וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו צביעות

אם לא תצבעו לפי הכללים תמצאו את עצמכם עם כתמים על הרצפה וקירות מתקלפים. מורה נבוכים לצביעת הבית

פעם מלאכת צביעת הבית היתה עניין פשוט; הסייד היה מגיע עם סרבל מטונף, כתמים לבנים על הפנים, גלון של צבע לבן, סולם ומברשת ותוך שעות ספורות סוגר עניין. היום, צביעת הקירות היא חלק מהעיצוב הכולל של הבית ומצריכה סיעור מוחות קדחתני בין דיירי הבית; איזה גוון יתאים לאיזה חלל, איך צובעים, מהי שיטת הצביעה המומלצת ועוד מגוון קושיות. פנינו למומחים מטעם "מעודד צבעים" שבראשון לציון ו"טמבור", שיעשו לנו סדר ויוסיפו לנו קצת צבע לחיים.

בחירות

בחירת גוון היא השלב הראשון והקריטי בצביעה. יש להקפיד על התאמת הגוון לחלל אותו אתם צובעים כדי שבטעות לא תגיעו למצב שהסלון שלכם צבוע בוורוד בייבי והמטבח בסגול חציל. בדיוק כמו הבגד ששמנו על עצמנו בבוקר, צבעים יכולים להשפיע על מצב הרוח שלנו, רק שאת קירות הבית לא פושטים בלילה וזורקים למכונת הכביסה. חלל שצבוע באדום עז, עלול להגביר את התשוקה ואיתו גם את לחץ הדם. חלל שצבוע בוורוד לעומת זאת, ישרה אווירה רגועה ונעימה על הנוכחים, ואילו מטבח ירוק עלול לדכא את התיאבון.

קצת מתמטיקה

כדי לא להיתקע עם גלונים של צבע מיותר, או לחילופין רק עם חצי חדר צבוע, יש לעשות שיעורי בית בטרם הגעתם לחנות, ולבדוק לכמה צבע אתם זקוקים. תרגיל מתמטי קטן יסייע לכם בנושא: מדדו את גובה הקיר, הכפילו אותו באורך כל הקירות שעתידים להיצבע והפחיתו את גודל החלונות, הדלתות וארונות הקיר. לאחר מכן, בדקו כמה ליטר צריך למטר רבוע, וזכרו שתמיד מומלץ לרכוש כ-30% יותר צבע מהתוצאה שיצאה לכם בתרגיל המתמטי.

סיפור כיסוי

כושר כיסוי הצבעים השונים איננו דומה אחד לשני; צבע אפור לא יכסה את הקיר באותו האופן כמו צבע כתום ולכן, מומלץ שתקראו היטב את הוראות היצרן שמופיעות על גבי האריזות. בנוסף, התייחסו להמלצות שרשומות בנושא הכנת הצבע ואופן הצביעה: מברשת, רולר או פד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מה שרואים מכאן לא רואים משם

אחרי שסגרתם ביניכם לבין עצמכם את הגוונים הרצויים, קחו בחשבון שהצבעים שאתם רואים בקטלוג לא ייראו אחד לאחד על הקירות בבית. לפיכך, לפני שאתם מתפרעים עם המברשת על הקיר, מומלץ שתנסו את הצבע בפינה מוסתרת, כדי לקבל מושג כיצד הוא ייראה בחלל כולו.

טיפול קוסמטי

שלב נוסף וחשוב שעליכם לעשות לפני שאתם מחזיקים במברשת הצבע הוא קוסמטיקה לקיר. המשטח שאותו צובעים חייב להיות יציב ולא כזה שמתפורר או מתקלף. אם תגלו עצלות בשלב הזה ותמהרו לצבוע קיר שאיננו מתוחזק כמו שצריך, הצבע החדש צפוי להתקלף מהר מהמצופה. לכן, הפשילו שרוולים ותקנו את הסדקים בקיר: הסירו מסמרים ישנים וסתמו חורים של דיבלים.

כדי להימנע ממזכרות צבע לא נעימות על הספות או התמונות, רצוי להכין מראש גם את החדר שעומד להיצבע: פרשו ניילון עבה (שנמכר בכל חנויות לחומרי בניין) על הרצפה, והוציאו את כל הרהיטים מהחדר. אם אין לכם לאן להזיז אותם, כסו גם אותם בניילון בצורה יסודית. את שקעי החשמל ומתגי האורות כסו בעזרת מסקינטייפ. רצוי שתשתמשו בכזה מהסוג החלש יותר (שצבעו בהיר) כדי שבזמן הסרתו לא תקלפו את הקירות.

יאללה לעבודה

אם אתם מעוניינים בתוצאות טובות - מומלץ שתציצו בהוראות היצרן שכתובות על מיכל הצבע, וזה לא משנה אם אתם נצר למשפחת סיידים או שזו הפעם הראשונה בחייכם שאתם אוחזים ברולר.

לפני טבילת מברשת חדשה בצבע העבירו את האצבעות בין שערותיה, והסירו שערות שעומדות לנשור, כדי שאלו לא ימצאו את מקום של קבע על הקיר. טבלו שליש מהמברשת בצבע ונערו ממנה עודפי צבע על דפנות המיכל. אופן אחיזת המברשת הוא עניין אינדיבידואלי, אחזו אותה בצורה שנוחה לכם ושלא יספרו לכם סיפורים על כללים בנוסח "ישרו את היד ל-90 מעלות". אם בחרתם להשתמש ברולר, משכו את הצבע בצורת שתי וערב לקבלת כיסוי אחיד. שימו לב שאתם שולטים ברולר ולא הוא בכם - אם תניחו לו להסתובב בסוף הצביעה באופן חופשי, אתם עלולים למצוא את עצמכם מול קיר שדומה לציוריו של ג'קסון פולוק.

מומלץ להתחיל את מלאכת הצביעה מהפינה הימנית והעליונה של הקיר ומשם להתקדם כלפי מטה. אם בחרתם לצבוע גם את התקרה התחילו ממנה, ואל תשכחו להקפיד לבחוש את הצבע היטב הן בתחילת העבודה והן במהלכה לקבלת כיסוי מושלם ואחיד.

קורה שצריך לקחת הפסקה באמצע הצביעה, ואנחנו בעד הפסקות אבל בגבולות הטעם הטוב; במקרה שהטלפון מצלצל השתדלו לא לנהל שיחות נפש; מתחשק לכם משהו קטן לאכול, לכו על זה - אבל הימנעו מפתיחת שולחן; ואם אתם צריכים מנוחה קצרה לידיים עשו להן הרפיה וותרו על סיאסטה. בהפסקות עם צבעים אקריליים (על בסיס מים), השאירו את המברשת או הרולר בתוך מיכל מים או בשקית ניילון סגורה.

אם יצא שהכתמתם את הרצפה בטיפות של צבע, אל בהלה! שפכו על הצבע מעט מים חמים, והמתינו מספר דקות. הסרת הצבע שהתייבש תהיה קלה הרבה יותר באמצעות המים.

ולסיום – קצת דקורציה

אם מתחשק לכם ליצור מעט עניין בחלל, בחרו קיר אחד וצבעו אותו בגוון מיוחד, שונה ודומיננטי. במידה וקיים אצלכם בבית חצי קיר, קיר הפרדה במרכז או בצד החדר, אפשר להפוך אותו לאלמנט קישוטי, ולא להקריב קיר שלם לצורך העניין. התיזו עליו נקודות צבע שיכולות להחליף תמונות תלויות. ואם נותרו לכם כוחות להשקיע, השתמשו בשבלונות (סטנסילים) ומדבקות קיר להשלמת המראה המקורי.

  • עוד באותו נושא:
  • צביעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully