וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרעי קיץ

במקום להחריב עוד אי תנועה, למה שלא תעשו על האש בגינה הביתית? לרגל יום העצמאות - טיפים לתחזוקת הגינה בקיץ

פיקניק חגיגי או מנגל המוני בחיק הטבע או על אי תנועה יכול להיות מתיש! להכין את הסלט והבשרים, להעמיס הכל באוטו, לעמוד בפקקים, לתפוס שטח שווה בין החוגגים בפארקים הלאומיים, ולבסוף לחזור הביתה עייפים ועצבניים. אבל אם התברכתם בגינה, העצמאות שלכם יכולה להיות הרבה יותר משמחת.

רגע לפני שאתם מדליקים את הגחלים, רצוי שתרעננו את הגינה ותקיצו אותה משנת החורף לקראת העונה הבוערת. לשם כך, פנינו למומחים ממשתלת "יגור" ומשתלת "וונדי" שילמדו איך לחסוך במים מבלי להפוך את הגינה הירוקה לחלקה של קוצים ודרדרים, ואיך להפוך אותה לספוט הכי לוהט לחגיגות יום העצמאות.

שר המשקים

במידה ויש לכם מערכת של השקיה אוטומטית מומלץ לבדוק את תקינותה, לוודא שאין נזילות, ולהקפיד לנקות סתימות ולייצב את הממטירים. שליטה על מערכת ההשקיה באמצעות קוצב מים ממוחשב עשויה להיות משתלמת הרבה יותר.

גם אם הגינה שלכם נראית צמאה באמצע היום, רצוי להשקות אותה מוקדם בבוקר או בשעות הלילה. לפני זריחת השמש התאדות המים קטנה יותר, כך שההשקיה תהיה אפקטיבית יותר בשעות אלו. במשתלות יגור מוסיפים כי לחצי המים של ממטירים ומתיזים למיניהם טובים יותר בבוקר. סיבה נוספת להשקיה בתחילתו של היום היא שעד שהשמש הקופחת תעלה, העלים יספיקו להתייבש וקיצור זמן היותם רטובים יצמצם את חשיפתם למחלות.

מומלץ להשקות את הגינה במנות מים גדולות במרווחי זמן גדולים, דבר שייצור מערכת שורשים מסועפת ויציבה.
תוספת של קומפוסט לאדמה בגינה, בעציצים והאדניות, תגביר את שמירת הלחות ואת יכולתה של הקרקע לספוג מים.

רצוי שתעקבו אחר הצמחים שלכם ולא רק בזמן שאתם צריכים להשקותם; צמח שנראה נבול בבוקר זקוק להשקיה דחופה. עלים מתקפלים וקודקודים או ענפים הנוטים כלפי מטה הם סימנים למחסור במים.

כשהאדמת הגינה שלכם נסדקת היא גם מתייבשת והתוצאה היא נביטת עשבים שנחשבים צרכנים מיותרים של מים. מה עושים? תוחמים את הקרקע שוב ושוב לפי מידת הצורך, ומפזרים חומר המונע נביטה כגון "רונסטאר".

ערימה של חבר'ה על הדשא

בקיץ לא רק אתם יוצאים לגינה ונהנים מפריחתה, אלא גם מזיקים רבים שפעילים בעיקר בעונה החמה. כדי למגר את אלו, ניתן למצוא בחנויות השונות ובמשתלות מלכודות וחומרי הדברה ידידותיים לכם ולסביבה. את הפיזור או הריסוס של חומרים אלו מומלץ לעשות בשעות שהחשכה יורדת והחום דועך. חשוב לזכור: לא משקים צמחים שקיבלו טיפול נגד מזיקים למשך 24 שעות לפחות, לכן מומלץ שתשקו אותם לפני הטיפול.

עצי הפרי הנשירים מבשילים בקיץ - המזיקים והציפורים מזהים את האטרקציה ורוצים להשתתף בחגיגת המזון. המזיק העיקרי לפירות הוא זבוב הים התיכון, שתוקף את הפירות בהיותם צעירים מאד. את התולעים שלו מגלים רק כשהפרי הבשיל ולכן הטיפול למניעה צריך להתחיל מוקדם ככל האפשר. יש לעטוף בשקיות נייר או ברשת את הפירות הצעירים כדי למנוע את גישתם של המזיקים ושל הציפורים שמנקבות בפירות.

את הדשא מומלץ להשקות ולכסח באופן מסודר וקבוע. בשעת ההשקיה יש להקפיד על פיזור המים על פני רווחים גדולים מאחר שעודפי מים עלולים לפגוע במדשאה. כדי שהגינה תיראה ירוקה ובריאה והשכן ממול יצדיק את הנאמר, מומלץ להוסיף דשן. במשתלות יגור ממליצים להזין את הדשא ב-3 יחידות חנקן לכל יחידת זרחן אחת ויחידת אשלגן אחת. יש לכסח רק את השליש העליון של העלים ולא לגעת בחלק הטרי שצומח מעל פני האדמה, וכמובן להקפיד ולשמור שעשבים שתלטנים לא יתפסו פיקוד על הגינה שלכם. את אלו ניתן לעקור מהשורש.

מה שותלים?

כדי לחסוך במים מומלץ שתבחרו בצמחים שלא זקוקים להשקיה בתדירות גבוהה ומעט יובש לא יערער את אורך חייהם. איך תזהו אותם? צמחים עם עלים בשרניים או בעלי ציפוי נוקשה, שעירים, הם צמחים עמידים יותר גם אם אתם לא משקים אותם יום יום.

משתלות וונדי ממליצות לבחור זנים שיחזיקו מעמד לטווח ארוך ושניתן ליהנות מהם יותר משנה אחת, כמו הגרוויליאות ושיח האוכנה, שהגיע לארץ מאפריקה וניחן באופי ים תיכוני ומתאים לאקלים הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • גינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully