וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון ארד ד"ר של כבוד

ליה פן

14.4.2010 / 11:34

אוניברסיטת תל אביב תעניק למעצב הישראלי תואר ד"ר של כבוד בטקס שיערך ב-8 במאי

שנת 2010 מסתמנת כשנה של המעצב רון ארד. לאחר שמרכז האמנויות ברביקן הנחשב שבלונדון הציג תערוכת רטרוספקטיבה של עבודותיו, אוניברסיטת תל-אביב הודיעה היום (רביעי) כי תעניק תואר דוקטור לשם כבוד לפילוסופיה למעצב, בטקס חגיגי שיתקיים במוצאי שבת, ה-8 במאי 2010.

סנאט אוניברסיטת תל-אביב נימק את החלטתו להעניק לארד את התואר, ואמר כי: "המעצב רון ארד מקבל תואר דוקטור לשם כבוד לפילוסופיה לאות הוקרה על תרומתו הייחודית לאדריכלות ולעיצוב התעשייתי; על יצירותיו החדשניות, המאתגרות מוסכמות של עיצוב והמבוצעות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר; על השימוש הניסויי שהוא עושה בחומרים חדשים ועל כישרונו להגדיר מחדש חפצי בית וריהוט; על השפעתו הרחבה על זירת האמנות הבין-לאומית, שבזכותה יצירותיו מוצגות בגלריות ובמוזיאונים מובילים; ולאות הוקרה מיוחדת על עיצוביו רבי-העוצמה שטבעו חותם בל יימחה בערים ברחבי העולם, ובהן תל-אביב וחולון; על נכונותו לחלוק את הידע שצבר על אמנותו עם סטודנטים בהרצאות ובסדנאות; ועל שהעשיר את אוסף האמנות של אוניברסיטת תל-אביב בפסל חוצות חשוב."

זמן קצר לפני התערוכה הגדולה בברביקן, התקיימו שתי תערוכות חשובות נוספות של ארד - רטרוספקטיבה נוספת לעבודותיו במרכז פומפידו בפריז ותערוכה ב-MOMA בניו יורק. ארד ביקר לאחרונה בישראל לרגל השקת מוזיאון העיצוב שתכנן בחולון, מבנה שזכה לשבחים וביקורות מהללות בכל רחבי העולם.

ארד (59) נולד וגדל בתל אביב. משסיים לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, המשיך ללימודי אדריכלות בלונדון ב- Architectural Association. ב-89' הקים בלונדון ביחד עם שותפתו קרוליין תורמן, את משרדו Ron Arad Associates, המתמחה בעיצוב ובאדריכלות ומונה למעלה מ-20 עובדים. בנוסף, ארד סיים השנה כהונה של 12 שנה בתור ראש חוג העיצוב ברויאל קולג' אוף ארט (RCA).

עם השנים הפך ארד לאחד המעצבים הידועים והמצליחים ביותר בעולם. פרטי עיצוב שלו מאופיינים בצורות אמורפיות גולמיות, שעשויים על פי רוב מתכת ונמכרים בחנויות עיצוב מהשורה הראשונה בעולם וחלקם הוצגו במוזיאונים שונים כגון המטרופוליטן בניו יורק, מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון, ויטרה בגרמניה ובמרכז פומפידו שבפריז. תרומתו לאדריכלות ולעיצוב הישראליים קיבלו ביטוי ביצירות כמו: הלובי של המרכז לאמנויות הבמה בתל-אביב והמוזיאון לעיצוב בחולון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully