וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממראה שבורה ועד ארון בגדים פתוח: כל האמונות הטפלות שקשורות לבית שלכם

1.2.2017 / 9:14

מעבר לחתול שחור שחולף על פניכם ברחוב ומאלץ אתכם לירוק מיד, סביב הבית נקשרות הרבה מאד אמונות טפלות. אל תעיזו לישון כשארון הבגדים פתוח מולכם והשליכו מיד לפח את כוס הקפה הסדוקה

תקראו לזה היאחזות בקש, התניות מופרכות או אפילו גישה פרימיטיבית לחיים. כך או אחרת, כמעט שאין אחד שלא מאמץ לעצמו לפחות אמונה טפלה או שתיים. וכן, גם לצאת מהבית ברגל ימין זה סוג של אמונה טפלה שמבטיחה לכם יום מוצלח. אבל מעבר לקטנה הזאת, אמונות טפלות רבות קשורות לטריטוריה הביתית. מקורן של רוב האמונות הללו מגיע אלינו מארצות המזרח, אך אלו מתמסרות בקלות לכל מי שרק יחשוק לאמצן.

חדר שינה. ShutterStock
ארון הבגדים פתוח? השתגעתם? לא הולכים לישון ככה/ShutterStock

שלא נדע

נעליים הפוכות: אחרי שחוזרים הביתה מבחוץ חלצתם את הנעליים שלכם ברישול בסלון או בחדר השינה ( ולא הנחתם אותם בארון או בקופסה) הקפידו שהן לא יהיו הפוכות, כך שהסוליה פונה כלפי מעלה. נעל הפוכה עלולה להביא עליכם ריב בין בני הבית.

ארון הבגדים: אם ארון הבגדים שלכם נמצא בחדר השינה, אל תעזו להירדם כשדלתותיו פתוחות! הרוחות הרעות שכלואות בתוך הארון מתעוררות להן כשהחשכה יורדת והן משתחררות אט אט לתוך הבית.

שריקה: אם נתקע על שיר ששמעתם בבוקר והוא לא יוצא לכם מהראש, רצוי מאוד שתמנעו מלשרוק אותו בבית. שרקו אותו בעבודה, בדרך הביתה - רק לא בתוך הבית. שריקה בסביבת המגורים עלולה להביא להפסד של הרבה כסף בימים הקרובים.

כוס שבורה: הכוס שקיבלתם ביום שעזבתם את המשרד ויצאתם לדרך חדשה נסדקה? השליכו אותה מיד לפח! אסור להחזיק בארונות כלי שבור או כזה שיש בו סדק, גם אם מדובר בחפץ עם ערך רגשי רב. השבר מביא איתו מזל רע. אל תחשבו אפילו על הדבקה בדבק "שלוש שניות". סדק הוא סדק לכל החיים.

גזיזת ציפורניים: הרוחות הרעות, אותן הרוחות שיוצאות מארון הבגדים בשעות החשכה מגיעות אליכם הביתה גם כשגוזזים את הציפורניים בשעות שהשמש שוקעת. עשו לעצמכם טובה גדולה ועשו זאת בשעות האור (או בכל מקום שרחוק מהבית).

מראה שבורה. ShutterStock
הטמינו את שברי המראה שנשברה בבית עמוק באדמה/ShutterStock

מראה שנופלת בבית: על פי המחזיקים באמונה, במקרה שמראה תלויה על הקיר בבית נופלת ומתרסקת על הרצפה, ככה סתם מעצמה בלי שאף אחד נגע בה, אחד מדיירי הבית ימות בקרוב (שלא נדע). במידה ומישהו שבר את המראה, או חלילה זאת נפלה לו מהיד צפויות לו שבע שנים קשות במיוחד. כדי לבטל את רוע הגזרה, יש לאסוף את רסיסי המראה ולטמון אותם עמוק באדמה. האמונה הנגדית אומרת שהתנפצו להן שבע השנים הרעות והנה מתחיל לו עידן חדש וטוב. תבחרו אתם במה להאמין.

מתחת לכרית: כדי להפסיק להתעורר לפנות בוקר מחלומות רעים שטופי זיעה, יש להניח מתחת למיטה סכין, מלח וספר - לא משנה מאיזה ז'אנר ובאיזו שפה ובלבד שלא יהיה ספר קדושה. שילוב מעניין זה ידוע כמניס את הרוע שבא בדמיון ומבטיח שינה עמוקה ויקיצה מרעננת.

יציאה מהבית: שכחתם לכבות את הדוד לפני שיצאתם מהבית? לא שמתם מים לכלב? שכחתם להוריד אתכם את הזבל ביציאה לעבודה! האמונה הטפלה אומרת שאם מישהו יצא מהבית ולפתע נזכר ששכח משהו, עליו להיכנס הביתה, לשבת על כיסא או ספה למשך מספר שניות ורק לאחר מכן לעזוב שוב את הבית - אחרת הוא לא יחזור לעולם לביתו. פעולת הישיבה "מבטלת" את היציאה הראשונה מהבית ואת רוע הגזרה. המאמינים הכבדים טוענים שהטריק הזה עם הישיבה על הספה לא תופס, ושאסור בשום פנים ואופן לחזור הביתה. לפיכך, אם שכחתם לנעול את הדלת תשקלו טוב טוב אם הטפלה הזו שווה את האמונה.

פתיחת מטריה: האמונה הטפלה שרבים מחזיקים בה מבלי להבין על שום מה, אומרת שאסור לפתוח מטריה בתוך הבית שכן הפעולה עלולה להביא איתה מזל רע.

חתול ליד דלת כניסה. ShutterStock
חתול המחמד נכנס ראשון לבית חדש, לפני הדיירים/ShutterStock

שיהיה במזל

בעדות מסוימות כשנכנסים להתגורר בבית חדש נהוג לצבוע חמש נקודות של חינה על משקוף הדלת הראשית, שעל פי האמונה יביאו בריאות ופרנסה טובה.

אם חשבתם שקוסקוס עם תוספת של סוכר הוא רק מתכון נפלא ואנין שהמרוקאים המציאו לחגיגות המימונה – כדאי שתכירו את העובדה הבאה. יוצאי צפון אפריקה שרכשו בית חדש נוהגים להניח כמויות קטנות מהמאכל בפינות הבית, כדי להביא מזל טוב וברכה לבית ולדייריו.

ראיתם לטאה לבנה חצי שקופה בבית? סביר להניח שמדובר בשממית הבית. אל תמהרו לרדוף אחריה עם נעל או עם K300 , מדובר בלטאה מיוחדת במינה שעשויה להביא לכם מזל טוב. לגרש אותה פירושו לגרש גם את המזל. לא חבל?

היום האידיאלי לחתימת חוזה ובמיוחד חוזה הקשור לדירה בפרט הוא היום השלישי בשבוע, שעליו נאמר במקורות "פעמיים כי טוב".

עולים מחבר העמים מספרים על אמונה טפלה רוסית שאומרת כי בכניסה לבית חדש, חתול המשפחה הוא זה שצריך להיכנס ראשון, ולהבטיח בכך ברכה ומזל לדיירים החדשים.

אמונה מארצות המזרח גורסת שכשנכנסים לבית חדש יש לפזר מלח בכניסה על סף הדלת ולשבור ביצה, כדי להביא את המזל הטוב ולהרחיק את רוחות המאיימות עליו.

בבנייה של בית חדש מהיסוד משליכים מטבעות של כסף בתוך היציקות של יסודות הבית הנבנה. על פי האמונה אלו מבטיחים חיי אושר ומשפחה מצליחה ובריאה.

אם יש לכם יום עמוס בסידורים, פגישות חשובות, מבחן או ראיון עבודה, מומלץ לצאת מהבית ברגל ימין שאמורה להביא איתה הצלחה בכל מה שתעשו לאורך היום.

לקינוח נסיים באמונה טפלה מתוקה במיוחד: כדי שהברכה והשמחה תשרה בבית חדש, נוהגים לזרוק בכניסה סוכריות לרוב. ולמקרה שמתחשק לכם לאמץ אמונה זו, רצוי שתזרקו סוכריות עם עטיפה, כדי שאלו לא יטנפו לכם את רצפת גרניט הפורצלן החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully