וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימני מתיחה

דניאל זילברברג

13.5.2010 / 12:05

הם יעצבו לכם גשר מזכוכית, מסעדה, תיק או כיסא - מדור 'אתר בנייה' עושה סיבוב באתר של סטודיו היטרוויק הלונדוני

שם: heatherwick

כתובת: http://www.heatherwick.com/

ז'אנר: המדור השבוע מוקדש לאתר של הסטודיו הלונדוני הייחודי היטרוויק (heatherwick) שאינו מתמחה בתחום אחד, אלא מחבר בין היוצרים הטובים ביותר בלונדון והסביבה בתחומי העיצוב השונים, החל מארכיטקטורה, דרך עיצוב מציבים סביבתיים, ועד עיצוב חללי מסעדות, רהיטים ואף תיקים – דבר שהופך את חווית הגלישה בו למגוונת ומרתקת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גשר זכוכית בלונדון/מערכת וואלה, צילום מסך

רקע

סטודיו היטרוויק הוקם בלונדון בשנות ה-90 על ידי הארכיטקט טומאס היטרוויק, במטרה ליצור סטודיו שיכיל אנשי מקצוע מכל התחומים הנושקים לארכיטקטורה, על מנת להרחיב את תווכי הפעולה של עולם העיצוב. כך הוא שכר מקצוענים מתחומי האמנות, האוצרות, עיצוב טקסטיל, עיצוב תעשייתי, עיצוב נוף, בניית מודלים וכמובן ארכיטקטים, ולאט אך מאד בבטחה הקים את אחד הסטודיו ים המוערכים, המעניינים, והעסוקים ביותר באנגליה.

היטרוויק מעיד כי הדינמיקה בסטודיו אינה שגרתית. ההסבר שלו לכך נובע מביטול ההירכיות בסביבת העבודה: עובדי 6 המחלקות השונות בסטודיו אינם מחולקים לפי תחומי העיסוק של כל אחד מהם, אלא מעורבבים יחד בכל אחת מהמחלקות: מחלקת אנוש, הסטודיו בקינגס קרוס בלונדון, המערך העסקי, מלאכה, תכנון, והסטודיו בהונג קונג. לאחרונה הצטרף לשורות החברה אחד הפרויקטרים הראשיים בבניית הטייט מודרן וגשר המילניום בלונדון - פרד מייסון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הביתן הבריטי בתערוכת EXPO בסין/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חלל תערוכה בחנות La Maison בניו יורק/מערכת וואלה, צילום מסך

רב הגוניות של אנשי הצוות מאפשר להם לקחת על עצמם פרויקטים שונים ומגוונים, בין היתר בית הביתן הבריטי השנה בתערוכת העסקים EXPO בסין, המורכב מעשרות אלפי יתדות מתכתיות שיוצרים מבחוץ צורה של מרובע, ואילו בפנים קירות החללים מעוגלים ומרווחים. מעבר לזה הם עיצבו בית קפה על החוף שנראה מעט כמו דיונה, חלל תערוכה בחנות La Maison בניו יורק וכיסא שנבנה בהשראת סביבון עתיק שמשתנה עם כל משיכה בריצ'רץ'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גשר זכוכית בלונדון/מערכת וואלה, צילום מסך

מה בפנים

האתר עצמו קל ונוח לשימוש. כיוון שתחומי העיסוק של הסטודיו רבים ומגוונים, הפרויקטים מחולקים ל-3 קטגוריות – קטן, בינוני וגדול. אם רהיטים זה מה שמעניין אתכם – כנסו לקטגוריית הקטנים, ואם מסקרן אתכם לבחון תכנון של בית חולים – דלגו לזו של הגדולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מסעדת Prince Albert/מערכת וואלה, צילום מסך

כל פרויקט באתר מכיל מידע מקיף המאפשר לגולש לבחון אותו החל מתהליך השרטוט בסטודיו, דרך העבודה המעשית ועד המוצר המוגמר. אחד היתרונות המובהקים של האתר הוא שהתוכן מופק כסיפור הכולל תמונות, רקע ולעיתים אף קטעי וידיאו המציגים באופן ויזואלי שלבים מסוימים בפיתוח הרעיון. כך לדוגמה במיצב Vents ,שהוצג בכיכר המרכזית פטרנוסטר בלונדון, ניתן לראות כיצד מקיפול דף נייר האדריכלים הגיעו לצורתו של הביתן המפואר. הרעיונות נחשפים ושיטת העבודה גם כן. כך למשל, במסעדה היוקרתית ב-Prince Albert, המעצבים מספרים כיצד הצליחו להתגבר על המגבלות שהוצבו בפניהם על ידי הלקוח, ולהביא לידי ביטוי את שאיפתם לחדשנות עיצובית: שלשלאות ברזל באורך 110 קילומטר נתלו מהתקרה כחבלים בפאב ימי, וחוברו לחלונות כדי ליצור אפקט תאורה המזכיר את מזג האוויר האפרורי של לונדון. מבחוץ המסעדה נראית מכוסה בקורי עכביש, אפלולית ומסקרנת ומבפנים נוצר אפקט יוקרתי וייחודי, אך בה בעת מקומי והיסטורי. ממסעדה יוקרתית הם עוברים לבניית משרדים אקולוגיים - 8 יחידות משרדיות המאפשרות בידוד טבעי, וניצול אנרגיה סולרית עשויות מחומרים זולים ונגישים, כמו נייר אלומיניום (ניתן למחזור) עץ וזכוכית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יחידות משרדיות אקולוגיות/מערכת וואלה, צילום מסך

קשה להצביע על תחום ספציפי בו הם מצטיינים, שהרי כל אחד מהפרויקטים המוצגים באתר יוצא דופן, הן ביופיו והן בסקירה המקצועית והוויזואלית של בנייתו. אך אם צריך לבחור הנה כמה דברים ששוה לכם לבדוק: בית הקפה East Beach Café, שנמצא בקטגורית הגדולים, הביתן הבריטי בסין כמובן, הגשר המתקפל בקטגורית הבינוניים, ואם כבר אתם שם אז שימו עין על החזית שעיצבו לחנות היוקרה Harvey Nichols לקראת קולקציית הסתיו שלהם, המורכבת מרגליים ענקיות התלויות מחזית הבניין ומוארות על ידי זרקורים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חזית שעיצבו לחנות היוקרה Harvey Nichols/מערכת וואלה, צילום מסך

אקסטרה

תוספת חביבה לאתר הם קטעי וידיאו הנמצאים ברוב הפרויקטים, ומראים בחלק מהמקרים כיצד הגיעו לרעיון של מבנה על ידי הדגמה בקיפולי נייר פשוטים. במקרים אחרים תהליך הבנייה כולו מצולם וערוך.

קשר ישראלי

בחלומותינו הפרועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully