וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוראנס איש חלל

דניאל זילברברג

7.3.2010 / 13:33

מדור 'אתר בנייה' מתמוגג מהמעצב הצרפתי הנחשב נואה דושפור לוראנס, שהופך חללים קלאסיים למסעדות אולטרה מודרניות

שם: neonata.fr

כתובת: http://www.neonata.fr/va/introduction.html

ז'אנר: המדור השבוע מוקדש לאתר של מעצב הרהיטים והחללים הצרפתי הנחשב נואה דושפור לוראנס. לוראנס עשה לעצמו שם בשנים האחרונות כמעצב אליו פונים כדי להכניס רוח מודרנית לפרויקטים שנשענים על מוטיבים היסטוריים. הוא לוקח צורות ומבנים קלאסיים, והופך אותם לפרויקטים שנראים כמו המילה האחרונה בעולם העיצוב של המאה ה-21.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת Maya bar במונקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקע

לוראנס החל לעצב רהיטים בתחילת העשור הקודם לפי הזמנה לחנויות מוכרות כמו ceccotti, ומיצב את עצמו כמי שמשלב בעבודותיו רפרנסים רבים לעיצובים ארכיטיפים. עם הזמן הוא הרחיב את תחום עיסוקו לעיצוב חללים כמו מסעדות, חנויות, בתים פרטיים וחללים ציבוריים, ביניהם הסניף של חברת התעופה אייר פרנס בטוקיו, מודל שהועתק לאחרונה לעוד סניפים של החברה בשדות תעופה ברחבי עולם. לוראנס משלב בשנים האחרונות בין עיצוב מוצר, עיצוב פנים ומיתוג, דבר שהוביל אותו לעצב השנה גם בקבוק בושם הוט קוטור carats של פאקו רבאן, שיצא - בהתאם לרהיטים שהוא מעצב - במהדורה מוגבלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת Senequier בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים

האתר מעוצב בסגנון מינימליסטי, בהתאם לשפה העיצובית של העבודות המוצגות בו, ומחולק לשלוש קטגוריות – עבודות, חדשות ועיתונות. לחיצה על כל אחת מהן מובילה למסך נע של עבודות/כתבות – בהתאם לכל קטגוריה. קטגוריית העבודות מחולקת למוצרים, חללים, ותכניות עבודה וכל תמונה בה מייצגת פרויקט, ומציגה את המוצר או את החלל מזוויות שונות ומרובות. בנוסף, ישנו הסבר מזוקק של הרעיון העומד מאחורי כל אחד מהעיצובים, מקורות ההשראה וכוונת המעצב בעת יצירתו, דבר שמאפשר להתחבר לא רק לאסתטיקה הברורה, אלא גם לתהליך העבודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת Sketch בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת Sketch בלונדון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספקטרום היכולות הרחב של המעצב ניכר בעיקר מצפייה בחללים שהוא עיצב. המסעדה האסייתית Maya bar שעיצב במונקו, מדגישה את היכולת שלו לקחת אלמנטים מוכרים כמו השימוש בעץ הדובדבן כקישוט, צבעים כמו אדום, ירוק וזהב, שימוש בעץ כהה ומחיצות שקופות - כמו במסעדות סיניות ויפניות רבות, ולשדרג אותם עם טוויסט מודרני. עץ הדובדבן היפני המפורסם נמצא שם גם, אבל לורנס מצליח להימנע מקיטשיות על ידי שילוב אלמנטים מודרניים כמו כיסאות מעוגלים ומהונדסים, הדפסי קיר חדשניים ומחיצות שמשחקות עם זוויות האור בחדר.

במסעדת Senequier הנמצאת בלוקיישן היסטורי בסן טרופז, לורנס הדגיש דווקא את הצורות הגיאומטריות המוכרות מעיצובים של דיינרים בשנות החמישים ושילב אותם עם צבעים מונוכרומאטיים שיקיים ומודרניים יותר. שימו לב לתמונות של המקומות החדשים שהוא עיצב שמציגים מצד אחד חלל ראוותני ומהודר, אך עם זאת שיקי ומאופק. נשמע סותר – אבל הוא מצליח לעשות את זה. דוגמאות לכך ניתן לראות בחנות העיצוב Cassina Noel בפריז ובמסעדה היוקרתית Sketch בלונדון, שנראית כאילו עוצבה לסט של "מסע בין כוכבים" בשל העיצוב הנקי, הלבן והקפדני אשר יחד עם התאורה הקרה יוצר מראה עתידני. עוד פיסת מידע מעניינת היא שהמסעדה נמצאת בבניין ויקטוריאני עתיק יומין, דבר שמעצים את אפקט ההפתעה כשנכנסים ומגלים את העולם המופלא שבתוכו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות העיצוב Casinna Noel בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצובי הרהיטים שלו מתאפיינים בעיקר בקווים מינימליסטיים ומעוגלים, המושפעים מאד מעיצוב יפני. ניתן לראות את זה בעיקר בעיצובי הוואזות שלו, המיועדות לעיתים להחזיק פרח אחד בלבד. ליין הרהיטים שלו לחנות Ceccotti עשוי מעץ ועור, ולפי המעצב – מגדיר מחדש את היחסים בין החלל שהרהיט תופס, והשימושיות שלו. בקולקציה נמצאת מיטה, כיסא, שולחנות צד, שולחן לסלון, שולחן אוכל וכיסאות משרד, כולם מאופיינים באותה צורה מעוגלת וחדה של המסגרת. רהיט מעניין אחר שעיצב הוא כורסה בהשראת נפט במהדורה מוגבלת, שהוצגה בגלריית פייר ברג' בפריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגרטל לפרח בודד בשם Anha/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסאות מתוך הקולקציה חנות Ceccotti/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה הוא עיצב פריט הנקרא longchamp, שבמבט ראשון נראה כמו רהיט לחיית מחמד, המכיל גם מיטה, וקעריות שונות לאוכל ושתייה, אך מכיוון שעדיין לא מופיע הסבר באתר, לא ברור אם לזה הוא משמש. ייתכן וזה בכלל מצע שולחן לסושי או פונדו, או סתם לנוי – יש פה מהמרים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Longchamp - למישהו יש מושג מה זה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשר ישראלי

אין.

משלוחים

אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully