וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן גרים בכיף

בניינים משותפים נוטים להיות מוזנחים, בעיקר כי כל אחד מפיל אחריות על מישהו אחר. בחופש הגדול יש זמן, אז קחו את המדרגות בידיים

"כשהגעתי לראות את הדירה שתכננתי לרכוש, ונתקלתי בבניין מוזנח וחדר מדרגות מטונף ויתרתי על הרכישה ועשיתי אחורה פנה" מספרת ד'. כניסה לבניין משותף וחדר המדרגות נחשבים למבואה הראשונית של הבית ומכאן עליהם להיות מטופחים ומתוחזקים בהתאם. גם אם אתם לא מתכננים למכור את הדירה ולא מצפים לאף קונה, אין סיבה שהקירות יהיו מוכתמים בסימנים של גלגלי אופניים ואת הרצפה יעטרו פלאיירים. עכשיו כשלילדים יש הרבה זמן פנוי, זה בדיוק הזמן המתאים לרתום אותם למשימה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

במידה וחצר מקדמת את הבניין שלכם, מומלץ להפוך אותה לגינה ססגונית ונעימה (ולא משנה גודלה). ככה בכל פעם שתגיעו הביתה תיהנו ממראה נעים שיעלה לכם את מצב הרוח. הגינה איננה חייבת להיות דשא טבעי, וכאן אפשר להתפרע. עציצים מסוגים שונים, בגדלים מגוונים בהחלט יעשו את העבודה. אגרטלי חרס, כלי קרמיקה או אדניות יתרמו למראה החיוני. גם תוספת של משטח דשא סינטטי היא דרך להפוך את השטח לירוק וידידותי לעין. ומאחר שזה איננו מצריך השקיה וגזם, הוא נחשב לאידיאלי עבור הבניין המשותף.

לאחר שכבר הפחתם בחצר מעט רוח חיים, מומלץ למקם באחת הפינות ספסל קטן מעץ, או שני כיסאות מקש שיעניקו למקום מראה ביתי ומזמין. ריהוט זה יכול לשמש את דיירי הבניין המעשנים, שמנודים מביתם בהפסקת הסיגריה ואולי לתרום לתחושת גיבוש בין השכנים שלוקחים לריאות.

כניסה דלת גינה אדניות צמחים בניין. ShutterStock
תוסיפו כמה אדניות ואתם מסודרים/ShutterStock

דבר דואר

גם אם רוב הדואר שלכם הוא אלקטרוני והמכתבים היחידים שמגיעים אליכם הם מיסים ודוחות חנייה, תיבות הדואר נמנות עם הדברים הראשונים שרואים כשנכנסים לבניין, ומן הראוי שאלו יהיו אסתטיות ולא שבורות ומוזנחות. כמובן שלא נבקש מכם להשקיע בתיבות מוזהבות כמו שעשה מעצב העל פיליפ סטארק לדיירי מגדל YOO, אבל קצת תשומת לב לא תזיק.

תקנו את התיבות החשופות שאין להם דלתות; צבעו את אלו שצבען מתקלף או דהה – לא חייבים להיות צנועים בעניין הצביעה, אפשר בהחלט להשתמש בגוונים מפתיעים של אדום, כתום או אפילו תכלת; על תיבות העץ העבירו פוליטורה; הדפיסו את שמות הדיירים הנוכחיים בבניין והדביקו אותם על כל תיבה. בדרך זו המכתבים שלכם לא ילכו לאיבוד ולא תמצאו אותם אצל השכן או על הרצפה.

אילוסטרציה. ShutterStock
בסך הכל ביקשנו לצבוע את התיבות/ShutterStock

מראה מראה שעל הקיר

מראה – גם אם השנייה ירדתם מהבית וסקרתם את עצמכם עם זכוכית מגדלת במראה, תמיד טוב שתהיה מראה אקסטרה כדי לשפר את ההופעה. ככל שתתלו מראה גדולה יותר בכניסה לבניין ככה יותר טוב. זו תכפיל את החלל והכניסה לבניין תראה גדול ומרווחת יותר.

פחון – למקרה שאינכם מעוניינים בערימות של פליירים, בדלי סיגריות או מסטיקים דביקים שיעטרו לכם את הבניין – פחון הוא בדיוק הדבר שיסייע לשמור על הניקיון והסדר, ומומלץ למקם אותו בסמוך לתיבות הדואר שמלאות בג'אנק. רק אל תשכחו לבקש ממנקה המדרגות לרוקן אותו ולהחליף את שקית הניילון שבתוכו מדי שבוע.

לוח מודעות – כשגרים במשותף עם אנשים נוספים ישנם מסרים והודעות שחובה להעביר בין אחד לשני. צינור שהתפוצץ והביא לסגירת כל ברזי המים בבניין; מסיבה על הגג וסליחה מראש על הרעש; איחור בדמי ועד הבית או סתם איחולי חג שמח. רכשו לוח מודעות משעם או לוח מחיק, שיוכיח שכאן גרים (בכיף) אנשים שאיכפת להם.

שרפרף בקומה השנייה– אם אין לכם מעלית ואתם גרים בקומה שלישית ומעלה ומגיעים הביתה עם שקיות קניות, שישיית מים, פלאפון באוזן, מפתחות ביד ובזמן הזה גם השלפוחית לוחצת - שרפרף קטן בקומה השנייה יהיה שימושי (במיוחד לדודה שלכם שמגיעה מרחוק).

שטיחוני סף – למקרה שאתם סופר מגובשים עם השכנים שלכם אפשר לעשות רכישה משותפת של שטיחוני סף תואמים כדי לשמור על האחידות. שטיחונים אלו חיוניים לחדר המדרגות במיוחד בחורף שמוכתם בצעדי בוץ מטונפים.

צבע הוא דבר משמעותי מאוד לחדר המדרגות. מומלץ לצבוע את הקירות אחת לשנה. הקירות שמתקשטים בכתמים לא סימפטיים מגלגלי האופניים שנאספים הביתה, מעברי דירות, עגלות ועוד, מצריכים רענון תדיר. במידה והשכנים שלכם ספונטניים, אפשר להתפרע עם טפטים שונים על אחד הקירות בכל קומה במקום הצבע. ולא לשכוח לצבוע גם את מעקה המדרגות באותה הזדמנות, לא מספיק להעביר עליו סמרטוט פעם בשבוע.
מעבר לעובדה האסתטית והדקורטיבית, מיותר לציין שמדרגות שבורות ורעועות יכולות להביא לסכנה. מכאן תקנו כל מדרגה שבורה, לא מדובר בעניין זניח אלא בהזנחה.


מומלץ להרכיב נורות חסכוניות בחדר המדרגות. לכל אלו שטוענים כי נורות אלו לבנות וחיוורות מדי – זכרו שאף אחד לא מסתובב שם יותר מדי זמן וגם לא קורא שם ספר. הקפידו להחליף נורות שנשרפו, ואפילו שווה לשים נורה אחת רזרבה בארון החשמל. ואם כבר עסקינן בנורות, מומלץ להתקין נורה עם עינית בכניסה לבניין לטובת השבים הביתה בשעת לילה מאוחרת. נורה זו תדלק רק כשהיא מזהה דמות חולפת ממולה ובכך חוסכת בחשמל ואינה מצריכה את הדיירים לגשש את דרכם באפלה עד למתג האור.

  • עוד באותו נושא:
  • בניין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully