וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גג העולם

בבניין משותף, הנטיה היא להזניח את הגג. אז גם אם אין לכם איזה מסיבה בזמן הקרוב, פנקו אותו בכמה כורסאות ואיזה עציץ

גם אם אתם לא ממש בעניין של מסיבות גג ואתם לא מתכוונים לנצל אותו למטרת חגיגות ואירוח, קיץ זו העונה האידיאלית לטפס ולראות מה המצב שם למעלה. רצוי לבדוק את תקינותם של צינורות דודי השמש ולוודא שאלו לא נוטפים, לשטוף ולנקות את הקולטים מלכלוך ופיח שהצטברו עליהם, ובעיקר לבדוק את רמת בידודו של השטח. גג תקין ומתוחזק כראוי יעניק לדירות העליונות בידוד חיוני מפני החום המעיק, הגנה מפני רטיבות בחורף והכי חשוב - יחסוך באנרגיה יקרה. אחרי כל זה למה שלא תפרשו איזה מחצלת וכמה כורסאות ותהפכו את הגג לחושה הפרטית שלכם?

שיטת הסנדוויץ'

כמובן שלא נבקש אתכם לזפת את הגג בעצמכם, לשם כך יש אנשי מקצוע שיעשו לכם את העבודה השחורה ויחסכו מכם את הכאב ראש (והסירחון). אך כדי שתבינו במה מדובר ולא תפלו לידיהם של אנשי מקצוע תחמנים, רצוי שתדעו כמה דברים: לפני הכל יש לוודא ששטח הגג נקי מסדקים ופתחים ובמידת הצורך לתקנם, כדי שהזפת לא תחלחל פנימה. לאחר מכן משתמשים בחומר מקשר – יסוד, כדי שכל עבודת האיטום תתבצע בצורה מושלמת ואחידה ותיתפס היטב.

ישנם מספר חומרים שבהם משתמשים בהם בשוק לבידוד הגג כמו יריעות ביטומניות, זפת חם, חומרי איטום אקריליים ועוד. אם בחרתם ללכת על הזפת, שיטת הסנדוויץ' היא המומלצת. כלומר מריחה של שכבת זפת ראשונה, מעליה יריעה מבודדת ולאחר מכן מריחה נוספת של זפת תהיה בהחלט אפקטיבית. לא משנה באיזו שיטה תחפצו להשתמש, בסיום הבידוד (וכשהזפת התקררה) יש להלבין את הגג בסיד לבן מהול בדבק מיוחד, כדי שייתפס על הגג ולא יישטף במי הגשמים.

ירוק בעיניים

שיטה נוספת ידידותית ואסתטית הרבה יותר לבידוד הגג שלכם היא גינות גג. אין הכוונה שתעלו למעלה בהזדמנות הראשונה שתהיה לכם, תפזרו אדמה ותשתלו שם נענע. מדובר בגינות מיוחדות שמצריכות תשתית והתקנה מקצועית ולשם כך חובה להשתמש בשירותם של העוסקים בדבר, כדי למנוע הצפות ותקלות מיותרות.

לגינות הגג יתרונות רבים: כמו כל בידוד אחר גם הן מורידות את טמפרטורת הגג ומפחיתות בצורה משמעותית את מכת החום המוקרנת על הבניין; הן סופגות את מי הגשמים בחורף ובכך מונעות את הצפת הגג, סתימתם של מרזבים ועומס במערכות הביוב העירוניות. ביכולתן להפחית את כמות הגזים הרעילים בסביבה, ואם כל זה לא מספק אתכם, גינות אלו יעניקו לדיירי הבניין חלקת אלוהים קטנה וירוקה בליבה של העיר הסואנת, ויש הטוענים שהן אפילו מעלות את ערך הנכס. מה רע?

קצת סטייל לא יזיק

אחרי שתיקנתם, צבעתם, אטמתם ושתלתם הגיע השלב שרבים מוותרים עליו ושלא בצדק והוא עיצוב הגג (אם אפשר לקרוא לזה כך). את הקירות הנמוכים שצבעתם בלבן אפשר לעטר באיורים באמצעות שבלונות (סטנסילים) מיוחדות, או אפילו להדביק כמה אבני פסיפס צבעוניות שיעניקו חיות לאזור הלבן והמסנוור. השתדלו לא להתפרע עם הצבעים כדי לא ליצור מראה של גן ילדים זול ומקושקש. שני צבעי פסטל בהירים, בהחלט יעשו את העבודה בצורה אלגנטית ונעימה.

את השטיחים שסחבתם איתכם מסיני ולא מצאתם להם שימוש, תמיד תוכלו לפרוש על הגג או לחילופין להשתמש באיזו מחצלת, כדי להעניק לגג מראה קצת יותר מזמין וביתי. כורסאות ישנות מקש ושולחן קפה נמוך גם הם יתרמו לאווירה. אם אתם רציניים, מגובשים עם השכנים ובאמת מוכנים להשקיע קצת מעבר - ג'קוזי על הגג עם התשתיות המתאימות בהחלט יהפוך את הבניין שלכם למבוקש בשכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully