וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלה לנו להתקשר מחו"ל בפסח?

בר חיון

24.3.2010 / 8:20

בשנים האחרונות הדרך הזולה להתקשר מחו"ל לישראל היתה באמצעות SIM בינלאומי. כיום, במקרים רבים תעריפי המפעילות הסלולריות נושקים לתעריפי ה-SIM ולעתים אף זולים מהם

עד לפני מעט יותר מחצי שנה, בדיקות השוואה בין האפשרויות להתקשר מחו"ל הניבו שורה תחתונה אחת: חברות הסלולר הכי יקרות ולא משתלם להתקשר דרכן לישראל.

אך תמונת המצב השתנתה. סלקום היתה הסנונית הראשונה שהציעה תעריפים אטרקטיביים יותר, ואחריה גם המתחרות שינו את מסלולי התעריפים בהתקשרות מחו"ל. כיום, במקרים רבים, תעריפי המפעילות הסלולריות נושקים לתעריפי כרטיסי ה-SIM הבינלאומיים השונים ולעתים אף זולים מהם.

השאלה הצרכנית הבסיסית, "כמה אני משלם", מאז ומעולם היתה מסובכת בחו"ל, שכן התעריפים היו משתנים במעבר ממדינה למדינה, משיחות יוצאות לשיחות נכנסות. עכשיו, לפחות, התעריפים אחידים לרוב מדינות העולם, ואורנג' אף הרחיבה את השקיפות בכך שהיא אינה מבדילה בין שיחות נכנסות ליוצאות.

מצד שני, השקיפות לא מלאה שכן מסלולי המפעילות החדשים הם, איך לא, חבילות ידועות מראש המקשות על ההשוואה ביניהן (אורנג', למשל, כורכת בחבילה אחת זמן אוויר ו-SMS), ומקשות על הצרכן שצריך לחזות את דפוסי השימוש שלו ולנסות לתחום אותם בחבילות המוגדרות.

לכרטיסי ה-SIM הבינלאומיים עדיין יש כמה יתרונות, כמו גמישות יתרה בתקופת הנסיעה (אשר מוגבלת בחבילות של המפעילות) ותעריף קבוע מראש, כשבאירופה אין תשלום על שיחות נכנסות.

לצורך השוואה, בכתבה זו הבאנו בחשבון יציאה לחו"ל לרגל חופשת הפסח, למשך שבוע-שבועיים. בחרנו שני דפוסי שימוש: האחד הוא של נוסע לשבוע ימים, מוציא ומקבל שתי שיחות ביום באורך 3 דקות כל אחת ושולח SMS שלוש פעמים ביום. השני משתמש כפול מכך (או משום שהוא משתמש כבד יותר או משום שהחופשה היא לתקופה ממושכת יותר).

כל הנתונים נאספו מול מוקדי המכירות של החברות, על ידי נציגי kamaze.co.il אתר השוואת מחירי אינטרנט, סלולר, טלוויזיה, כרטיסי SIM וטלפוניה בישראל. הבדיקה נעשתה על יעד פופולרי מתוך שלוש יבשות והחברות שנבדקו הן פלאפון, פרטנר, סלקום, TelAway, בזק בינלאומי, 013 נטוויז'ן, 012 סמייל, אקספון 018 וקשר עולמי.

מאחר והצרכן היוצא לחו"ל לא יחליף מפעילת סלולר רק כי היא זולה יותר בחו"ל, הצגנו את ההיצע של כל חברות הסלולר ואת כרטיסי ה-SIM הבינלאומי שמציעים חלופה דומה או זולה יותר להצעות של חברות הסלולר.

בחרנו במתכוון דפוס שימוש שאינו תואם אף אחת מהחבילות של חברות הסלולר, כדי שההשוואה תהיה הוגנת.

לנצל את חבילות הסלולר עד תום

החבילות בפלאפון הן לחודש ימים, אך החבילות המוצעות באורנג' וסלקום מוגבלות לשימוש במסגרת זמן משתנה אותה עליכם לבחור. שימו לב שגם אם נותרו לכם מסרונים או זמן אוויר, לא תוכלו לנצלם אם מכסת הזמן הסתיימה.

את כל החבילות ניתן לחדש במקרה הצורך, אצל פלאפון דרך מוקד בשיחת חינם ואצל סלקום ואורנג' גם דרך האינטרנט. סלקום ואורנג' גם ישלחו התרעות לפני סיום החבילה (סלקום מתריעה ב-50% ו-100% מניצול החבילה ואורנג' ב-75%). אצל כל החברות ניתן לברר מידע זה גם בהתקשרות למוקד.

טל דומב מאתר kamaze מציינת כי מומלץ מאוד לעשות כן, בשל תעריפי המחירון הגבוהים אותם תשלמו מחוץ לחבילה, המגיעים במדינות שבדקנו לעד 9 שקלים לדקה בערך (לשיחה נכנסת או יוצאת).

אורנג' יצאה בשבועות האחרונים עם שבע חבילות חדשות אשר רובן משלבות זמן אוויר עם SMS. החבילות מתחילות מ-50 דקות ו-50 SMS ומגיעות עד 600 דקות ו-100 SMS. סלקום מציעה חבילות SMS (50-500) וחבילות דקות (60-300) מחציתן יוצאות ומחציתן נכנסות.

כדאי לשים לב שברכישת החבילות דרך האתר, ניתנת הנחה של 5%. פלאפון מציעה לצד שתי חבילות דקות (60 ו-140) בחלוקה שווה לשיחות נכנסות ויוצאות, גם חבילות דקות נכנסות בלבד (40 ו-100).

מתי משתלמים כרטיסי SIM בינלאומיים

מי שיכול לעשות שימוש בכרטיסי SIM הם כמובן בעלי המכשירים ברשתות GSM. (סלקום, אורנג' ופלאפון). מנויי מירס יכולים לקבל מהחברה מכשיר מתאים למשך 14 יום ללא עלות נוספת ושישה שקלים ליום עבור כל יום נוסף. יש חברות הגובות תשלום יומי נמוך של שקלים ספורים, למקרה שאינכם רוכשים את הכרטיס. אם קיימת מכסת שימוש, מסגרת הזמן שבה ניתן לנצלה היא נוחה בדרך כלל.

צריך להביא בחשבון שמספר הטלפון אינו אותו מספר רגיל ושימו לב גם שכדאי להיערך מראש לכרטיס SIM חיצוני: בשימוש ראשון בו יש לפתוח את נעילת המכשיר (עלות של 90 שקל אצל חברות הסלולר) וגם כי לוקח בין יומיים לשבעה ימים לקבל את הכרטיס מיום ההזמנה.

בארה"ב מצאנו כי כרטיס ה-SIM של 012 סמייל הוא הזול ביותר מבין שאר הכרטיסים וחברות הסלולר. הכרטיס פעיל לשלושה חודשים ופועל בשיטת פרי-פייד, כך שעליכם לטעון אותו מראש ב-20 או 40 דולר. ניתן להטעין אותו מחדש אבל רק לפני שהוא נגמר. אין התרעה על סיום הכרטיס אבל ניתן לבדוק זאת באופן עצמאי.

בצרפת רוב כרטיסי ה-SIM הבינלאומיים זולים יותר מחברות הסלולר, נתון שמאפיין מדינות נוספות באירופה. ואולם, ההפרשים אינם מרקיעי שחקים למי שטס רק לחופשה בת שבוע עד חודש ומדבר מעט.

בתאילנד חברות הסלולר (בעיקר אורנג' וסלקום) נמצאו זולות ורק כרטיס ה-SIM של נטוויז'ן נותן קרב הגון.

אפשרויות נוספות להתקשרות למרבים לדבר

למי שטס לארה"ב ומתכוון לדבר יותר משיחות ספורות ביום, כדאי לבחון את שירות Global Call, המציעה השכרת מכשירים ודורשת מחיר קבוע על פי מספר הימים שבהם תעשו בו שימוש. זאת בעוד שהשיחות לטלפונים קוויים (יוצאות או נכנסות) הן ללא הגבלה. לדוגמה: שבעה ימים ב-56 דולר או 14 יום ב-108 דולר. שיחות יוצאות לסלולר כן עולות כסף, אך בתעריף נמוך יחסית, של 89 אגורות לדקה.

למנויי פלאפון הנוסעים לחו"ל כמה פעמים בשנה, מומלץ לבדוק את שירות Global Pass. התעריף לדקה הוא אטרקטיבי אך יש לשלם דמי מנוי חודשיים של 19.90 או 39.90 שקל.

למי שיש קישורית WiFi בסלולר, ומוצא נקודות אינטרנט אלחוטי בחו"ל, יכול להתקשר באמצעות Telecom Free (ראו באתר free.net.il), שבאמצעותו אפשר להתקשר לישראל במחירי רצפה (15-35 אגורות לדקה) ולקבל שיחות בחינם.

גם לא חייבים לדבר דרך הסלולר. דרך זולה הרבה יותר (גם אם פחות נוחה) היא להתקשר מטלפונים ציבוריים או מהטלפון במלון, באמצעות כרטיסי החיוג שמציעות חברות כמו 012 סמייל, 013 נטוויז'ן ובזק בינלאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • חו"ל
  • פסח
  • sim

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully