וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרה זה רע?

כך ישכנעו אתכם לקנות דירות יוקרה: עם מעליות שמחליפות צבע, עיצוב לובי על ידי ארמאני ובריכה שיכולה לארח קוקטיילים

כמו שלכל איש יש שם, לכל מגדל יוקרה בארץ יש "סיפור", דנ"א המבוסס על קהל פוטנציאלי, מיקום אטרקטיבי, אדריכל ידוע שתיכנן אותו, מפרט טכני ושטחים ציבוריים. המפרט הטכני של הדירות במגדלים הללו דומה, וכל דייר בוחר לעצמו את האדריכל שיתכנן עבורו את דירת חלומותיו. היזמים, שנמצאים בתחרות מתמדת, מנסים לקלוע לטעמם של בעלי הממון בדרכים יצירתיות.

על מנת לשכנע אנשים להיפרד ממיליוני שקלים רבים, יזמי מגדלי היוקרה משקיעים משאבים גדולים בכל סביבת המגורים של הדיירים, גם מעבר לדירה עצמה. חוויית היוקרה אמורה להקיף את הדייר מרגע שהוא מחנה את רכבו בחניון או נכנס בלובי, ועד שהוא מתיישב לצד הבריכה הפרטית של המגדל.

אחת התופעות המעניינות בתחום בתקופה האחרונה היא הקמתו של מגדל G. את המגדל תיכנן האדריכל רני זיס, והוא הכניס כמה חידושים לתחום היוקרה. G אינו המגדל היוקרתי היחיד בעיר ואינו היקר ביותר, אך הוא בחר בסגנון שונה, שמבקש לסטות מקו היוקרה הקלאסי, ומעניין להשוות בין סוגי מגדלי יוקרה השונים המוצעים כיום.

באמנות כמו באמנות

ככל שמגדל יוקרה ממותג גבוה יותר, הלובי נראה בהתאם. עיצובו נועד בין היתר להרשים את אורחי הדיירים. הלובי של מגדלי YOO, בעיצובו של פיליפ סטארק, נחשב עד כה למפואר ביותר בארץ, והציב רף גבוה עבור מגדלים אחרים. אחריו החלו מגדלים נוספים להעסיק מעצבים תוצרת חוץ. את מגדל ברגרואין תיכנן ריצ'רד מאייר, ושטחיו הציבוריים של מגדל נווה צדק על הים הופקדו בידי ג'ורג'יו ארמאני. ללובי במגדל מרום אביב, שעל תכנון השטחים הציבוריים שלו אמון האדריכל יוסי פרידמן, הוזמנו במיוחד יצירות של דורית פלדמן.

בלובי של G, לעומת זאת, ויתרו על אמנות פלסטית ולראשונה יוצגו בלובי מצגי וידיאו של אמנים ישראלים בינלאומיים. בימים אלה מתקיים משא ומתן עם מיכל רובנר בנושא. "בחרנו במיצגי וידאו - שמקבלים תאוצה בעולם כולו במגדלי מגורים - כדי להפתיע ולחדש לדיירים הנחשבים שוחרי תרבות ואמנות", נמסר ממשרדו של האדריכל חנן פרי, האחראי לתכנון השטחים הציבוריים בפרויקט. "כל אמנות פלסטית אחרת, כמו ציורים ופסלים הנשארים לפרק זמן ארוך בלובי, עלולים לשעמם את הדיירים".

קופצים למים

אחד המתקנים הנפוצים שמוצעים לדיירים במגדלי היוקרה הוא בריכת שחייה. במגדל רוטשילד 1 בתל אביב הבריכה מיועדת לרווחתם של כלל הדיירים. היא ממוקמת בקומות הנמוכות של המגדל ומחופה בקונסטרוקציה קבועה כדי שהדיירים יוכלו לנצלה גם בימות החורף. השטח האטרקטיבי שמקיף את הבריכה במגדל זה מאובזר בריהוט נוח ויוקרתי והדיירים יכולים לערוך במקום אירועי קוקטייל חברתיים.

גם במגדל G מציעים בריכה לכלל הדיירים. מעל הבריכה יהיו כנפיים חשמליות שיסככו עליה - הן יתכווננו על פי האקלים המשתנה בלחיצת כפתור, ויאפשרו לדיירים ליהנות מוויטמין די על שפת הבריכה גם ביום חורפי.

מעליות רודפות אחריו

"מעליות הן אחד הדברים החשובים במגדלים", מציין האדריכל אבנר ישר. "ישנה חשיבות גדולה מאוד לזמנו של הדייר, ולכן זמן ההמתנה למעלית והזמן בתוכה צריכים להיות מינימליים". בכל מגדל יוקרה בארץ ישנן שתיים עד ארבע מעליות שנעות במהירות של כ-3.5 מטרים בשנייה.

במגדל YOO יש במשקופי המעליות תאורה צבעונית שמתחלפת בכל קומה. אלה חוברים לקונספט הצבעוני והמתקדם שהמגדל רוצה להציג, למקרה שמישהו חלילה פיספס את המגמה כבר בשלב בלובי. במגדל נווה בבת ים הוחלט לאמץ מראה אלגנטי, עשיר אך מאופק, והמעליות מתהדרות בחומרים יוקרתיים כמו עץ משובח או פסיפסי זכוכית.

גם המעליות במגדל G יהיו מעוצבות ומושקעות, ובנוסף הן יזהו את הדיירים ויובילו אותם ישירות לדירתם. המעליות יעניקו לדיירים אינפורמציות שונות, כגון חדשות ומידע על אירועים תרבותיים באמצעות מסכי מגע שיותקנו על גבי הקירות. אם אכן מדובר בנסיעה קצרה במיוחד כמו בשאר המגדלים, לא כל כך ברור עד כמה הדיירים אכן יעשו שימוש במסכי המידע הללו.

"זיהוי הדיירים ייעשה באמצעות קורא אלקטרוני שכל דייר צפוי לקבל ושיסייע לו להתנהל בנוחות בבניין", מציין גיא גינדי, מנכ"ל משותף ומבעלי גינדי החזקות. "בדומה ל-keyless ברכבים, מדובר בצ'יפ קטן שניתן יהיה לצרף למחזיק המפתחות או לשאת בארנק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עמוק באדמה

אף שמדובר באזור תת קרקעי, ישנה חשיבות גדולה לתכנונם של החניונים במגדלים. בכולם יש הרבה מקומות חנייה לנוחותם המקסימלית של הדיירים ואורחיהם. חלק מהלובים שבחניוני המגדלים אינם זוכים ליחס עיצובי יוצא דופן, אך בחלקם ניכרת השקעה בחומרים ובמראה הכללי כמו שעשו במגדל נווה. במגדל שני חניונים: עילי, המיועד לאורחים, ותחתי, המיועד לדיירים. התפיסה העיצובית שעומדת מאחוריהם היא שהדיירים עוברים הרבה יותר בלובי של החניון מאשר בלובי הראשי שבכניסה.

גם במגדל G השקיעו מחשבה בלובי של החניון התת קרקעי: הלובי הוא אזור מיוחד לשטיפת הרכבים, שיחסוך מהדיירים את הצורך לנסוע לתחנת הדלק הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully