וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל בית צריך מרפסת

חולמים על מזג אוויר נעים ומלטף שצופים לנו החזאים בחודש הבא? בינתיים כדאי שתכינו לכבודו את המרפסת שלכם

הרצל מסתבר, לא חזה לנו רק את המדינה אלא גם את האהדה למרפסת שכל כך אהובה על הישראלים. כל מי שמחפש לעצמו דירה יוכל להעיד שהוא איננו מתעניין רק במספר החדרים ובגודל המ"ר, אלא גם אם יש איזו מרפסת נחמדה. כזו שתהווה מפלט מקירות הבית. מעיין חדר נוסף עם תקרה גבוהה במיוחד.

טרום עידן הטכנולוגיה, המרפסת שימשה לזירת התרחשות עבור הדיירים. ההורים היו יושבים בה עם השכנים, שותים משהו קר וצופים על הילדים שמשחקים למטה. היו תולים במרפסת את הכביסה, והיא אפילו שמשה כתפאורה לסרנדות רומנטיות. עם הזמן הפכה למחסן עבור הסולם והאופניים במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב אוחסנו בה חפצים שיצאו מכלל שימוש כשהדיירים פשוט התעצלו להשליכם לאשפה. כיום, המרפסות עושות קאמבק ומשמשות לחלקת אלוהים קטנה ואוורירית לדייריה, בעונה המתאימה כמובן. זה אמנם ישמע לכם מופרך לשבת במרפסת בימים הלוהטים שפוקדים אותנו, אך אם אתם בכל זאת מעוניינים לנצל אותה וליהנות מהבריזה של החודש הבא אספנו לכם מספר שיטות לעשות זאת כמו שצריך.

אומדן שטח

במידה שאתם מחזיקים במרפסת חפצים שלא השתמשתם בהם בשנה האחרונה, סביר להניח שלא תשתמשו בהם גם בשנה הזו ולפיכך, מומלץ שתפטרו מהם (ויפה שעה אחת קודם!). ריהוט ישן ובלוי שאספתם מהרחוב ותכננתם לשפץ אך לא התפניתם למשימה והארגזים הישנים שנותרו מהמעבר לדירה, תופסים מקום חיוני ובעיקר צוברים לכלוך שאף אחד לא טורח לנקות (ובצדק!). ברגע שאלו ייעלמו, תוכלו לאמוד את שטח המרפסת בצורה ברורה יותר, ולהתאים לה ריהוט ואבזור בגודל המתאים.

ברור צרכים

בררו עם עצמכם לאיזו מטרה ושימוש אתם מייעדים את המרפסת שלכם. פינת עישון; פינת אוכל אינטימית; אזור נוסף לאירוח; אזור משחקייה לילדים; גינת חמד ואולי אפילו ג'קוזי. בכל אחת מהאפשרויות שבחרתם חשוב שתשתמשו בריהוט שמתאים לבחוץ. הימנעו משימוש בפריטים שיאלצו אתכם בטיפול ותחזוק מיוחד, ומכאלה שיתכלו לכם כבר בקיץ הבא. אמנם לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו ריהוט חוץ יוקרתי כמו זה שמופיע במגזינים לעיצוב, עם זאת המרפסת שלכם לא צריכה להראות כמו חושה מוזנחת. סתיו אגב, זו עונה מומלצת לרכוש ריהוט חוץ בשל ירידת המחירים. גם ריהוט יד שנייה או חנויות עודפים בהחלט יכולים לשרת את המטרה.

עיקרון הרצף

מאחד וכבר הגענו למסקנה שהמרפסת נחשבת לעוד חדר בבית, מן הראוי שזו תהיה מרוצפת ומושקעת ולא שבורה או פגומה. תקנו או החליפו כל אריח שיש בו שבר, ממש כמו שהייתם מתייחסים לאריח פגום בתוך הבית. אם ברצונכם להחליף את הריצוף הישן של המרפסת - דק (קורות עץ) נחשב כמובן האידיאלי לריצוף חוץ, בשל התאמתו לתנאי האקלים החיצוניים כשהוא שומר על יופיו והדרו לאורך שנים. אופציה נוספת לרצף את המרפסת היא שריצוף החוץ יתכתב עם הריצוף שבבית פנימה, אם לא באותו החומר אז לפחות באותה סקאלה צבעונית. בדרך זו ניתן לייצר המשכיות וזרימה של כלל העיצוב בבית. רק אל תשכחו לבחור אריחים שיתאימו לבחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ירוק בעיניים

צמחייה שופעת, בריאה ומטופחת תעניק לכל מרפסת צבע וחיות, גם למרפסת הקטנה ביותר. כמובן שאין הכוונה שתהפכו את המרפסת שלכם לג'ונגל קטן וסבוך. לצורך העניין יספיקו מספר אדניות עם פרחים צבעוניים, כדים, עציצים עם צמחי תבלין כגון נענע, מרווה ורוזמרין, שבכל משב של רוח יכניסו הביתה ניחוחות טבעיים. עציצים מומלצים ואסתטיים במיוחד הם אלה שנתלים על המעקה ובכך הם חוסכים במקום ועל הדרך גם מוסיפים חן לחזית הבית.

בכיף שלכם

בעיצוב וארגון המרפסת אין כללים מוגדרים. הדבר היחיד שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא שהמרפסת תהווה עבורכם מקום נעים שבו תוכלו לשבת, לנוח ולהירגע. לשם כך רצוי לאבזר אותה בכל מה שעשוי לסייע בכך כגון, ערסלים תלויים; נדנדות זוגיות; כריות ומחצלות ליצירת מרבץ או אפילו מיטות שיזוף. בחירת אלו חייבת להיות תואמת לשטח הנתון שיש לכם, כדי שבטעות לא תגיעו למצב שבו צפוף לכם לשבת בה ותעדיפו לשבת בסלון במקום במרפסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully