וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב של ביליונר

שחר בן-פורת

22.8.2010 / 12:40

מעבר לבית חדש יכול להיות עניין יקר. במקום לקחת מעצב פנים, תוכלו לגוון ולשכור מישהו שיסדר לכם את הבית קצת אחרת

בין סיום שנת הלימודים לתחילתה של החדשה, עוברים ישראלים רבים דירה, מהלך הדורש השקעה רבה מכל בחינה אפשרית. למצוא את הבית המתאים, לעבור את ההליך המייגע של חתימת החוזה, למצוא הובלה ולעבור אותה בשלום, ואז להתארגן בבית החדש.

חלק חשוב במהלך הזה הוא העיצוב של הבית החדש אליו. אם התקציב הוא אינו המגבלה שלכם בחיים, לא תבינו את המציאות איתה מתמודדים רבים מאיתנו. מעבר דירה הוא מהלך יקר, ואם תוסיפו לכך את העובדה כי אנו עוברים אותו בקיץ הלוהט, תבינו מדוע רבים אינם פנויים או פשוט אינם מסוגלים כלכלית להשקיע בפן זה של הבית החדש שלהם.

שכירת שירותיו של מעצב פנים הוא עניין שעלול לרוקן לכם את קרן הפנסיה. אפשרות אחרת היא להיעזר בשירות עיצובי שמציעים מספר גופים בשוק מעברי הדירות, המציעים לסייע בסידור ועיצוב של הבית החדש.

חדר ממגזין יוקרתי

יפעת גדות (47) והדר פרבר (40) הן אחיות, עיתונאיות לשעבר אשר כל חייהן עסקו ביצירה ואמנות. בשלב מסוים הן החליטו להפוך את התחביב לעסק ופתחו את "עיצוב בתקצוב", במסגרתו הן מציעות לעצב מחדש בית, חדר או משרד, בתקציב קבוע שאתם תקבעו מראש, בתנאי כמובן שאתם לא מפנטזים על מיטת אפיריון, אח וטלוויזית פלזמה.

"אנחנו עושות הרבה שימוש בקיים, מחדשות וצובעות", מסבירה פרבר כיצד מקיימות השתיים הבטחה לשפץ במחיר נמוך יחסית. "זה גם חלק מתפיסה ירוקה. יש דברים שאנשים אוהבים ולא רוצים להיפרד מהם, והם לא יודעים שאפשר לשדרג אותם. אנחנו מציעות חבילה הכוללת את העיצוב ואת הביצוע. אנו דואגות לכל, הלקוח מקבל את הבית מבלי לנקוף אצבע".

בחצי השנה בה פועלות פרבר וגדות, הן הספיקו לעצב מחדש מספר חדרים וחללים, רובם פרטיים ומיעוטם משרדים. בינתיים עיקר הלקוחות הם ממרכז הארץ, בעיקר אנשים הנכנסים לדירה שכורה ורוצים לעצב אותה בתקציב הגיוני או כאלה אחרים הזקוקים לטאץ' עיצובי ואינם רוצים להשקיע בזה תקציב גדול. לקוחות נוספים הם אנשים שבנו בית חדש ונשארו עם תקציב נמוך לעיצוב פנים. "אנשים שלא רוצים לקנות סלון בעשרות אלפי שקלים, אבל גם לא רוצים לרכוש פריט משומש וישן", מסבירה פרבר.

בלי לדעת מה יהיה הסוף

מי שפועלת בשוק זה זמן ארוך יותר היא רותי גביזון ברוזה, הבעלים של "סידהרתא". היא מגדירה את עצמה כ"מפיקת מרחבי מגורים ועסקים", ומסבירה כי "הבעיה העיקרית היא שאנשים נכנסים לבית, ובמקום להתאים את החלל אליהם הם מתאימים את עצמם לבית. לדוגמה, אנשים שעובדים מהבית, וחושבים שאפשר לעבוד מהמטבח או מהסלון. כשהילדים באים בצהריים, הם אוספים הכל ועוברים למקום אחר. לא כולם חושבים שצריך לייצר סביבה נעימה, שאפשר לעזוב אותה ולחזור אליה והכל יהיה שם בדיוק באותו מצב".

בנוסף לעיצוב החלל ברוזה מציעה להפיק את כל תהליך מעבר הדירה, כולל יצירת הקשר עם המוביל ופיקוחו. המטרה שלה היא להעביר את הבית ללקוח במצב שאפשר לבשל בו ארוחת ערב, ואומרת כי התהליך כולו ייקח לכל היותר שבוע, כולל האריזות לפני.

היא מסננת את הדברים הישנים ומסדרת אותם מחדש, כך שגם העיצוב בין ארבע הקירות החדשים, יתרענן. "כשעוברים דירה מצפים לסוג של שינוי והתחדשות, אבל אם עוברים מסלון אחד לשני, רוב האנשים יניחו אותו באותו אופן. היום אנשים צריכים להבין – לס איז מור, אנו לא צריכים כל כך הרבה".

לדברי ברוזה ללקוחות רבים קשה לשחרר דברים ישנים, והפתרון שלה הוא לארוז אותם בארגז ולהעלות לבוידעם. ביום השלישי אחרי התהליך, היא אומרת, רבים מבקשים בעצמם לזרוק אותם.

האתגר בעבודה עם ברוזה טמון בכך שהיא אינה יודעת איך יראה הבית החדש לאחר המעבר וסידור הפריטים. "הם צריכים לסמוך עלי, כי אני לא יודעת איך זה יראה בסוף. הרי אני לא יודעת מה יש במחסן או בבוידעם; אולי השידה של הילד תעבור לסלון, למשל, או להיפך. לכן אנחנו עוברים את התהליך יחד, יד ביד". השפעות השינוי, היא אומרת, חורגות אל מעבר למראה העיניים.

אז כמה כל זה עולה? אם תקחו את ברוזה לעבודת סידור ועיצוב בלבד, שעת העבודה עומדת על 250-300 שקלים, תלוי במספר האנשים העובדים איתה. אם תרצו את עזרתה בכל התהליך, קחו בחשבון כי עבודת ההובלה נעשית בתשלום נפרד, ישירות למוביל. לדוגמה היא אומרת כי תהליך סינון, אריזה, פירוק, סידור מחדש ועיצוב דירת 4 חדרים תעלה 8,000-9,000 שקלים, לא כולל תשלום להנדי מן במידת הצורך או רכישות קטנות העשויות להגיע ל-1,5000 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully