וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישיות קוטבית

דניאל זילברברג

22.6.2010 / 19:00

הוא חתיך צרפתי ששואב את ההשראה לעיצוביו מעולם המדע, הפסיכולוגיה והאנטומיה. מתיו להנור

שם: www.mathieulehanneur.com

כתובת: http://www.mathieulehanneur.com/

ז'אנר: המדור סוקר השבוע את מגוון עבודותיו של המעצב התעשייתי הצרפתי מתיו להנור. להנור הוא חתיך צרפתי. תוסיפו לזה את הכישרון והייחוד שלו כמעצב ותקבלו כוכב רוק, וזה בדיוק מה שהוא. הוא יושב על נישה שבין עיצוב אקולוגי לפסיכולוגיה עיצובית. עיצוביו מושפעים הן מצרכים נפשיים, כמו מיטה לאנשים שסובלים מאינסומניה, שטיח בצורת חלקי גוף פנימיים ללמד אנטומיה (תיקייה 35), ועד מטהר אוויר שבתוכו צמח המכתיב את קצב הטיהור, וכך גם משמש הן כמכשיר שימושי והן כרהיט נוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטיח בצורת חלקי גוף פנימיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקע

להנור הוא בסה"כ בן 36, אבל הוא כבר הספיק לכבוש לא מעט תארים בינלאומיים בעולם העיצוב. כתבו עליו במגזינים כמו ELLE, ICON, ועוד רבים. עיצוביו בולטים בזכות הסלבריטאיות שרכש לעצמו, אך בעיקר בזכות תוכנם ויופיים הפשוט והאנושי. הוא התחיל לעצב בשנת 2001 ושנה לאחר מכן, כשהוא עדיין היה סטודנט לעיצוב בפריז, הוא הוצג בביאנלה לעיצוב בסן אטיאן בצרפת. מאז הוא הולך ומפתיע את העולם עם עיצובים המבוססים על מחקרים מעמיקים בפסיכולוגיה, היסטוריה, אנטומיה וארכיאולוגיה. עבודותיו נכללות באוספים הקבועים של המוזיאון לאמנות מודרנית (MOMA) בניו יורק ובסן פרנסיסקו, והוא אף כיכב בהרצאה בארגון TED המקדם רעיונות מקוריים מתחומים רבים ברחבי העולם, שם הוא אמר שהמדע והמחקר על אודות בני האדם הוא מקור ההשראה העיקרי שלו בעבודות, כיוון שמדעים מכירים במורכבות של הצרכים האנושיים. הוא אף ציין כי הוא אינו מבין מדוע כל כך הרבה מעצבים מתעקשים לעצב כיסאות. הוא עובד יחד עם צוות של מדענים, כאשר התהליך מתחיל תמיד ברעיון שהוא מביא לצוות, הם אומרים לו מדוע זה בלתי אפשרי, ואז הם מנסים לפתח את זה כדי שיהיה אפשרי. "אני לא רוכן אל מול המדע" הוא סיפר בראיון. המדע יבוא לקראתנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Laboshop – חנות בפריז שעיצב מתיו להנור, בהשראת אישיות קוטבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים

כפי שלהנור מכיר במורכבות האנושית, הגולש חייב להכיר במורכבות של האתר שלו. זהו אינו אחד מהאתרים הנגישים ביותר, אבל כשמפענחים את נתיב הגלישה האולטימטיבי, הוא יכול לספק שעות של עניין. התוכן בו מסודר לפי רצף כרונולוגי, מעין ארכיון של עבודותיו מתחילתו ועד היום. כל תיקיה מכילה תמונות, הסברים, וידאו וכתבות בעיתונות על הפרויקט. האתר חלקו בצרפתית וחלקו באנגלית, כך שלא תמיד ניתן להבין את ההסברים, אך התמונות מדברות בעד עצמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתלה מעילים שמושפע מצורת גידול ציפורניים עד לכדי התעגלותם כענפי עץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
the age of the world – סדרת מיצגים שעוצבו עבור איסימיאקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

למשל, אפשר להתחיל מהעיצובים המוקדמים שלו, כמו תיקייה מספר 3, מתלה מעילים שמושפע מהצורה של גידול ציפורניים עד לכדי התעגלותם כענפים של עץ. לצד התמונה של המתלה, אחד מעיצוביו הראשונים של להנור, נמצאת תמונה קטנה של האיש ההודי בעל הציפורניים המתפתלות והארוכות על מנת להדגים את המקור האנושי להשראה. בקפיצה לזמן האחרון, ניתן להסתכל על תיקיה מספר 36 המכילה תמונות מסדרת מיצגים שנקראים the age of the world שעוצבו עבור איסימיאקי, כדי לסמן את שנות הקיום האנושי ב-100 מדינות שונות, כמו טבעות החיים בגזע העץ. כל טבעת מסמנת שנת חיים בחיי המדינה שהמיצג מייצג ונועדה, לפי להנור, to freak us all out.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטהר אוויר שפותח יחד עם מדענים של נאסא. לא פחות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Labobrain - חנות בפריז שעוצבה בהשראת המבנה האנטומי של המוח האנושי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיקיה 37 מכילה תמונות והסברים ממטהר האוויר המדובר andrea שפותח יחד עם מדענים של נאסא, לא פחות ולא יותר. תיקיות 30 ו-31 מציגות שתי חנויות שעוצבו בפריז בהשראת המוח האנושי – במובן הביולוגי של המילה. תיקיה 30 – Laboshop – היא חנות בהשראת אישיות קוטבית, המשתנה ביום ובלילה. ותיקיה 31 Labobrain עוצבה לפי המבנה האנטומי של המוח האנושי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רדיאטור שמחקה את מבנה האח המסורתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכיוון אמנותי ומשועשע יותר, תיקיה 23 מציגה כדורי דיסקו בהשראת מולקולות מעולם הפיזיקה. בתיקיה 15 תחשפו לרדיאטור שעוצב כדי לתפוס את המקום של האח המסורתית. בתיקיה 28 תקראו תמונות של ארוניות סטיינלס סטיל שעוצבו בהשראת דוכני נקניקיות אמריקאיות, ואף נקראו delicious כמחווה.

אקסטרה

המיטה לסובלי אינסומניה Once upon a dream עדיין לא מופיעה באתר, אבל שווה הצצה בבלוג שלו. הלינק מופיע מצד שמאל באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully