וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתארגנת קבוצת רכישה

2.6.2010 / 14:36

בניגוד לזוועה האופנתית שנראתה ב"סקס והעיר הגדולה 2", למעצבי הסט שאחראים על עיצוב הדירות בסרט מגיע שאפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה טוב שהן חזרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בגדתי באופנה עם רהיטים" אומרת קארי ב"סקס והעיר הגדולה 2", אמירה המסכמת בתמציתיות את עליונותה של הדקורציה בסרט החדש על גבי האופנה. בעוד שסרט ההמשך התקבל בביקורות מעורבות, אספקט דקורציית הפנים בסרט זכה לאגודלים מורמים.

את עיצוב ההפקה ניהל ג'רמי קונווי, מי שניהל את עיצוב כל פרקי הסדרה ועבד עם שרה ג'סיקה פרקר גם בסרט "אין כמו בבית" (2006). עיצוב הסט נעשה על-ידי לידיה מארקס, שותפה במשרד עיצוב הפנים Marks and Franz הניו-יורקי, מי שמילאה אותו תפקיד בסרט הקודם, כמו גם בסרטים "השטן לובשת פראדה" ו"לילה במוזיאון" מ- 2006. שני המעצבים השקיעו מחשבה רבה בכל הקשור לביטוי הסביבתי של השינויים שחלו בדמויות המרכזיות במהלך השנים שעברו מאז תום הסדרה והסרט הקודם, ולהבחנה בין שני חלקי הסרט המתרחשים במקומות שונים לחלוטין במהותם - העיר ניו יורק ובירת איחוד האמירויות אבו-דאבי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדירה של הזוג הנשוי קארי וביג - שילוב של וינטג' ועכשווי, גברי ונשי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר הארונות של הזוג - מימין החלק הלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סט מרכזי בסרט הוא דירת חיי הנישואים של קארי וביג, שנראית כסביבה נוחה לזוג שמנהל שגרת יום יום בגלגולו הנוכחי. העיצוב הוא שילוב של וינטג' ועכשווי, אבל בעיקר מאוד ניו-יורקי. בניגוד לדירות שרואים בסרטים רבים שמתרחשים בניו יורק, הנוטות להיות גדולות כיוון שקל יותר לצלם בתוכן, הדירה של קארי וביג נאמנה למציאות הדירות הקומפקטיות בעיר, אבל עדיין אלגנטית וחמה. עם זאת, חדר הארונות של בני הזוג רחוק מלהיות בסיסי. בחדר רחב הידיים אשר ככל הנראה עוצב פונקציונאלית בהתאם לבעלת הבית מרובת הביגוד והאביזרים, הותקנו ארונות ומגירות קיר. לה בצד אחד בלבן, ולו בצד השני בחום כהה, אם כי הבגדים שלה תופסים את מרבית המקום. הפעם, מכל מקום, מדובר בביגוד בוגר יותר. חצאית הטוטו האיקונית לא נראית פה. על רצפת העץ המבריקה הונח שטיח עבה ההופך את המדידות ברגליים יחפות לנעימות יותר ובמרכז החדר הוצבה ספה קטנה לחברות או לביג במידה וקארי רוצה חוות דעת. האיזון בין הגברי לנשי נשמר באמצעות שילוב שטיחים וחפצי נוי קטנים שקארי אוספת, לצד פריטים חומים וכחולים מאופקים (ביג הרי לא אוהב צבעים בהירים. למי שזוכר, בזמן נישואי הנפל לנטשה הוא נהג להתלונן שהכל בדירתו "הפך להיות "בז'"). חדר השינה של השניים ספוג באור טבעי המשולב בתאורת נורות קריאה זהות משני צדי המיטה. הטפט, אלמנט עיצובי מרכזי בסרט, משתלב עם המצעים והריהוט. המטבח "האמריקאי" המאובזר משקף לחלוטין את טעמו של ביג, כיוון שקארי כידוע, לא מבשלת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטבח החדש של שרלוט - שילוב של אדום המסמל את שרלוט המשפתחתית והאמהית/מערכת וואלה!, צילום מסך

דירתה המרווחת של שרלוט בפארק אווניו עוצבה בהתאם לטעמה של הוואספית עם הכסף הישן; הרבה לבן וקרם כשכל פינה מוכנה לתיעוד מצולם על גבי עמודי הכרום של מגזיני עיצוב שיקיים. ואכן, בימים האחרונים של נישואיה לד"ר טריי מקדוגל, שרלוט אירחה צוות של המגזין House and Garden, שביקש להראות לקוראיו איך חיים הרופא ואשתו בדירתם המעוצבת באפר איסט סייד של מנהטן. שרלוט של "סקס והעיר הגדולה 2" נשואה באושר להארי ואם לשתי ילדות קטנות, שככל הנראה לא עוזרות בשמירה על סדר בדירה הבוהקת מלובן. אבל שרלוט, כמו שרלוט, עדיין שומרת על מגדל השנהב שלה. המטבח שלה, איזור בדירה שאנו רואים בפעם הראשונה, הוא הרחבה של התמה הזאת. עם זאת, בסצינת הכנת הקאפקייקס בה משתתפות הילדות לילי ורוז, נוספו הרבה צבעי אדום (מתגי הכיריים, כלי האפייה, צעצוע רך שמחזיקה רוז, סינרים התואמים לשרלוט ולילי). השילוב של גווני אדום במטבח הלבן, מסמן את שרלוט החדשה - המשפחתית והאמהית. המטבח הזה, עם ספרי בישול ושתי ילדות מתרוצצות, הוא כל מה ששרלוט רצתה אי פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשרד של סמנתה - עיצוב מנימליסטי בצבעים שקטים וקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סצינת חתונת צמד הגייז סטנפורד ואנתוני הפותחת את הסרט, היא דוגמה לניגודיות בין הצבעים הקרים של ניו-יורק לאלו החמים של "אבו-דאבי" בהמשך. הסצינה צולמה בסט בברוקלין, שנבנה במיוחד במשך כחודשיים. הלוקיישן מתהדר במוטיב שחור-לבן דומיננטי, שקט וקר עם נגיעות של קריסטלים וכלי חרס המוסיפים זוהר וברק לאווירה. הצבעים השקטים והקרים שולטים גם בסביבתם של דמויות אחרות בסרט; למשל, משרדה החדש והמודרני של סמנתה בכיכר טיימס. החלל המינימליסטי כולל שולחן כתיבה, כיסא ואביזרים שונים, כולם בלבן, כשאחורי מסך המחשב, מסגרת משקפי הראייה והשמלה שסמנתה לובשת, כולם בשחור. דרך קיר זכוכית שניצב מאחוריה ניתן להבחין בהמולת הכיכר המרכזית של התפוח הגדול. היח"צנית המוכשרת נמצאת בשיא הצלחתה המקצועית, וכמו תמיד גם במרכז העניינים. בסצינת משרד של סמנתה, אגב, ניתן להבחין לראשונה במעבר "סקס והעיר הגדולה" מ"אפל" ל-HP, ככל הנראה פרי מאמצי חברת HP אשר החלה לקדם לאחרונה במרץ עסקאות תוכן שיווקי בקולנוע ובטלוויזיה. כלומר, מה שעומד מאחורי השינוי הוא פשוט כסף, הרי מבחינה טרנדית המהלך היה צריך להיות הפוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית של מירנדה - הכי אמיתי בפנטזיית "סקס והעיר הגדולה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבעים חומים וחמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית האבנים החומות המרווח של מירנדה ב"מנהטן החדשה" ברוקלין, לא השתנה הרבה מאז הסרט הקודם. בריידי גדול קצת יותר אז יש פחות צעצועים בכל מקום, אבל חוץ מזה הבית נשאר כפי שהיה. חיפוי פנים חם עם אבנים חומות, ספות אפורות-כהות, שטיח אדום-חום אוריינטלי, רצפת עץ, אח בשחור-לבן, וילונות משובצים וילדון עם ראש גזר. הבית הכי שנראה הכי אמיתי בפנטזיית "סקס והעיר הגדולה 2".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו דאבי - החלק הפרוע והססגוני של הסרט מבחינה עיצובית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע סקאלת הצבעים המאופקת של חלקו הראשון של הסרט, בולטת הססגוניות של חלקו השני המתרחש ב"אבו-דאבי". כאן הרשו לעצמם מעצבי ההפקה להשתולל עם צבעים המנוגדים בתכלית לאלו המאופקים ששלטו בחלק הקודם. מרבית סצינות "אבו-דאבי" צולמו למעשה במלון מחוץ למרקש, מרוקו. רק סצינת מועדון הלילה צולמה בסט שנבנה במיוחד בניו יורק וכולל רציפי מוזאיקה וטקסטילים מדוגמים בעיטורי ערבסק - רקע אקזוטי לקריוקי I Am Woman שמבצעות הבנות. ירוק עד, טורקיז ים-תיכוני, זהב, ורוד פוקסיה, סגול כהה, אדום עז ומגוון של חומים שולטים בסוויטות המלון היוקרתי ובסביבתו. אפילו הקוקטיילים יותר צבעוניים. רק הגמלים, מכוניות השרד והאוהל לבנים. דקדנס מדברי ופנטזיונרי, שאינו כולל תושבים מקומיים, בניינים ורחובות, ומשמש רקע למסעות שופינג ובילויים, עד שהשייך הנדיב שהזמין את הבנות מפסיק את המימון והן נאלצות לסיים את החגיגה בטרם עת, או לכל היותר עד הסרט השלישי, אם יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully