וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל כולם

הטרנד הלוהט בשוק הנדל"ן העולמי משאיר אותנו קצת מאחור – 5 מגדלים ייחודיים מוכיחים שהגודל לא קובע

כמעט בכל שבוע אנו מתבשרים על מגדל חדש שצפוי להתרומם ברחבי הארץ בשנים הקרובות. יזמים, אנשי עסקים וטייקונים מתחרים ביניהם מי יבנה את המגדל המרשים והיוקרתי שיימכר במהירות שיא, בין אם מדובר במגדל מגורים או לחילופין מגדל משרדים. נדמה כי עשרות המגדלים שנבנים בארץ נראים די דומים אחד לשני בצורתם הכללית ובמפרט הטכני והם אינם מציעים מראה ייחודי יוצא דופן.

המגדל היחיד שעשה גלים בשנותיו הראשונות הוא מגדל משה אביב שנחשב ב-2003 למגדל הגבוה ביותר במזרח התיכון (244 מ'). מלבדו, טרם נמצא בארץ מגדל שעשוי לייצג אותנו בגאון בין שאר המגדלים המפוזרים על פני הגלובוס נכון לעתה. בהנחה שבעוד מספר שנים תחרות פלאי עולם תוחלף בתחרות פלאי נדל"ן (למגדלים בלבד), ספק אם יהיה לנו מתמודד הולם לתחרות זו, גם כשמגדל עלית יעמוד על תילו. כדי לקבל מושג מה נחשב למגדל ייחודי בחרנו חמישה כאלה מרחבי העולם. לישראלים מסתבר, יש לאן לשאוף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדל דקסיה, בריסל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שינויי מזג האוויר

שם: מגדל דקסיה
איפה: בריסל, בלגיה
גובה: 145 מ'
שימוש: משרדי הבנק הבינלאומי "דקסיה"
אדריכלים: סטודיו LAB AU

בבניין שתוכנן בטכנולוגיה מתקדמת וחסכונית, הנחשב לשלישי בגובהו בבריסל. מתוך 6000 חלונות, 4200 מוארים בנורות לד, בצבעים שונים המגיבים למזג האוויר המשתנה כולל טמפרטורה, כיסוי עננים ומהירות רוח. אינפורמציה זו נשלחת לנורות באמצעות מחשב בקרה מהיר במיוחד ההופך את המבנה למוקד של נתונים חיוניים להמוני האדם שחולפים על פני המגדל. צבעוניותו הייחודית בולטת למרחקים והוא הופך למעיין נקודת ציון במרכז העסקים של בריסל בו הוא ממוקם. הנורות דולקות בשעות החשכה בלבד, 9 שעות בחורף ו 5 בקיץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדל משרדים בדוחה, בתכנונו של האדריכל הצרפתי ז'אן נובל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שומרי מסורת

שם: מגדל דוחה
איפה: דוחה, קטר
גובה: 231 מ'
שימוש: מגדל משרדים
אדריכלים: האדריכל הצרפתי ז'אן נובל

בניין גלילי עם גג בצורת כיפה בקוטר 45 מ' המזכירה צורה של מינרט – הצריח שממנו קורא המואזין לתפילה. המבנה עטוף במעיין משרבייה (סבכה) עשויה אלומיניום הסוככת על מבנה הזכוכית מפני השמש הקופחת, מעניקה לו צל חיוני ומסייעת בשמירה על הטמפרטורה שבתוכו. מצע האלומיניום מתהדר בצורות תבניתיות, גיאומטריות שחוזרות על עצמן. אלו מבוססות על דפוס מוסלמי מסורתי שהתנוסס על מבנים מכובדים, מסגדים וארמונות עוד מימי הביניים. המבנה צופה על נוף פנורמי לעבר מפרץ העיר דוחה (הפרסי) ממזרח ולמדבר מצפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון ומגדל משרדים פורטה פירה, ברצלונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדום עולה

שם: פורטה פירה
איפה: ברצלונה, ספרד
גובה: 110 מ'
שימוש: בית מלון
אדריכלים: שיתוף פעולה בין האדריכל היפני טויו איטו ומשרד האדריכלים הספרדי b720.

בית המלון שוכן במקום אסטרטגי בסמוך לשדה התעופה שבברצלונה. הפרויקט כולל שני מגדלים: מלון ומבנה משרדים, שנמצאים בדיאלוג אדריכלי ביניהם. המלון מתוכנן כמבנה גלילי נוטה מעט הצידה וחזיתו עשויה צינורות מתכת בצבע אדום הנראה למרחקים. מגדל המשרדים לעומתו הוא מלבני, בעל קיר מסך זכוכית ובמכרזו אלמנט הצינורות בצבע אדום עז כמשלים את המלון. בין שני המגדלים ישנו אטריום משותף. המגדלים הייחודיים נחשבים לאבני הדרך החדשים והמודרניים של קו הרקיע בברצלונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון מרינה סאנגס ביי. בתכנונו של האדריכל הישראלי משה ספדי. סינגפור/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארק באוויר

שם: מרינה ביי סאנדס
איפה: סינגפור
גובה: 200 מ'
שימוש: מלון
אדריכל: משה ספדי

המלון הייחודי שמהווה שער הכניסה לסינגפור הוקם על ידי המיליארדר היהודי שלדון אדלסון. הפרויקט מורכב משלושה גורדי שחקים בני 55 קומות כל אחד. אלו מחוברים בפארק עצום באוויר שנראה כמו קיאק ענק המונח בקצה המגדלים, המהווה מתחם בילוי יוצא דופן המשתרע על‏ 12 דונם וכולל בריכה, פארק ירוק ומסעדות. בשלושת המגדלים ישנם 2600 חדרי אירוח סופר יוקרתיים, מתחמי קניות של מיטב המותגים העולמיים, מרכז כנסים, מסעדות, תיאטראות, מוזיאון ולמקרה שלמישהו ישעמם יש אפילו קזינו להשלמת החוויה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגורי יוקרה, משרדים ומלון חמישה כוכבים. בורג' חליפה, דובאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי גבוה בעולם

שם: בורג' ח'ליפה
איפה: דובאי
גובה: 823 מ'
שימוש: מגורי יוקרה, משרדים ומלון חמישה כוכבים
אדריכל: משרד האדריכלים סקידמור, אוונינגס ומריל, שיקגו

המבנה קרוי על שם נשיא איחוד האמירויות שייח' חליפה. עיצובו הייחודי מתחשב בגובהו ומכאן מסביבו ישנם אלמנטים בנויים בגבהים שונים שחוברים יחד לצורה ספיראלית ומסייעים ליציבותו מפני רוחות חזקות. חלקו התחתון מאכלס מלון מפואר בעיצובו של ג'ורג'יו ארמאני, מעליו ישנן 700 דירות ומעליהן משרדים. את קומה 124 הקדישו לתצפית פנורמית עוצרת נשימה לקהל הרחב. "המגדל מייצג סמל של תקווה לעולם הערבי" ציין מוחמד אלבאר יו"ר חברת הנכסים של המבנה, בפתיחתו הרשמית בתחילת השנה. "אלפי אנשים מלמעלה מ-100 מדינות תרמו את חלקם להגשמת הבניין המגלם רוח אופטימית של שיתוף פעולה גלובלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully