וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול סביבתי

21.8.2010 / 10:08

לקראת סוף הקיץ, השקיעו וטפלו ברהיטי הגינה שלכם, רק כדי לא למצוא אותם מסכנים ומרופטים בשנה הבאה

הקיץ אוטוטו נגמר ואיתו השימוש המאסיבי בריהוט הגינה שלכם. נכון שהוא יהיה בשימוש גם בחודשים ספטמבר ואוקטובר אבל זמן העבודה הקשה שלו עומד להיגמר וכדי שנוריד את הניילונים בשנה הבאה ולא נחזה בטינופת, כדאי כבר עכשיו לעשות לו טיפול 10,000.

דבר ראשון, לא כדאי להשאיר את הכסאות והשולחנות כל החורף בחוץ בגשם והשמש. עטפו את הכסאות והכניסו למוסך או מחסן ועל השולחן פרסו יריעה מפלסטיק.

אם עוד לא בחרתם ריהוט עץ, שווה להשקיע בעץ טיק שנשמר לאורך שנים. את ריהוט העץ כדאי לחדש בכל שנה או שנתיים.

על מנת לדאוג להם, שוטפים את רהיטי העץ עם צינור מים, ובעזרת מברשת או מטאטא כביש משפשים חומר ניקוי על העץ, ומשאירים כך כרבע שעה ולאחר מכן שוטפים שוב במים. לאחר שהעץ התייבש צובעים מחדש בעזרת צבע מתאים לעץ או לכה עמידה (ליאכטות, למשל).

לעץ יש נטייה לקבל עם הזמן גוון צבע אפרפר, ולכן, אם תרצו לשמר את הצבע החום שלו, מומלץ לשמן מספר פעמים בשנה את הריהוט. את רהיטי העץ על סוגיו השונים, מומלץ למרוח בלקה מספר פעמים בשנה, וזאת כדי להגן עליהם ולמנוע ריקבון.

לפני הצביעה - מומלץ לשייף את השטח כדי ליצור חריצים בצבע הישן, כך הצבע החדש יתפס בצורה הומוגנית יותר. וודאו שהעץ יבש לחלוטין לפני שתתחילו לצבוע, ורצוי לבחור בשעה ביום בה אין לחות גבוהה על מנת שהצבע יתייבש במהרה.

במבוק, מתכת וכל השאר

כשמדובר בריהוט פלסטיק, השתמשו בסמרטוט רך ולא בסקוטץ' שמשאיר שריטוט וסימנים. טבלו את הסמרטוט בתערובת של רבע כוס של אבקת סודה לשתיה ו-3/4 כוס מים חמים ושפשפו בעדינות.

רהיטי במבוק מצופים בדרך כלל בשכבת לקה שמגנה עליהם. לכן, כדאי רק לנקות אותם עם מטלית לחה. במידה ויורד גשם, מוטב לכסות אותם. עם הזמן, עשויים להופיע על רהיטי הבמבוק מעין כתמים, ויש למרוח עליהם שכבת לקה נוספת כדי להחזיר את הגוון האחיד.

ריהוט גן מברזל, מחייב שמירה מפני חלודה. באלו האיכותיים יותר, יש אופציה לצביעה חוזרת במקרה של דהייה.

הראטן הסינתטי הוא קומבינציה מושלמת של מראה טבעי ותחזוקה פשוטה. הם אינם דוהים בשמש, עמידים בפני מים ושמש חזקה, לא נפגמים מלחות ואינם נפרמים. לכן, כדי לטפל בהם יש רק להעביר סמרטוט לח כדי שלא יתפסו המון אבק. פשוט כמו שזה נשמע.

את הריפודים כדאי להסיר ולכבס. אולי הם נראים במצב טוב, אבל תלאות הקיץ יורגשו עליהם בשנה הבאה אם לא תעשו זאת עכשיו.

רהיטי מתכת צריך לצבוע ולטפל בהם לפני שהם מגיעים למצב מתקלף. יש להשתמש בצבעים מתאימים למתכת על מנת ליצור שכבת מגן לרהיטים. לפני מריחת הצבע המיועד, חשוב למשוח את הרהיט בצבע יסוד ורק לאחר מכן לצבוע בגוון הרצוי.
אם כבר נתקלתם בחלודה, אפשר למנוע את התפשטותה על ידי צביעה מקומית בצבע מתאים. המתכת צריכה להיות נקיה ויבשה לפני שמתחילים לצבוע, ובמידה ויש חלודה רופפת יש להסיר אותה בעזרת שפכטל ומברשת פלדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully