רק שאתה בונה להם סוכה, "אומר דידי, "זה גם משהו אישי שאתה נותן להם. זה חום רגשי קטן הזה. זה כיף שחבל על הזמן".

עלות בניית סוכה היא כ-80 שקלים לשעה וכ-300 שקלים לסוכה בממוצע (סוכת נצח או סוכה מלוחות עץ).

  • עוד באותו נושא:
  • סוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully