וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימונה יפואית

סלסולים מרוקאיים וכוס תה, או מנורה עתיקה ממרקש? הכל בחנות החדשה עיישה שהגיעה ישירות מהמושב

טיול שורשים במרוקו הוא שהביא את יעל עיישה בוני לפתוח במושב צור משה את חנות העיצוב המרוקאית "עיישה". בשבוע שעבר, אחרי 4 שנים במושב המרוחק, עברה החנות ליפו. "עיישה הייתה האטרקציה היחידה במושב, אבל היו לה הרבה הלקוחות מרחבי הארץ שהתעצלו להגיע עד לשם. לכן הייתי מוכרחה להגיע בעצמי ללקוחות ומכאן נבע שינוי הכתובת", מציינת בוני (52), בעלת החנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריטים מסורתיים לצד מודרנים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המסע וההתחקות שלה אחר פריטים מרוקאים החל בעקבות טיול שורשים שעשתה עם אביה, בתקופה שעוד הייתה אשת חינוך. המראות, הריחות והשפה שחוותה בטיול היו מהפנטים, והיא החליטה לייבא פריטים אותנטיים מרוקאים לחנות קטנה שפתחה במושב בו היא גרה. היא מספרת שאת שם החנות "עיישה", היא קיבלה תוך כדי תקשור רוחני, ולכן הוסיפה אותו גם בתעודת הזהות שלה. פירוש השם: חיה (ש"פ), וכך גם ניתן להגדיר את החנות החדשה. מלאה בחיות וחיוניות של פריטים, צבעים וחומרים שמעטרים אותה. כולם כמובן על טהרת מרוקו. רוב הפריטים החל בגופי תאורה; מוצרי טקסטיל; פרטי ריהוט; כלי אירוח; מוצרי ספא וכלה באקססוריז אופנתיים, מיוצרים בשיטות מסורתיות על ידי מעצבים ואמנים מרוקאים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שתו משהו בדרך

החנות החדשה מתפרסת על 60 מ"ר, אותם תכנן בקפידה האדריכל עגנון גרנות. לפני כ 200 שנה החלל שימש כחאן עבור יורדי הים וכל שנותר ממנו כעת היא תקרת קשתות אותנטיות. גרנות הוסיף למקום ניחוח מודרני באמצעות רצפת בטון מוחלק, תאורה פונקציונלית שמותקנת על מסילה מתכתית וארונות קיר עכשוויים. הסטייליסטית דיאן עיון אחראית לכך שכל פריט יעמוד במקומו בדיוק בזווית הנכונה וברקע מתנגנת מוסיקה מרוקאית, שעם הצצה לסמטת החלפנים העתיקה, אפשר לפנטז לרגע שנמצאים בליבה של מרקש.

"אין בית מרוקאי שאין בו פינת אירוח" מציינת עיישה. מכאן, בחנות יש גם מטבחון פתוח ובר ישיבה שבו מגישים ללקוחות ריבות שעיישה רוקחת בעצמה, תה נענע ומיני תופינים מרוקאים. "זה חלק בלתי נפרד מהחוויה במקום" היא מציינת, "המטרה של החנות החדשה איננה רק שהלקוחות יבואו, ירכשו משהו שמוצא חן בעיניהם וילכו איתו הביתה. אלא להעניק להם ערך מוסף. משהו עם נשמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סלסול מודרני

עיישה ושותפתה החדשה לחנות איריס עזר (48), הכירו במסגרת פעילות עסקית לנשים, החליטו לשתף פעולה במקום החדש ולטפח את הבייבי של עיישה שמלאו לו 4 שנים במושב. הן נוסעות ביחד כל שלושה חודשים לערים שונות במרוקו ומייבאות פריטים שנעשים בהזמנה מיוחדת עבורן. מקזבלנקה הן מלקטות פריטים משנות החמישים, מאיסוורה את מוצרי הקש והמחצלות וממרקש הן מביאות את המוצרים המודרניים, האקססוריז האופנתיים ומוצרים מעור. בין הפריטים שפזורים בחנות אפשר למצוא גם פיסים בודדים. כמו לדוגמה כורסת עור מעוטרת ונוחה במיוחד מה"ממונייה"- מלון המארח את חצר המלוכה המרוקאי (9500 שקלים), ומראת קיר בעלת מסגרת עץ מרשימה שנרכשה מאספן עתיקות מרוקאי (11500 שקלים). כמעט לכל חפץ יש סיפור או הסבר מעניין לגבי הטכניקה שנעשה וגלגולו למצבו הסופי, ממש כמו בגלריה לאמנות. באופן די מפתיע, הרבה מהפריטים בחנות לא נראים מרוקאיים טיפוסיים, יש בהם טוויסט מודרני והם בהחלט יכולים להתאים למגוון גדול של סגנונות עיצוב.


עיישה - רחוב יפת 12 (סמטת החלפנים), יפו.
שעות פתיחה: א- ה 10:30 - 19:00, ו' 10:30 - 15:00
טלפון: 072-2732530 / 03-5188690

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully