וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית חיסכון

עזבו אתכם ממונחים כמו ירוק וידידותי לסביבה. מספיק שתחשבו במונחים של חיסכון לכיס שלכם והעולם יראה טוב יותר

אתם לא חייבים לעשות קומפוסט משאריות אוכל רקובות ומעופשות כדי להצהיר שאתם מנהלים אורח חיים אקולוגי וידידותי לסביבה. גם ערימות של בקבוקים ממוחזרים בבית לא יהפכו אתכם לפעילי הגרינפיס. לעומת זאת, ישנן מספר פעולות פשוטות שתוכלו לבצע כדי לתרום למצבו של כדור הארץ. אל דאגה, לא נבקש מכם לכבס את הכביסה ביד עם המים בהם התקלחתם. עם כל הכבוד – ימי הביניים חלפו עברו מזמן. גם אם מצבו של הכדור לא ממש מטריד את מנוחתכם, פעולות אקולוגיות בבית עשויות להיטיב עם הכיס שלכם - אחרי הכל מדובר בחיסכון.

חיים בזרם

נורת ליבון נחשבת לתאורה היקרה ביותר. לפיכך, בחללים הביתיים בהם אתם מרבים לשהות: במטבח, חדר משפחה, או חדר עבודה רצוי להתקין מנורות פלורסנטיות. אלו אינן מחממות את החלל, צורכות פחות חשמל ואורך חייהן ארוך פי 6-15 ממנורת ליבון.

אם לא דאגתם לבודד את הבית כראוי – חימומו בימות החורף וקירורו בקיץ יכול לעלות לכם ביוקר ולצרוך אנרגיה מוגברת. לפיכך, דאגו שהחלונות יהיו אטומים והקירות מבודדים. בקיץ רצוי להצל את הבית באמצעות תריסים, וילונות ופרגולות כדי שהמזגן יוכל לקרר את החלל בפחות מאמץ. זכרו כי המזגן אינו מייבש כביסה והימנעו מלהניח עליו בגדים רטובים, חפצים או אפילו לחסום אותו עם מדפים שעשויים להקשות על תפקודו. טיפ חושב נוסף – גם אם אתם מתים מחום בשיאו של יום קיץ, הימנעו מלכוון את המזגן למקסימום קירור. מצב כזה יגרום לכם לבזבז אנרגיה מיותרת.

לפני שאתם רצים לכבס 4 זוגות תחתונים לבנים - עצרו לרגע וקראו. זה אמנם נוח לחלק את הכביסה לפריטים צבעוניים, לבנים, שחורים ואדומים בנפרד, אבל כמה כבר בגדים יש לכם בכל קטגוריה?! לא חבל על הכסף שתוציאו על החשמל ועל האנרגיה שתבזבזו? השתדלו למלא את הכביסה כמה שיותר אבל אל תגזימו, השאירו קצת מקום כדי שהבגדים יוכלו להתנקות כמו שצריך. את מה שאתם יכולים כבסו ביד. כביסה לבנה תישאר צחורה גם ב-60 מעלות, וצבעונית תשמור על הגוון ב-40 מעלות. טמפרטורות נמוכות אלו יבואו לידי ביטוי בחשבון החשמל שלכם.

היום, כשמערכות סולאריות הן הדבר הבא, גם דודי שמש צוברים תאוצה. לכן, גם אם אתם גרים בשכירות ובעל הבית מתקמצן לשלם 3,000 שקלים על התקנת דוד - שווה לכם להשקיע. זה יעלה לכם פחות מחשבון החשמל השנתי. לתחזוק נכון של הדוד וקולטי השמש, הקפידו לנקות אותם מהלכלוך שמצטבר עליהם.

גם את המקרר חשוב לא להפקיר - כוונו את התרמוסטט לטמפרטורה גבוהה יותר בקיץ ובחורף לנמוכה יותר. בדרך זו תחסכו באנרגיה בחורף, ותשמרו על המזון שבמקרר בצורה הטובה ביותר. רצוי שתמנעו מלהכניס למקרר את סיר הפסטה שלא סיימתם לאכול בעודו חם. מזון חם שנכנס למקרר גורם למדחס להתאמץ יותר.

למשפצים והבונים שביניכם – רצוי שתחשבו במונחים של שקיפות. חלונות, ויטרינות, קירות מסך, חלונות קוקייה משופעים, סקאי לייטים, כיפות זכוכית ופטיואים, יכניסו אליכם הביתה אור יום חיוני ויחסכו מכם שימוש בתאורה מלאכותית במהלך היום.

משמעת מים

על הברז באמבטיה, בכיור המטבח ובגינה התקינו חסכמים שיגבילו וישלטו בכמות המים שאתם צורכים. אין צורך להרים טלפון לאיש מקצוע כדי שירכיב לכם אותם על הברזים - מדובר במוצר פשוט וקל להרכבה עצמית, בעלות זולה יחסית של 20-40 שקלים.

מיותר לציין שאם עשיתם משהו קטן בשירותים יש להשתמש בידית של חצי כמות המיכל שבאסלה. ואם עשיתם משהו גדול- הורידו את הידית הארוכה יותר. אבל מה עושים כשגרים בדירה תל אביבית ישנה שאינה מתהדרת בשתי ידיות? ובכן, כדי שהמים היקרים לא ישטפו לחינם את האסלה, מלאו בקבוק מים מפלסטיק והכניסו אותו לתוך המיכל שמעל האסלה. הבקבוק יתפוס מקום במיכל וכך פחות מים יכנסו אליו או יצאו ממנו. המים שבבקבוק אינם לשימוש, תפקידם לשמור על משקלו שלא יצוף ויהיה אפקטיבי.

ירוק יותר

במקום לעצב את הגינה שלכם עם שטחים שלמים של דשא אותו תצטרכו להשקות ולטפח דרך קבע - לכו על דשא סינתטי או גינה חסכונית. הדשא הסינתטי בימינו מושקע למדי ולא נראה פלסטיקי כמו זה של שנות ה-80. יש אפילו דשא בצבעים שונים - למרות שקיים סיכוי גבוה שאם תשתלו דשא בצבע כתום או כחול תמצאו עצמכם יושבים על מחצלת בדשא של שלוותא. יש הגורסים כי ייצורו של הדשא הסינתטי מזיק לסביבה - אך גם להם מצאנו פתרון: גינה חסכונית. אבני טוף, חלוקי נחל ושאר פתרונות של תשתית יבשה, יכולים להוות תחליף אסתטי ונעים לצמחייה שצורכת כמויות גדולות של מים.

את הגינה או את העציצים בכניסה לבניין, מומלץ להשקות במי המזגן שמטפטף. כוונו את הצינור המשתלשל למטה בצורה שבה המים יזרמו ישירות לצמחייה ונצלו כל טיפה. זה אולי נשמע קצת מופרע אבל מה לא תעשו כדי לשמח את בר רפאלי ועור פניה המתקלף מהפרסומת?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

על הדרך

מומלץ לשמור באחת המגירות שבמטבח שקית או שתיים מבד, כזו שתשרת אתכם לקניות במקום הניילונים שבסופר. ואם כבר לקחתם ערימות של שקיות ניילון במהלך הקניות, השתמשו בהן בחכמה: מחזרו אותן, חזרו איתן לקניות הבאות בסופר, או שתקפידו לצאת איתן לסיבוב צרכים עם הכלב. לשקיות כידוע, לוקח זמן רב להתכלות ולכן יש לדחות ככל האפשר את הגעתן לפח.

מחזור נייר הוא דבר שחשוב להקפיד עליו גם במשרד וגם בבית. השתדלו לחנך את הילדים לצייר על הנייר יותר מפרח אחד, ועודדו אותם להשתמש בשני צדדיו תוך ליווי הסבר חינוכי. גם דפים להדפסה אפשר למחזר בהנחה שאתם לא הולכים לשלוח אותם כקורות חיים עבור משרת חייכם. השתדלו לצרוך דפים שלא עברו הלבנה - מה שנקרא "נייר ירוק".

גם אם רשימת ההמלצות הזאת נראית לכם ארוכה וטרחנית – נסו לאמץ אט אט כמה מהפעולות הרשומות למעלה. כן, התפרצות הר געש איסלנדי תזהם את הסביבה יותר משאתם תזהמו אותה לאורך כל חייכם – אבל אם אפשר לתרום בקטנה ולהשקיט את המצפון, למה לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully