וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם לעצב ואחר כך לאכול להתפלל ולאהוב

16.9.2010 / 0:30

גילוי עצמי הוא אושר גדול, אבל עיצוב פנים חשוב לא פחות ובסרטה החדש של ג'וליה רוברטס הוא הסביבה המושלמת למסע החיפוש של הגיבורה

מעבר לפטפטת הרוחנית, רדידות הדמויות, היעדר הדרמה וההארה הלא ממש משכנעת שבה זוכה הגיבורה, סרטה החדש של ג'וליה רוברטס "לאכול לאהוב להתפלל" מצטיין בעיצוב פנים מוקפד ומרשים. סיפור הסרט מבוסס על רב מכר מאת אליזבת גילברט ועוסק במסע החיפוש העצמי של המחברת, עיתונאית ניו יורקית, לאחר גירושיה. הסיפור מתרחש בארבע ארצות שונות והצילומים נערכו בניו יורק, רומא, דלהי ובאלי. בכל אחד מן המקומות האלו ניתן למצוא עיצובי סט ופנים מעוררי השראה. ניו יורק בוהמיינית ומסוגננת, איטליה של אור וחלונות פתוחים, הודו עם צבעים חמים ובאלי כמפלט מוקף מים וצמחייה טרופית. כל אלה הם מענה מושלם לשאיפתה של רוברטס המגלמת את דמות המחברת ומכריזה בסרט "אני רוצה לנסוע למקום שבו אוכל להתפעל". ההפקה העסיקה אמנים ומעצבים מקומיים בכל לוקיישן והתוצאה היא מסע מהנה בין סטים מעוצבים, המשקפים תרבויות וסגנונות שונים, שמזמינים לביקור גם את מי שלא יכול לעזוב הכול ולצאת לאיטליה, הודו ואינדונזיה.

ג'וליה רוברטס באיטליה בסרט לאכול להתפלל לאהוב. imdb
חומרים טבעיים/imdb

לאכול

החלק הראשון במסעה של גילברט מתקיים באיטליה. היא שוכרת דירה בליבה של רומא, במטרה לקדם את שליטתה בשפה האיטלקית ובעיקר להכיר את האוכל המקומי. בעלת הדירה, גברת שאוסרת על אירוח "בחורים שבאים לישון בלילה", מעניקה לה הדרכה על רחצה באמבטיה שלא מחוברת לצנרת ("ממלאים כמה כדים, יושבים וכל מה שצריך להיות נקי יהיה נקי”). הדירה אמנם ישנה, אבל כפיצוי תמצאו בה אריחי קרמיקה בצבעי אדמה, ריהוט וכלים מחומרים טבעיים, תקרה גבוהה המעניקה תחושת מרווח, נברשת מקושטת גדולה, חלונות רחבים המאפשרים כניסת אור רב ואווירה אותנטית רבת חן. הפיגומים "שמחזיקים את התקרה", כמו שאומרת בעלת הבית, לא היו בסיפור המקורי והוכנסו לתסריט כיוון שנמצאו על הסט האותנטי מבלי שהייתה אפשרות להזיזם. כך נוצר הרושם שמדובר בדיוק במקום הנכון לתיירת אמריקאית, שאיבדה את כל כספה בהסכם גירושים חפוז וכל מה שהיא מתכננת הוא טיולים רגליים, אוכל מהיר בחוץ ללא רגשות אשם ולימוד איטלקית מן המקומיים.

ג'וליה רוברטס עם בעלת דירתה באיטליה בסרט לאכול להתפלל לאהוב. imdb
"יושבים וכל מה שצריך להיות נקי יהיה נקי"/imdb

להתפלל

חלקו האמצעי של הסרט מתרחש בהודו. בניגוד לזיהום האוויר, הצפיפות והרעש של רחובות הערים בהודו, האשראם השלו בו משתכנת אליזבת, מגלם את הניגודיות של הארץ האקזוטית. תנאי ההרמוניה, השלווה והשקט שתלמידי האשראם החכמים ומנהיגם הרוחני נזקקים להם עבור לימוד רוחני ותרגול מדיטציה ויוגה, מתקיימים פה הודות לחללים מרווחים ומוארים וריהוט מינימלי. בזמן שהותה באשראם ההודי, אליזבת מתוודעת לטולסי, נערה מקומית בת 17 המוטרדת מנישואיה הקרובים שתוכננו על ידי הוריה. השתיים חולקות רגע שקט בבית משפחתה של טולסי על רקע סט המבוסס על אלמנט האש וכולל זרי פרחים, וילונות חרוזים ושטיח פסים באדום ושחור העשוי יוטה. בסצנת החתונה הססגונית בולטים צבעים חמים האופייניים כל כך למראות פנים הבתים ולבוש התושבים בכל תת היבשת ההודית. ניתן להבחין בעיקר באדום, ורוד וצהוב בבגדי האורחים וסידורי הפרחים מסוג ציפורני חתול, גרברה, יסמין וניצני ורדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתונה הודית/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'וליה רוברטס בהודו בסרט לאכול להתפלל לאהוב. imdb
רגע שקט/imdb

לאהוב

אליזבת מסיימת את מסעה בלימוד ומדיטציה בהדרכתו של הילר חסר שיניים בבאלי, אי טרופי בקבוצת האיים האינדונזיים. המסורת ההינדית המקומית באה כאן לידי ביטוי בבדים מסורתיים המקשטים את ביתו של האיש החביב, שהוא גם אטרקציה פופולרית בקרב תיירים רבים, ויוצרים אווירה חמה. כאן משתכנת אליזבת ביחידת נופש יוקרתית וחלומית. שכירת המקום במחיר נוח התאפשרה לה, לפי הנאמר בסרט, עקב צניחת מחירים לאחר פיגוע הטרור של 2002. המפלט השלו של אליזבת ממוקם בפרברי העיר אובוד, מרכז תרבותי ותיירותי, ובסמוך לשדה אורז. הוא מסוכך בענפי דקל ומשקיף על המים המרשרשים. חדריו המרווחים עמוסי אריגים שקופים והוא כולל מיטת ברזל עתיקה, כילה נגד יתושים ובטיק באלינזי (בד צבוע בטכניקה המשלבת שעווה) שמיוצר במיוחד באי האינדונזי ג'אווה. הסביבה המושלמת לסוף השבוע המתמשך של אליזבת בתחנה האחרונה במסעה ולרומן החדש בחייה.

ג'וליה רוברטס עם מדריך רוחני בבאלי בסרט לאכול להתפלל לאהוב. imdb
מסורת הינדית בבאלי/imdb
ג'וליה רוברטס וחוויאר בארדם בבאלי בסרט לאכול להתפלל לאהוב. imdb
הסביבה המושלמת לרומן חדש. ג'וליה רוברטס וחוויאר ברדאם/imdb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully