וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה מקדשת את האמצעים

הזוג שקנה חתונה מנומרת במיליון שקל והכלה שהייתה חייבת רקפות במרכז השולחן למרות שהתחתנה באמצע אוגוסט -הארועים הכי מעוצבים

זוכרת את האגרטל שהיה מונח במרכז השולחן בחתונה של החברים, לפני שלוש שנים? זה שהסתיר לך את הבן דוד האטרקטיבי של הכלה, כשכל מה שרצית היה להעיף אותו מטווח הראייה? תיקון. לא מדובר בסתם אגרטל. אלא ב"סנטרל פיס" מקריסטל, סביבו מלופף סרט סאטן מגוהץ למשעי ובתוכו, פרח זקוף שגודל בחממות בכפר נידח ביפן.

לא תמיד זוכרים האורחים מה היה מונח במרכז השולחן, אבל סביר להניח שהדיונים סביב האגרטל האמור, הצעקות, המריבות ובעיקר המחיר זכורים היטב לזוג המאושר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן ארוך בעיצוב איריס זוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגרטל כידוע, הוא רק אחד הפרטים הקטנים בהפקה המטורפת שנקראת עיצוב חתונות. "ישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום של עיצוב חתונות", מסביר מעצב האירועים אלון חסון, "בחו"ל שמים דגש על סידורי הפרחים יותר מכל דבר אחר. בארץ לעומת זאת, יש התייחסות גם לעיצוב הריהוט ופרטי האקססוריז. החל מהמאפרה, ועד החופה". חסון מספר שבחירת העיצוב הכולל לאירוע נעשית על פי קונספט שיכול להיות כל רעיון שעולה בדמיונו של הזוג, לרבות אגדה, סרט או תקופה היסטורית, או לחילופין סגנון עיצובי: מודרני, קלאסי וכו'.

אחד האירועים הגרנדיוזיים שעיצב חסון לאחרונה, היה חתונה בסגנון מולאן רוז'. היא נערכה בבית פרטי בכפר שמריהו בחצר על 3 שטח דונם. "התקנו רצפות על כל שטח החצר, הקמנו במה חשמלית שעולה ויורדת, בנינו קונסטרוקציות ברזל עליהן תלינו וילונות קטיפה, וכמובן גולת הכותרת היו סידורי הפרחים, שהוזמנו באופן בלעדי מהולנד". הזוג שחשק בחתונה בנוסח הקברט הצרפתי נאלץ להיפרד מ-250 אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתונה בעיצוב איריס זוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי מה נקבעים המחירים?

"רמת העיצוב והסטיילינג לא מתבטאת רק בבחירת הריהוט", מסביר חסון, "היא באה לידי ביטוי ברמת החומרים, התיפורים והגימורים. זה אומר מפות ומפיות שתפורות היטב ללא סחיבות חוטים ופרחים שהרבה פעמים מיובאים מחו"ל. אפילו כח אדם הוא פרמטר למחיר", הוא מוסיף. "כשמדובר בצוות מלצרים איכותי, סביר להניח שתשלמו יותר מצוות שנאסף על הדרך רק לאותו הערב".

איריס זוהר מפיקת אירועים, מספרת על חתונות יקרות יותר שהרקיעו לעלות של 1-2 מיליון שקלים. "החתונה המיוחדת ביותר שהפקנו היא חתונה מנומרת. הרעיון היה מבוסס על תשוקה חייתית. כל פרטי הטקסטיל היו מנומרים, גם האגרטלים, כיפות האורחים ואפילו שלטי ההכוונה לחתונה היו מנומרים. הכיסאות ופמוטי השנדלייר שהיו על השולחן, היו מוזהבים כדי לרכך את המראה הכללי". סביר להניח שהאורחים שנכחו בחתונה זו, יזכרו את עיצוב נוסח ז'וז'ו חלסטרה וירוצו לספר לחבר'ה ובשביל הזיכרון הקולקטיבי הזה, שילם הזוג קרוב למיליון שקלים.

זוהר מסכימה עם דבריו של חסון לגבי ההשקעה בסידורי הפרחים. "הייתה כלה שמאוד אהבה רקפות, אבל היא התחתנה באוגוסט. כדי לשמח את ליבה ביום המאושר בחייה, גידלנו רקפות בגידול מיוחד עם אנשי מקצוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתונה בסגנון משתה בעיצוב אלון חסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לעומת כל אלה, יש כאלה שפולחן העיצוב שהתפתח סביב ארגון החתונה רחוק מהם. כרמית ורן, זוג צעיר שעומד להתחתן בקיץ הנוכחי, אומרים כי "חתונה גרנדיוזית ומעוצבת לפרטי פרטים היא סוג של מופע ראווה ליכולות, לטעם ולמעמד. זוגות רבים נסחפים ולא בצדק אחרי הפנטזיה המיוחדת של יום אחד, שנאמדת בהון".

כרמית ורן בחרו להתחתן ביער חדרה. העיצוב המתוכנן: בסיסי ומתון. הצבעים: לבן, שמנת והירוק היחיד שייראה בחתונה הוא העצים הטבעיים שמקיפים את האזור. לדעתם "אם בוחרים להתחתן בלוקיישן מסוים, יש לתת במה למה שהמקום מציע. לשמור על אותנטיות ולא להוסיף עליו צבעים וחומרים שלא תואמים". על הפקת הפרחים ו"הסנטרל פיסים" במרכזי השולחנות אחראיות האמהות של השניים - פתרון חכם המוזיל עלויות ועל הדרך תורם לשלום בית. "הפרחים לא מעסיקים אותנו", מציינת כרמית, "מה שחשוב לנו בסופו של דבר זו האהבה שלנו שלשמה התכנסנו". ורן מוסיף "אורחים לא זוכרים את העיצוב. הם זוכרים רק אם משהו לא היה טוב באירוע: האוכל, השתייה, והמוזיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתונה מנומרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

חתונה מושקעת עולה כסף. הרבה כסף. ובכל זאת המגמה ממשיכה גם בקרב אלו שלא ממש התברכו במשכורות עתק. כרמית ורן שנחשבים לזוג שפוי ונבון שלא עומד לשפוך את כספם לריק בקיץ הקרוב, חושבים שנוצרה איזה שהיא לגיטימציה בארץ לעלויות הגבוהות ולרעיונות הסוריאליסטים, מתוקף כך שמדובר "ביום המיוחד בחיי". לעתים נראה כי זוגות שהולכים על האקסטרים, נמצאים במעיין מערבולת התרגשות שגורמת להם להתעלם מהעובדה שמדובר ב-4 שעות של מסיבה, שלא בהכרח תיחקק בזיכרון האורחים.

  • עוד באותו נושא:
  • חתונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully