וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופש מגנב פטור

אל תבשרו על זה בפייסבוק ובקשו מאחד השכנים שיאסוף לכם את הדואר - ככה תסעו לחופשה בראש שקט מגנבים

אחרי שהצלחתם לדבר על ליבו של הבוס שיאשר לכם לצאת לחופשה, סגרתם את הדיל של הלייף עם סוכנת הנסיעות שלכם וקניתם את הטרולי שחלמתם עליו מהקיץ שעבר, כל שנותר לכם הוא לדאוג לביטחונו של הבית. הנה כמה טריקים להרחקת הגנבים שבונים על החופשה שלכם.

לפני שאתם עולים בהתלהבות למטוס שייקח אתכם הרחק מכאן לנוף קסום ואקזוטי, מומלץ שתבדקו את נעילתם של החלונות והדלתות בבית. אם דירתכם מכילה דברי ערך (ואין הכוונה לדירת סטודנטים עם ריהוט מאיקאה בלבד), מומלץ אפילו להזמין מנעולן שיבדוק את מצב הנעילה של הפתחים. כידוע, לגנבים יש שיטות רבות ומרובות להיכנס אליכם הביתה ומכאן רצוי להשקיע כמה שקלים כדי לנסוע בראש שקט.

במקרה שאתם גרים בבית קרקע או לחילופין באחת מהקומות הנמוכות בבניין משותף, מומלץ שתבדקו מבחוץ מה ניתן לראות כשמציצים לכם אל פנים הבית בעד החלונות. לפי בדיקה זו, תוכלו להזיז מזווית ההצצה את הדברים שחשובים לכם, ולעשות ארגון מחדש של החפצים לקראת היציאה לחופש. המטרה: למשוך כמה שפחות את תשומת לבו של הגנב הפוטנציאלי.

שישקו את העציצים על הדרך

במקום להיות נחמדים ולהגיד לשכן מלמטה שהוא מוזמן לקחת את העיתון מסף ביתכם בזמן שאתם בחופשה, מומלץ דווקא להקפיא את מנוי העיתון. במקרים שהשכן יתעצל להרים את העיתון כמה ימים, ישכח או לא יהיה בבית בבוקר, זה עשוי להסגיר את חוסר התנועה בבית שלכם ואז אתם בבעיה. אם מתחשק לכם לפרגן לשכן ולטפח את יחסי השכנות, חשבו על דרך יצירתית יותר.

בקשו מאחד השכנים, חבר או בן משפחה שיגיע אחת ליומיים – שלושה, לאסוף מתיבת הדואר שלכם את כל דברי הדואר והפלאיירים למיניהם שדוחפים לכם לתיבה. תיבה מלאה נחשבת לאחד הסימנים המובהקים לכך שאין איש בבית לאחרונה.

עד כמה שזה ישמע לכם מופרך - אם יש לכם כלב רצוי לא לשלוח אותו לפנסיון. במקום לעשות לחיית המחמד הפרוותית שלכם טראומה ולהוציא אותה מהטריטוריה האהובה עליה, הביאו בייבי סיטר שישהה בבית ויטפל בו. הרעיון הוא לא רק שלכלב יהיה נעים, אלא שנוכחותו עשויה להרחיק את אלו שבנו על כך שגם הכלב שלכם יצא לחופשה. ובאשר לבייביסיטר - בקשו מהם שישקו גם את העציצים על הדרך.

שלום, אני נוסעת

טעות נפוצה היא לחשוב שכשאתם יוצאים לחופשה, אתם צריכים לבשר על כך לכל הנקרה בדרככם. למעט בני משפחה, חברים קרובים והבוס בעבודה, אין צורך להודיע לכו-לם שאתם נוסעים לשבוע אקזוטי בקריביים (מה גם שזה לא כזה מעניין את אלה שנשארים בארץ). בנוסף, קחו בחשבון שאת הידיעות שאתם מפרסמים בתום לב על הוול שלכם בפייס בוק, או ברשת חברתית אחרת, לא רק מעגל החברים הקרוב שלכם רואה, אלא עוד אלפי אנשים אחרים, שאתם לא בהכרח מכירים. מכאן, עדכון הסטאטוס שלכם בנוסח "מחר אני בלונדון", או "ממחר יוצא לחופשה" נחשב בגדר של פרצה.

לאלו מכם שיש להם חשמל חכם בבית, זה הזמן לכוון אותו לתרחיש המדמה את נוכחותכם. הרמה וסגירה של תריסים בשעות שבהן אתם רגילים לעשות זאת, הפעלה של המוסיקה והטלוויזיה לאורך שעות היום ובעיקר בערב, בהחלט יגרמו לסובבים את הבית שלכם לחשוב שעוד לא יצאתם לחופשה.

וטיפ אחד לסיום שלא קשור לגנבים, אבל יחסוך לכם עבודה כשאתם חוזרים מהחופשה:

אם החלטתם לפרגן לעצמכם עם חופשה ארוכה במיוחד, למעלה משבועיים, רצוי שתפרשו סדינים שאינם בשימוש (ללא גומי), על פרטי הריהוט הגדולים. אלו יגנו על הריהוט מפני ערימות האבק שיקדמו את פניכם בשובכם הביתה. הרי חוץ מלהתרפק על התמונות מהחופשה למי יש כוח, עצבים ואנרגיה להתחיל לנקות?!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully