וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמלה, אורחים נוספים הגיעו

הספר "סודות האירוח המושלם" יהפוך אתכם למארחים מושלמים, אך ישאיר אתכם בלי זמן ועם הפרעה כפייתית כלשהי - הצעת הגשה לחג

בשבוע שעבר חיפשתי מתנת יומולדת לחבר טוב שידוע בחבר'ה כ"מארח מספר 1". רציתי לשמח את ליבו במתנה פרקטית – כזו שתעשה את הבלתי אפשרי ותשדרג את יכולות האירוח שלו. השיטוטים בחנויות היו מתישים והראש היה ריק מרעיונות. לבסוף שמתי פעמיי לחנות הספרים. כותרת של ספר שצדה את עיני "סודות האירוח המושלם" הסתמנה כמתנה מושלמת, אך הכריכה הוורודה סטייל שנות ה-80 גרמה לי לחשוב שמדובר בספר ישן. יתרה מכך, הוא נראה יותר כחוברת מוסף המצורפת לשבועון "לאישה" מאשר ספר. תוך כדי עלעול התברר שהספר חדש לגמרי. אומרים שלא שופטים ספר לפי כריכתו, אבל כשמדובר בספר לייף סטייל, זה בלתי נמנע.

הספר כולל 100 עצות וטיפים לאירוח, מהטובים ביותר שהתפרסמו ב"לאישה", ומחולק ל-7 פרקים: אמנות העריכה, האורחים בדלת, סודות האירוח, חגים ומועדים, אירוח בחוץ, חגיגות ומתנות ועשו זאת בעצמכם. כל פרק כתוב בצורה ברורה קצרה וקולעת, לצד הרבה תמונות מושקעות שממחישות את הנאמר, שבזכותן לא חייבים לקרוא מילה במילה. מספיק רפרוף על הכותרות כדי להבין מה לעשות.

חסכוני יותר?

רוב הטיפים והעצות בספר נראים כאילו נשלפו ממחברת סודית של ברי ואן דר קאמפ, עקרת הבית האובססיבית מהסדרה "עקרות בית נואשות". ממש כמו האירוח המושלם של ברי, שכולל מאפים מעלי ריר תוצרת בית ושולחן שנערך בדקדקנות ושלמות מעוררת הערצה – הטיפים בספר אכן יהפכו אתכם למארחים מושלמים, אך ממש כמו ברי, כנראה שהעניין ילווה בהכנות סביב השעון והפרעה כפייתית כלשהי. אחרת – זה פשוט בלתי אפשרי. כך למשל בטיפ להכנת מפיות תוצרת בית: "במקום לקנות מפיות בד יקרות" מצוין בספר, "אפשר לגזור במספרי זיגזג בד כותנה לבן לריבועים ברוחב 35 ס"מ. זה קל, אלגנטי וחסכוני". חסכוני?? את המפית מציעים בספר לעטר בשבלונה של רימון לכבוד ראש השנה, לגזור, להדביק ולצבוע. אם אין לכם את המצרכים הדרושים בהישג יד, תאלצו כמובן לקנות אותם – וההוצאה תהיה ברוב המקרים גדולה יותר מחפיסת מפיות בד.

באותו הפרק העוסק בחגים, יש גם עצות מקוריות לקישוטי הסוכה; במקום לתלות את הקישוטים הבנאליים, השרשראות של הילדים מהגן או כדור הבדולח הגדול, מציעים בספר קישוטים צבעוניים, עשויים כוסות חד פעמיות, מדבקות, מנקי מקטרות וניירות קרפ. הכנת הקישוטים, שבהחלט יכולה להפעיל את הילדים ולעשות שמח בסוכה, היא ללא ספק רעיון מוצלח יותר מלעמוד ולגזור מפיות.

בחלק שעוסק בחג החנוכה תוכלו ללמוד איך להכין נרות ריחניים ולקשט אותם. הרעיון אמנם נחמד, אבל בעידן שבו יש מגוון בלתי נדלה של חנויות נרות מכל הסוגים, האם יש טעם להכין את אלו בבית? בתור הפעלה מקורית ביומולדת של הילדים או יום מלאכה בגן זה יתאים, אבל למי יש כוח או זמן להתחיל לבשל נרות במים רותחים ואז לפסל ולקשט אותם?

רעיון עוד יותר מופרך נמצא בחלק שעוסק בחג הפסח - קישוטים לכיסאות אורחים עשויים בד טול ממולא באגוזים קשור בסרט המחובר לכיסא בחוט דייגים. אז אחרי הניקיונות, הקניות והבישולים לכבוד הסדר השפילו שרוולים והכינו את הכיסאות לכל 30 האורחים שבדרך. בטח.

מה יגידו האורחים?

פרק "סודות האירוח" הוא גולת הכותרת של הספר, אך קחו בחשבון שאימוץ הטיפים שכתובים בו עלולים לגרום לאורחים שלכם להתאהב בכם, או לחילופין, לחשוב שאיבדתם את שפיותכם. הנה כמה דוגמאות: במקרה שנשארו לכם בבית עוגיות שהכנתם או רכשתם, ולא מתחשק לכם לזלול אותן לבד ולהשמין, עטפו כל עוגייה בעטרת נייר עם צלופן, קשרו בסרט יפה והגישו כשי לאורחים כשהם הולכים הביתה; כדי להושיב את האורחים במקום מסוים למטרות שידוך או סתם כדי לשמור על שיחות ערות סביב השולחן, מומלץ להניח שי קטן על הצלחות עם תגית שעליה כתוב שמו של כל אורח, או חפיסת שוקולד עטופה בסרט; אם האורחים שלכם נשארים ללון, לא יזיק לקשט את מיטתם בעלי כותרת, ולהניח עליה מגבות ארוזות בסרט סאטן עם מברשת שיניים חדשה.

עוד מציעים בספר לצייד את האורחים בקנקן מים ללילה, שחלילה לא יצטרכו לגשת למטבח, ולצדו אפשר להוסיף סלסלת תמרוקים מפנקת. אם מדובר באירוח חורפי , ממליצים בספר להניח גם בקבוק של מים חמים במיטה. אין ספק שהגינונים נחמדים וכיפיים למתארחים, אבל מתאימים יותר לפינוק בן / בת הזוג ביום האהבה או יומולדת. אחרת האורחים שלכם עוד עלולים לחשוב שהם הגיעו לצימר ולא ירצו לעזוב לעולם.

דברים שכדאי לדעת

מעבר למתנות המושקעות, העטיפות והסרטים, מפוזרים בספר גם טיפים יום יומיים שמשדרגים את החיים ולו במקצת. לדוגמה: "כדי שהנרות לא יטפטפו על הפמוטים והמפה, מומלץ להחזיק אותם במקפיא לפני ההדלקה"; "אם אתם מעוניינים שהאורחים שלכם יעזרו בפינוי מהשולחן, מומלץ להוציא את הפח מהארון ולהניחו במרכז המטבח וכך כולם יכולים לרוקן את הצלחות." בחלק בפרק חגים ומועדים המתייחס ליום העצמאות יש טיפים שווים לערכת מנגל מנצחת, שבהחלט תשדרג לכל משפחה את היציאה לחיק הטבע ועוד כמה עצות "אודטיות" מוצלחות לאירוח בחוץ.

למקרה שלא הבנתם שבספר הזה הכל עושים לבד, הפרק שחותם אותו הוא "עשה זאת בעצמך", ובו שיטות להכנת כלים מפימו, פמוטים מדאס, תחתיות מפסיפס ועוד, איתם תוכלו להשוויץ בפני האורחים ולהגיד "את זה אני עיצבתי". לסיכום - אם אתם מארחים סופר משקיענים, חובבי מרתה סטיוארט מושבעים, סובלים מהפרעה כפייתית, או סתם יש לכם המון זמן פנוי –"סודות האירוח המשולם" הוא מתנה אידיאלית עבורכם לחג המתקרב. כל שאר הקוראים מוזמנים להמשיך לחפש.


"סודות האירוח המושלם", מבית לאישה, 144 עמודים, הוצאת ידיעות ספרים, כריכה קשה, 98 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • אירוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully