וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאני אשפשף?

19.8.2010 / 13:53

לקראת עונת האירוח הגדולה, צריך לנקות ולארגן את הבית. הנה כמה טיפים כדי לעבור את זה בשלום

תחילת שנת הלימודים ועונת החגים בפתח. אבל רגע לפני שאתם קוראים לכל מנקה שתוכלו למצוא, הנה כמה טיפים לסידור כללי ולניקוי אבק (שאוהב להצטבר באוגוסט) לפני החגים. לגזור ולשמור:

אבק

קודם כל, השתמשו במסכות חד פעמיות לפני שאתם מתפנים להתעסקות רצינית באבק. כך תחסכו לכם את האלרגיות של היום שאחרי.

השקיעו בסמרטוטי רצפה מסיבי מיקרופייבר, (ולא הלבנות שקונים בשוק). הסמרטוטים אוספים את האבק ומונעים את פיזורו. אל תשכחו לשטוף היטב את הסמרטוט לאחר השימוש כדי שלא יצטבר בו אבק מיותר.

כשאתם מנקים תריסים (החלק הכי סיזיפי בניקיון הבית), הניחו לידכם סמרטוט רטוב וסמרטוט יבש. עברו על התריס עם הסמרטוט הרטוב ואחר כך עם היבש והבטיחו לעצמכם זמן ארוך יותר שלא תצטרכו לחזור אליהם שנית.

אם אתם מנסים לשאוב אבק מבובות פרווה של הילדים – שכחו מזה. הדרך הטובה לנקות אותם היא לכבס במכונת כביסה בתוכנית עדינה בלי סחיטה וליבש בתליה בלבד ולא במייבש.

שווה להשקיע פעם בשנה או שנתיים בשאיבת אבק עמוקה על ידי חברה. לאחר מכן הרהיטים יצברו פחות אבק, והאלרגיות שלכם יפחתו באופן משמעותי.

סידור הבית

התחילו בכך שתנהיגו מנהג ביתי שבו כל יום לפני ארוחת הערב ישנן עשר דקות שבהן כל בן בית מקדיש זמן כדי לסדר את סביבתו. כך ישאר פחות בלאגן אמיתי לטפל בו.

פנו את ימי שבת על מנת להגיע לערימות שנמצאות בכל פינה בבית. התחילו בסלון, שם הערימות גלויות לעין.

ארגנו לכל בן בית מגירה או קופסא דקורטיבית באזור מרכזי בבית, שם הוא יניח את הפריטים הקטנים והאישיים שלו. גם אם הקופסא תהיה מבולגנת – היא תהיה סגורה ולא נראית.

לילדים קטנים יש הרבה צעצועים ומשחקים. הקפידו מגיל צעיר לשחק ולהגדיר חלק מסוים של הבית למשחק ולא "להתפזר" עם כל הצעצועים. כך ישאר לכם חלק קטן יותר לסדר באינטנסיביות כל יום.

לפני תחילת שנת הלימודים

נקו את מגירות ומדפי התלמידים בחומר דוחה אבק. מומלץ גם להניח על כל מגירה דף ריחני (כן, כמו בארונות). כך תוכלו לעבור את השנה בלי לרוקן את המגירות ולנקות אותן בכל פעם.

זרקו כל מה שלא היה בשימוש בשנתיים האחרונות: מחק בגודל חצי ס"מ שאף אחד לא נוגע בו כי הוא לא דורה, מחדד שבור וגם טושים שלא עובדים.

סדרו את הארונות: ארגנו את הבגדים שקטנים על הילדים והעבירו לילדים הבאים או לתרומה. את הבגדים הישנים נסו לתקן או תרמו גם אותם.

הוציאו את כל מחברות השנים הקודמות של הילדים. מה שלא הכרחי או סנטימנטלי במיוחד (מחברת ראשונה וכו'), זרקו לפח המחזור. רוב הסיכויים שלא תצטרכו לקרוא שוב את שיעורי הבית.

יש לכם עוד טיפים בסידור וניקיון הבית? טקבקו לנו ואולי נלמד משהו חדש.

  • עוד באותו נושא:
  • ניקיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully