וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלס התחתון

לפי איך שזה נראה כרגע, יש סיכוי שחלקנו יבלה את הקיץ הקרוב במקלטים. טיפים שיהפכו את החלל המאיים לנעים ומזמין

אנחנו לא רוצים להכניס אף אחד להיסטריה, אבל אירועי השבוע גרמו לנו להפנים שגם את הקיץ הקרוב יש סיכוי גבוה שחלקנו (או רובנו) יעביר במקלטים. המקלט אמנם נועד בראש ובראשונה לשמש את דיירי הבניין כמחסה לשעת חירום‮, ‬אך בימים של רגיעה הוא בהחלט יכול לשמש כחלל לפעילויות שונות לרווחת הדיירים. לכל צרה שלא תהיה, פנינו ל"אגודה לתרבות הדיור" שינחו אותנו כיצד לתחזק את המקלט כדי שלא יהפוך למאורת עכברים, ומה מומלץ שיהיה בו בזמן השהייה למטה. חוץ מזה, אם הדיירים המוטרפים מהסדרה "אחד העם 1" יכולים לתחזק מקלט במצב תקין ולערוך בו ישיבות תכופות ומסיבות ימי הולדת מושקעות (לראובן), אין סיבה שאתם לא תוכלו.

ראשית, הקפידו לנקות את המקלט ולפנות אותו ממטלטלים וחפצים מיותרים‮. זכרו כי המקלט הוא לא מזבלה של הבניין, אלא חלל שצריך לשרת אתכם. כמו כן‬ יש לדאוג לדרכי הגישה אליו ופתחי החירום שלו‮.‬ כדי שגושי קורוזיה (שכבה ירוקה שנוצרת מחוסר תחזוק מתכת, הגורמת להתפוררותה) לא יקשו עליכם את פתיחת הדלתות והמנעולים כשברקע נשמעת סירנה עולה ויורדת, שמנו אותם בשמן מפעם לפעם.

חדירת מים למקלט, נזילות ועובש, יהפכו את השהייה בו לבלתי נסבלת ובמקרים גרועים יותר יוציאו אותו משימוש. כדי להימנע ממצב זה, הקפידו על נקודות ותעלות ניקוז בקרבת המקלט ,וטפלו בבעיות רטיבות בימים היבשים והחמים של השנה.

יושבים חזק

אתם לא מתכוונים לעמוד על הרגליים בזמן השהייה במקלט, נכון? גם לשבת על הרצפה זו לא צורה. לכן אבזרו את המקלט במהלך השנה בספות, מזרונים, כורסאות וכיסאות ישנים שלא מצאתם להם שימוש, או כאלה שמצאתם ברחוב והם במצב תקין וטוב. מקומות ישיבה נוחים לכל מי שנמצא במקלט הם בגדר חובה.

קחו אוויר

כשאנשים נמצאים במצב נפשי לחוץ, בלוטות הזיעה שלהם עובדות שעות נוספות וכשהם נמצאים במקלט עם חלונות אטומים, המצב אפילו מחריף. אין סיבה שתסבלו יתר על המידה, גם ככה האווירה במקלט איננה תענוג גדול, לכן דאגו שהמקלט שלכם יהיה מאובזר במספר מאווררים. שפריץ של בושם נעים, קליל ולימוני לא יזיק להפגת ריחות הזיעה שמצחינים את האוויר.

שופכים אור

הפסקות חשמל הן דבר שכיח בזמן השהייה במקלטים‮. כדי שלא תשבו חסרי אונים בעלטה מוחלטת, ‬זכרו לקחת איתכם למטה פנסים (עם אקסטרה סוללות), ‬תאורת חירום, גופי תאורה סולארית שהוטענו מראש, נרות וגפרורים‮. את הנרות שמרו רק למקרים שבהם נותרתם ללא פיתרון אחר, מאחר שאלו פולטים עשן וסירחון‮. רק זה חסר לכם שם למטה. ‬

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שמרו על קשר

האזנה לרדיו היא חיונית כדי לקבל מידע על המתרחש בחוץ, ולעקוב אחר הוראות והנחיות של פיקוד העורף ‮. ‬לפיכך, ‬חשוב שיהיו איתכם רדיו-טרנזיסטור ואם יש אפשרות גם טלוויזיה וכמובן טלפון‮ עם עדיפות לקווי (את זה אתם צריכים לארגן כמובן מראש ולא בזמן של אזעקה). לא בטוח שתהיה לכם קליטה למטה, אך בכל זאת קחו איתכם את המטען של הטלפון הנייד. ‬

ותרו על 102

העובדה שאתם ישובים במקלט לא מגינה עליכם מפני שריפה, שעלולה לפרוץ כתוצאה מחוסר זהירות שלכם או של הילדים. במקום להטריח את מכבי האש, הכינו לכם מבעוד מועד ערכת ציוד של כיבוי אש הכוללת בין היתר מטפים ניידים, שמיכות וגלאי עשן.

שטח נקי

חלל שבו יש הרבה נוכחים נוטה באופן טבעי להתלכלך מהר ולכן חשוב שתשמרו על הניקיון בעת השהייה במקלט‮. ‬ודאו מראש שיש איתכם פח אשפה, ניילונים, שקיות הקאה (לטובת הלוקים בחרדה), חומרי ניקוי וחיטוי לשירותים, ‬מטאטא‮, ‬דלי וסחבה‮.‬ כדי לא להעלות את מפלס העצבים לאף אחד מהנוכחים במקלט, קבעו ביניכם מראש מי מנקה ומתי.

משחק מכור

תעסוקה‮ תפחית מכם ומהילדים שסביבכם חרדות ומתח,‮ ‬לכן רצוי שתציידו את המקלט שלכם במשחקים. המומלצים ביותר הם הממכרים ולא איזה "מונופול" מיושן שתאבדו בו עניין אחרי זמן קצר. אין הכוונה למשחקי הימורים חלילה, אלא לקונסולות משחקים, פלייסטיישן, WII‬, גיטר הירו וכו' שישכיחו מכם את המתרחש בחוץ. ספרים‮ ומגזינים גם יתרמו להסחת הדעת.

בהנחה שתחזקתם אותו כמו שצריך לאורך כל השנה ולא נזכרתם בו רק בשעת התרעת הצבע האדום, המקלט יכול לשמש אתכם גם לא בעיתות מצוקה: אפשר להפוך אותו לחדר משחקים לילדי הבניין‮, חדר התעמלות‮, ‬מועדון נוער‮, ‬משרד לוועד הבית, או ‬חדר כנסים ואירועים לדיירי הבניין. אל תתעצלו והקפידו לנקות, לצבוע ולאבזר את המקלט שלכם בציוד נוח.

ואחרי כל ההכנות האלו, בואו נקווה שהדבר היחיד שתעשו במקלט בחודשים הקרובים זה לראות את משחקי המונדיאל עם החבר'ה. דווקא פתרון נוח למי שמוצא עצמו רב על השלט...

  • עוד באותו נושא:
  • מקלטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully