וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכו על לבן

כדי לא להיתקע עם הדירה שלכם במכירה, מומלץ שתימנעו מגחמות עיצוביות שעלולות להבריח רוכשים פוטנציאליים

איילת ורונן מחפשים זה שנה לרכוש דירה. הם מתעניינים בדירה שזקוקה ל"טיפולים קוסמטיים" בלבד, שלא תצריך השקעה גדולה מדי.

"ראינו דירות מעוצבות למשעי, כאלה שרואים במגזינים, עם עיצוב משונה, יוצא דופן ולפעמים גם בלתי נתפש", מספרת איילת. "בין היתר, ראינו דירה בה המקלחון והאסלה הוצבו בחדר השינה, ללא קיר גובל. מצאנו גם דירה עם ג'קוזי ענק בחדר הרחצה שממוקם צמוד לאסלה, כך שאם היושב על האסלה אינו קטן מידות, הוא ייאלץ להניח את רגליו בתוכו. בדירה אחרת השירותים הוצבו סנטימטרים בודדים מדלת הכניסה, ונאלצנו לעזוב את המקום רק בגלל הריח".

לא מעט אנשים משפצים ומעצבים את ביתם באופן שלא מותיר אפשרות לרכוש אותו. עיצובים, אסתטיים ומרשימים ויזואלית ככל שיהיו, מחייבים פעמים רבות שיפוצים מאסיביים מצד הרוכשים, שלא ששים להתחייב לכך, מה שמוריד משמעותית את ערך הדירה והביקוש לה. אז לפני שאתם ממהרים לשפץ ולהגשים את הפנטזיות שלכם, רצוי שתחשבו פרקטית ותימנעו מגחמות עיצוביות.

בצעו חלוקת חללים הוגנת

חלוקת החללים בבית מותאמת לצורכי הדיירים. יורם קראוס, מנכ"ל SMS ניהול פרויקטים, אומר כי חשוב לבצע בדירה חלוקה פנימית מחושבת, שבה מצד אחד החללים יהיו מרווחים מספיק, ומצד שני לא יבואו האחד על חשבון האחר.

"לא מומלץ לבנות חדרי שירותים בכל פינה בבית, מאחר שהדבר עלול להקטין את הסלון וחדרי השינה", אומר קראוס. "בנוסף, הכנות מוקדמות בדירה עשויות לסייע במכירתה. כך לדוגמה, נקודות מים באזורים שונים, לרבות במרפסת, מעניקות גמישות לקונים שיכולים לשנות את מיקום השירותים והאמבטיה. בנוסף, הכנות למולטימדיה ביחידות הסלון וביחידת ההורים הן בגדר חובה בימינו. גם התקנת חלונות חשמליים נהפכה לנפוצה יותר בשנים האחרונות, ומתברר שאלה מעלים את הביקוש ואת ערכן של הדירות".

האדריכלית ורד בלטמן כהן מחזקת את דבריו של קראוס בנוגע לחשיבות חלוקת החללים בדירה. "כשרווק מסב דירת חמישה חדרים לשניים וחצי חדרים מרווחים ומפנקים, בבוא העת הוא ייאלץ למצוא קונה שאורח חייו זהה לשלו, דבר שמצמצם את אופציית הקונים". נושא חשוב לא פחות שמוסיפה בלטמן כהן הוא בטיחות. היא מספרת על לקוחות שמבקשים להתקין בביתם מדרגות "מרחפות" ללא מעקה. אין ספק שמדרגות מסוג זה נראות מרשימות במיוחד, אך הן עלולות להרתיע רוכשים.

עיקרון הרצף

"מעבר למיקום, מחיר וגודל הדירה, קונה פוטנציאלי בוחן אותה לפי שלושה פרמטרים: ריצוף, חדר הרחצה והמטבח", אומרת אריאלה שניאור, אדריכלית פנים ויו"ר אגודת אדריכלי הפנים. "היות ששלושת הפרמטרים האלה מתורגמים בעיני הקונה לשיפוץ יקר, רוב הקהל מעדיף להימנע מלהיכנס לתהליך שיפוץ כזה".

אחד הטרנדים שהגיעו אלינו מעבר לים בתחום הריצוף הוא הפרקטים. בשוק קיימים סוגים שונים של פרקטים, בהם קורות עץ טבעי שנחשבות למשובחות והאיכותיות יותר, ולעומתם פרקטים סינתטיים זולים יותר.

"בעלי בתים רבים בישראל ריצפו בשנים האחרונות את חדרי השינה בפרקט סינתטי שאיכותו הנמוכה ומראהו הפלסטי רק מרתיעים את הקונים", אומרת שניאור. "דייר שבא לרכוש דירה והפרקט הזול לא מצא חן בעיניו, מביא בחשבון שהוא צריך לפרקו ולהחליפו בפרקט איכותי או בריצוף אחר".

טרנדים אופנתיים ורעיונות ייחודיים של מעצבי פנים, שבין היתר מתפרסמים במגזינים לעיצוב, נתפשים כאטרקטיביים ומפתים, אך עשויים להתאים לפלח קטן יחסית של האוכלוסייה. למשל ריצוף דמקה שחור-לבן, שנשאב מעולם העיצוב האמריקאי, אמנם אופנתי כיום, אבל עלול להיות לא לטעמם של כל הקונים.

מטבחים מרשימים במיוחד עלולים ליצור חוסר נוחות למשתמשים השונים", אומר יוסי פרידמן, אדריכל ומרצה בחוג לעיצוב פנים במסלול האקדמי המכללה למינהל. "יש חומרים וצבעים (במיוחד במטבח) שלא מתאימים לכל אחד. שיש לבן מבריק לא יתאים לבשלנים, משום שהוא נוטה להתלכלך מהר. יחס לא נכון בין מיקום הכיור, המקרר, תנור האפייה והאיים, יכול לייצר כאב ראש לא קטן. מטבחים גדולים במיוחד עלולים גם הם להיות בעייתיים ולא פרקטיים לעבודה".

כמו כן, מטבח הבנוי מעץ כפרי מעניק מראה כבד, שאינו מתאים לדירות קטנות.

בנוסף לעיצובו של המטבח, אין להתעלם ממיקומה של פינת האוכל. אם החלטתם להקדיש לה אזור מיוחד ובולט בבית אך רחוק מהמטבח, עליכם להביא בחשבון שהרוכשים יעדיפו להתעייף פחות בדרך אל השולחן.

חידושים שקיימים כיום בחדרי הרחצה, כמו אמבט צף או שקוף, אמנם מפתים למדי ובעלי אמירה עיצובית מובהקת, אך לדברי פרידמן אלה יכולים אולי לקרוץ לפלח קטן מהאוכלוסייה, אך במקביל להבריח את אלה שלא מעוניינים להיכנס לשיפוצי אינסטלציה יקרים.

את השיגעונות תשמרו לרהיטים

לאחר שתיכננתם את הבית ואת החלוקה הכללית של החללים, מומלץ שתבחרו בחומרים ובצבעים שמתאימים יותר לטעם אוניברסלי.

שניאור ממליצה להקפיד על צבעי לבן, שחור וגווני העץ הטבעיים, שתמיד יהיו באופנה וחיים בשלום עם כל אוכלוסייה. לעומתם, פורנירים דוגמת פוליסנדר וונגה נחשבים טרנדים, בשל טקסטורת חומר עשירה במיוחד, אך הם עלולים להימאס במהירות או לקרוץ רק לקהל בעל טעם מאוד ספציפי.

צבעוניות דומיננטית, סכרינית ורועשת, כמו אדום, כתום וורוד על גבי ארונות המטבח או באריחי חדר הרחצה, מעידה על דיירים שנותנים דרור לחשקיהם העיצוביים. ואולם החשק הזה לא ממש מעניין את הקונים הפוטנציאלים, כך שהעיצוב הייחודי מתורגם על ידם כהוצאה נוספת שתוביל בסופו של דבר לאנטגוניזם ולפסילתה של רכישת הדירה. "את הטרנדים והשיגעונות העיצוביים עדיף לשמור לשלב הסטיילינג של הבית. כלומר, ריפודים, וילונות, חפצי דקורציה, תמונות ושאר פריטים משלימים", מציעה שניאור.

בשורה התחתונה, מאחר שבית משקף את הנפשות שגרות בו ואורח חייהן, אין הכוונה שתעצבו ותשקיעו את מיטב כספכם עבור מישהו אחר שעתיד לרכוש אותו. עם זאת, אם לא מדובר בבית המיועד להשקעה בלבד ואתם לא מתכוונים לגור בו עד סוף חייכם, מומלץ שתצרו סביבת מגורים נינוחה, כזו שאינה קיצונית מדי באופן שיקשה על מכירה עתידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully