וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארד בארץ הפלאות

דניאל זילברברג

3.5.2010 / 22:39

מגזין התיירות היוקרתי Conde' Nast Traveler הכריז על מוזיאון העיצוב בחולון בעיצובו של רון ארד, כאחד מפלאי עולם העיצוב של 2010

אחרי שתערוכת רטרוספקטיבה לעבודותיו הוצגה במרכז ברביקן בלונדון ואוניברסיטת תל אביב הכריזה כי היא עומדת להעניק לו תואר דוקטורט של כבוד, נדמה שזו לא שנת הנמר כפי שהסינים טוענים, אלא שנת רון ארד. כדי להפוך את זה לרשמי, המגזין התיירות היוקרתי Conde' Nast Traveler הכריז כי המוזיאון לעיצוב בחולון בעיצובו של ארד, הוא אחד מפלאי עולם העיצוב לשנת 2010.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המגזין האמריקאי מבית ההוצאה לאור של גדולי מגזיני האופנה, עיצוב, הפנאי והתיירות בעולם, כמו ווג, ווניטי פייר, W, הניו יורקר, גורמה, architecture digest ועוד, קבע כי זוהי שנתם של המוזיאונים כמבנים המכתיבים את עיקר פריצות הדרך בעיצוב חדשני בעולם ובחר בשני מוזיאונים בלבד - מוזיאון העיצוב בחולון ומוזיאון לאמנות ותחרה בקאלאיס-צרפת - כמבנים המייצגים את הישגי התחום ברחבי העולם. "זה משמח לדעת שעדיין יש מספיק כסף למוסדות תרבות אלו כדי לבנות מבנים מבריקים וגרנדיוזיים שחוגגים את התרבות העולמית, כשתוכנם יפה הן מבפנים והן מבחוץ," פירט המגזין, והוסיף כי "זוהי השנה בה הקולנוע גילה מימד שלישי, והארכיטקטורה גילתה מימד רביעי – את מימד הטקסטורה."

לצד המוזיאונים נבחרו גם בניין הקופר יוניון בניו יורק, התיאטרון החדש Za Koenji בטוקיו שביפן, גורד השחקים ה- Guangzhou's TV Tower בסין ואצטדיון הכדורגל החדש ביוהנסבורג שבדרום אפריקה, אשר הוקם לקראת משחקי המונדיאל העתידים להיפתח בחודש הבא.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מגדל גואנגז'ו. Guangzhou, GettyImages
גורד השחקים ה- Guangzhou's TV Tower בסין/GettyImages, Guangzhou

"מוזיאון העיצוב בחולון מתריס נגד סגנון הבאוהאוס הדומיננטי, באזור בו הקווים הפרקטיים של התנועה הארכיטקטונית מהווים בסיס ותבנית לעיצוב העירוני באופן כללי," קבע המגזין ופירט את הבחירה בכך שהעיצוב הדקורטיבי של ארד, המורכב מ-5 רצועות פלדת הקורטן, העוטפות את חזיתות המוזיאון בתנועה מעגלית הן "חסרות בושה" וחומצנו לצבעי אדום-כתום בוהקים כדי לארוז את המוזיאון כמתנה, אך כזו שלא שוכחת להזכיר למבקר שזהו לא רק מיצב יפה, זהו מבנה ארכיטקטוני שימושי וייחודי. המגזין הרחיק לכת ואמר כי ארד הצליח לממש את רצונו ליצור את מוזיאון בילבאו השני, (מוזאיון הגוגנהיים בספרד שעוצב על ידי הארכיטקט הנודע פרנק גרי), בכך שהפך את המבנה המעוגל לסמלה של העיר בו הוא ממוקם.

Cooper Union Building בניו יורק. Mario Tama, GettyImages
בניין הקופר יוניון בניו יורק/GettyImages, Mario Tama

המגזין שזר בכתבה המלצות נוספות למגיעים מחו"ל לביקור ב"פלא ארכיטקטוני". בתחום הלינה הוצע מלון מונטיפיורי בתל אביב, באגף הקולינרי הומלץ על ארוחת בשרים מפנקת במסעדת השרקוטרי בשוק הפשפשים ביפו. שני המקומות צוינו לא רק בשל המצוינות שלהם בתחום עיסוקם, אלא בשל עיצוב הפנים הייחודי ומוקפד של המבנים. איך לומר – אנחנו על המפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully