וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את זה בקלות

אם לא תארזו לפי הכללים, ייקח לכם חודשיים לארוז וכפול מזה לפרוק. טיפים לאריזה נכונה לקראת מעבר דירה

מגיע לכם מזל טוב! אחרי תקופת ייסורים קשה, שבה גלשתם ימים ארוכים באתרי אינטרנט, נרשמתם לקבוצות חיפוש ונפגשתם עם מתווכים שניסו לסחוט אתכם עד השקל האחרון – בשעה טובה ומוצלחת מצאתם את דירת חלומותיכם. כל שנותר לכם זה לאסוף את הכוחות שנותרו בכם ולארוז את כל הפקלאות שאספתם עם השנים. איילת גרינברג מחברת "לצאת מהבלגן" ואיילת מייסון מ"מסדרים באהבה", המעניקות שירות של אריזות וסידור במעברי דירות, נותנות לנו טיפים כיצד לעבור דירה בצורה הקלה והיעילה ביותר.

ראשית, תודו שאתם לא באמת זקוקים לכל מה שאגרתם - מעבר דירה היא הזדמנות להיפטר מדברים שעבר זמנם ומכאלה ששכחתם מקיומם. במקום לבזבז מקום בארגזים, מיינו מה אתם באמת צריכים לפני שאתם מסתערים על הארגזים ונייר הדבק, ותרמו את החפצים המיותרים למי שזקוק להם ויעשה בהם שימוש. פעולה חיונית זו תחסוך לכם זמן אריזה, זמן פריקה והכי חשוב – את עלות ההובלה.

אם החלטתם לארוז בעצמכם ולא לשכור את שירותיה של חברה מקצועית, רצוי שתתחילו לארוז הרבה זמן מראש כדי לא להיות לחוצים מדי בסמוך למועד המעבר. הצעד החכם לעשות הוא להתחיל לארוז את הדברים שאין בהם שימוש יומיומי כגון בגדים ומצעים של העונה שחלפה, ספרים שכבר קראתם, או סרטים שכבר צפיתם בהם וסביר להניח שלא תצפו בהם שוב בקרוב.

פריטים יקרי ערך, שכיות חמדה ותכשיטים שקרובים לליבכם, רצוי שתארזו במזוודה אישית, אותה תיקחו ברכבכם הפרטי ותוותרו על אריזתם בארגזים.

היד רושמת

חוק הברזל של אריזות הוא לרשום בצורה ברורה ובולטת על כל ארגז וארגז (בלי להתעצל) מה הוא מכיל, ועדיף עם טוש עבה. אתם לא חייבים לפרט לפרטי פרטים ולכתוב "סט כוסות אדומות שקיבלנו כמתנת חנוכת בית מדודה רבקה", קיצור בנוסח - כוסות אדומות בהחלט יספיק. במקום לכתוב סוודרים, מעילים, גרביונים וכפפות קצרו וכתבו בגדי חורף.

לצד כל כיתוב תכולה כתבו מספר סידורי על הארגז והכינו רשימה נפרדת על דף אותה רצוי שתשמרו קרוב אליכם עד לסיום המעבר. רשימה הזו תסייע לכם להבחין אם נעלם לכם אחד הארגזים.

הכיתוב צריך להופיע על גבי שני צדדים של הארגז לפחות ועל חלקו העליון. הרעיון הוא שבזמן שהארגזים נערמים זה על גבי זה תוכלו לראות את מספרם ולהיות בשליטה מלאה על הציוד שלכם. סימון של חץ קטן שיראה לכם מה למעלה ומה למטה, עשוי למנוע בלגן מיותר בזמן הפריקה.

"שביר", היא מילת חובה שיש לכתוב על כל הארגזים שמכילים כלים ופריטי דקורציה שבירים. זכרו שלמובילים, שמעבירים דירות בקבלנות, אין טיפת רגישות כלפי הציוד שלכם.

אחרי שחרשתם את רחובות העיר בחיפוש אחרי ארגזים, מומלץ שתצטיידו גם בכמות גדולה של עיתונים, ניילון בועות (מה שנקרא פצפצים, שתענוג גדול לפוצץ אותם בסיום הפריקה) וסרטי הדבקה (מסקנטייפ). שימו לב שאתם לא משתמשים בנייר הדבקה חזק במיוחד - מהסוג איתו אטמתם חלונות במלחמת המפרץ - אלא בסוג הפשוט שיהיה לכם נוח לפתיחה בזמן הפריקה. ניילונים אגב, הם תחליף גרוע לארגזים. הם עלולים להיקרע, שלא לדבר על כך שאינם ידידותיים לסביבה.

אם אתם לא מעוניינים בשברי כלים בארגזים, רצוי שתעניקו לכלי המטבח השבירים שלכם יחס מיוחד. יש לעטוף אותם בניירות אריזה, עיתונים, או פצפצים. אם אתם עובדים במשרד, פשטו על המגרסה ואספו אתכם הביתה את כל הניירות הגרוסים. מגבות, סוודרים ומצעים יכולים לשמש כריפוד עבור הכלים השבירים, שלא "ירקדו" בתוך הארגזים בזמן ההובלה או חלילה ישברו.

כדי לקצר תהליכים בזמן שהמובילים מורידים את הארגזים בדירה החדשה, מומלץ להדביק על הארגזים מדבקות צבעוניות, שיסמנו לאיזה חדר הארגז מתאים. לדוגמה: מדבקות אדומות יודבקו על כל הארגזים שבהם מאוחסנים החפצים של הילדים, כחולות לכל מה ששייך למטבח וכן הלאה.

מי פנוי להובלה?

לפני שאתם לוחצים ידיים עם המוביל, כדאי לא להתעצל ולקחת כמה הצעות מחיר. כמובן שעדיף לבחור במוביל שקיבלתם עליו המלצות מאדם קרוב שכבר השתמש בשירותיו, ולא סתם במישהו שראיתם מודעה שלו תלויה ברחוב. הצעת המחיר תלויה כאמור בפרמטרים רבים – כמה חפצים כבדים אתם מעבירים (ארונות, ספות, פסנתר וכ'ו), המרחק בין הדירה הישנה לחדשה, כמות הארגזים וכ'ו. סגירת מחיר עם מובילים רציניים לא נעשית בטלפון - נציג החברה צריך להגיע אליכם הביתה ולהעריך את עלות המעבר לפי מראה עיניים. הקפידו להראות לו את כל מה שאתם מתכננים להעביר כדי שזה ייתן לכם מחיר נכון ומתאים, מבלי להגיע למצבים לא נעימים ביום ההובלה.

מלבד ההובלה עצמה, הצעת המחיר צריכה לכלול גם פירוק והרכבה מחדש של רהיטים, עלות של מנוף אם יש צורך בכך (זה אמנם מזרז את זמן ההובלה אבל נחשב כשירות יקר יותר) וכמובן אל תשכחו לקחת בחשבון את הטיפ שצריך לתת למובילים בסיום העבודה – נהוג להשאיר 50-100 שקלים למוביל.

יש לחתום עם חברת ההובלה הסכם שבו ייכתבו פרטי המחיר שנסגר, כולל תאריך ושעה מדויקים. בשוק יש הרבה מאוד מובילים חאפרים שעשויים להבריז לכם באחד הימים העמוסים בחייכם, ואם לא חתמתם ביניכם על מסמך כלשהו, הם לא ירגישו מחויבים להגיע ולא יתביישו לסבן אתכם עם תירוצים יצירתיים למדי. עכשיו הפשילו שרוולים וצאו לדרך, וזכרו שתחושת הסיפוק שתהיה לכם אחרי שתפרקו את הארגזים בביתכם החדש – שווה הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully