וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצב זאת בעצמך

גליה ימיני

22.2.2010 / 11:05

נדבקתם בקדחת הניקיונות והשיפוצים לקראת פסח? מגוון סדנאות חדשות יקנו לכם את הכלים לשפץ ולעצב בעצמכם

אם גם אתם נדבקתם בקדחת הניקיונות והשיפוצים לקראת פסח, הנה הזדמנות ללמוד איך לעשות זאת בעצמכם. בדיוק כפי שבישול גורמה נהפך לתחביב נגיש לכל אחד, כך גם תחום עיצוב הבית הפסיק להיות נחלתם הבלעדית של בעלי המקצוע.

כל מי שרוצה לשלוח ידו בעיצוב, צביעת או שיפוץ הבית נתקל כיום בשפע סדנאות וקורסים המאפשרים, בתוך כמה פגישות בודדות, לקבל את הכלים הבסיסיים וללכת להתאמן בבית. חברות צבעים או חנויות צבעים פותחות סדנאות מסוג זה לקהל. גם המרכז הישראלי לבנייה עוסק בהדרכת קהל בתחומים אלה, וכך גם חנויות עיצוב ומשרדי מעצבי פנים ואדריכלים. חלק מהסדנאות מועברות חינם לכל דורש וחלקן, לרוב סדנאות יותר מעמיקות שמעניקות גם אפשרות להתנסות, הן בתשלום שיכול להגיע לכמה מאות או אלפי שקלים לכמה מפגשים.

סדנה מעשית לציורי אווירה

כדי להבין איך זה עובד, הצטרפנו לשתי סדנאות בתשלום. הראשונה, סדנה לעיצוב ציורי אווירה בנירלט. הסדנה כללה שני מפגשים ביום שישי בבוקר, בכיתת לימוד שנמצאת בחדר במרכז הצבעים של החברה בדיזיין סנטר ברמת גן.

סביב השולחן התקבצו שש נשים ומדריכה. כולן עוסקות במקצועות חופשיים (רופאה, מנהלת שיווק ואפילו מדריכת באולינג), וכולן הגיעו כדי להעשיר את אהבתן ליצירה ואמנות. אחרי הרצאה קצרה שבה הדגימו לנו במצגת כיצד ציורי אווירה משלימים למעשה את הריהוט בבית, הפשלנו שרוולים והתחלנו לעבוד.

מתברר שגם על בד הקנבס אפשר למרוח טיח, כרקע לציור, אז לבשנו סינר, לקחנו כף טייחים ושפכטל, והתחלנו למרוח שני סוגי טייחים, בתחילה על קרטון ביצוע - טיח מחוספס בשם מרמרינו וטיח חלק בשם אימפסטו. הטייחים למעשה יוצרים טקסטורות שאחר כך מתבלטות בעבודה. המורה איפשרה חופש יצירה: בתחילה עבדנו עם צבעים אקריליים לקירות ולמדנו איך לערבב ביניהם ולהגיע לגוון הרצוי לנו. למדנו עבודה עם שבלונות, וכיצד אפשר למלא שבלונות בצבע או אפילו בטיח כדי ליצור תבליט בקיר או בציור. לאחר מכן עברנו לעבוד עם צבעים מבריקים יותר בשם ניר-ארט, שהעירוב ביניהם יוצר טקסטורות חדשות. המדריכה עודדה אותנו לקבל השראה אחת מהשנייה, אך בסופו של דבר הצבעוניות והטקסטורות שהתקבלו היו מאוד שונות.

את התמונות שמכינים בסדנה לוקחים הביתה, לכן המדריכה ביקשה מכל אחת לדמיין את הסלון שלה, ולפני הבחירה בקנבס, בטקסטורה ובצבעים היא ביקשה להחליט על המיקום בבית ורק אז להתחיל לעבוד. המפגש השני של הסדנה כלל היכרות עם סוגי טיח נוספים ועבודה חופשית עם החומרים שעליהם למדנו במפגש הראשון.

סדנה עיונית לצביעת קירות

הסדנה השנייה שהצטרפנו אליה - סדנת צביעת קירות של חברת מעודד צבעים, היתה שונה לחלוטין. בעוד שבנירלט היה זה סוג של חוג יצירה לנשים, הסדנה במעודד צבעים בראשון לציון כללה קהל שונה: עירוב של גברים ונשים שעומדים לשפץ את ביתם במו ידיהם ורוצים לקבל כמה טיפים.

הסדנה התקיימה ביום חמישי אחר הצהריים והיה שם ערב רב של נשים "שעושות הכל בבית", כהגדרתן, גברים מהאקדמיה שהחליטו להשתעשע ביצירתיות כתחביב לשעות הפנאי, צעירות תל אביביות שרוצות לשדרג את חדרן, חוזרים בתשובה שעובדים בצביעה לפרנסתם ורבים אחרים. גם המיקום היה שונה - חדרון הרצאות ספרטני באזור התעשייה של ראשון לציון, עם כיסאות סטודנט בחצר האחורית של החנות. הפאר נשאר למעלה, באולם התצוגה בקומה השנייה של החנות שממתגת את עצמה כמרכז לעיצוב וצביעת הבית, שבו היא מוכרת את כל הצבעים, הכלים והציוד המשלים לכך.

מדובר בסדנה עיונית לחלוטין, שבה נותן המדריך שלום ברבי, היועץ הטכני של החברה, הרצאה בת ארבע שעות על כמעט כל סוגי הצבעים, הטייחים והוושים (צבע מריחה) הקיימים בישראל ובעולם, ומדגים גם את סוגי הטקסטורות וכלי העבודה שבהם משתמשים במהלך צביעה דקורטיבית. הוא מדגים על הקיר ועל גבי לוח, והתלמידים מבקשים לרשום. שלום מסביר שכלל אין צורך בכך - בסוף הסדנה מקבל כל אחד די.וי.די עם תיעוד מלא של הסדנה. ואולם מה שחסר בסדנה זה ההתנסות האישית. את זה עושים בקורסים הארוכים יותר שמציעה החנות.

סדנאות בחינם

במקביל למגוון הסדנאות בתשלום, מוצעות גם לא מעט סדנאות ללא עלות. למשל, במרכז הישראלי לבנייה, בשיתוף פורטל Adira.co.il, מציעים מגוון סדנאות בנושאים משתנים כמו שימוש בגבס, עיצוב חדרי ילדים, צביעה דקורטיבית, תכנון תאורה וטיפים לניהול נבון של תקציב הבנייה.

גם גלריות ובתי עיצוב מציעים סדנאות חינמיות שהידע המצטבר בהן יכול להיות נכס רב למשתמש שרוצה לעצב את ביתו בעצמו. ברשת ויה ארקדיה לדוגמה, מציעים סדרת סדנאות ללא תשלום בסניף החברה בדיזיין סנטר. הסדנה מציעה טיפים וכלים מעשיים שבאמצעותם ניתן לערוך בבית שינויים מהותיים בתקציב נמוך. למשל, צביעת קירות, החלפת אריחים, איבזור מחדש של חדר האמבט או תליית וילונות מחומרים שונים. את ההרצאה מעבירים אדריכלים מתחלפים שעובדים עם הרשת. בנוסף, החל מהחודש הבא תעמוד במתחם העיצוב בדיזיין סנטר עמדת ייעוץ של בוגרי בית הספר להנדסאים שנקר, שיתנו מענה לקהל בכל שעות פעילות המתחם בנושאי עיצוב שונים, ללא תשלום.

עוד סדנה חינמית מעניינת היא זו שמעבירה חברת לדיקו BOSCH, המעבירה סדנאות עשי זאת בעצמך לנשים בלבד, במשרדיה בראשון לציון. החברה עורכת הדרכות ייעודיות בנושאים שונים חלקן מעשיות וחלקן תיאורטיות. בסדנה לומדת קבוצה של נשים כיצד להתמודד עם בעיות טכניות בבית ובחצר, חלקן פשוטות יותר וחלקן פחות, ובעצם כך הן אמורות לפתח את היכולת להסתדר בזכות עצמן מתוך אמונה שנשים לא צריכות להיות תלויות בגבר או באיש מקצוע.

המשתתפות בסדנה מקבלות סקירה כללית על כלי עבודה, כיצד להבריג, כיצד לקדוח נכון, כיצד לתקוע מסמרים ומתי נכון להשתמש בכלי מסוים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סדנאות בתשלום: מרכז נירלט

מה? סדנה לצביעת קירות, במגוון טכניקות על גבי משטחים שונים

מתי: אמצע השבוע: 10:00-16:30; יום שישי: 09:30-14:30

מחיר: 320-360 שקל

מה? סדנת רהיטים - לחידוש או יישון רהיטים כדי ליצור מראה עתיק, כולל פתרונות מעשיים לצביעת פורמייקה ולרהיטים הצבועים בצבע שמן ולכות

מתי: אמצע השבוע: 10:00-16:30; יום שישי: 09:30-14:30

מחיר: 320-360 שקל

מה? סדנה לעיצוב תמונות אווירה על בדי קנבס

מתי: שני מפגשים בני ארבע שעות כל אחד, אחר הצהריים או בבוקר

מחיר: 690 שקל

לפרטים: www.nirlat.com

מעודד צבעים

מה? סדנה עיונית של ארבע שעות ללמידת עולם הטייחים והצבעים לצביעה אמנותית, כיצד משתמשים בחומרים השונים, כיצד מיישמים אפקטים מיוחדים על הקירות ובאילו כלים להשתמש

מתי: אחת לשבועיים, בימי רביעי ב-15:00-19:00

מחיר: 100 שקל

מה? ארבעה מפגשים מעשיים בני ארבע שעות כל אחד, הכוללת התנסות על גבי פלטות בכל סוגי הטייחים, הצבעים והוושים (צבע מריחה), ובכל סוגי הגימורים והטקסטורות

מתי: אחת לחודשיים במהלך השבוע האחרון של אותו חודש

מחיר: 1,000 שקל

לפרטים: www.meoded.co.il

טמבור

מה? סדנת עיצוב ואפקטים - עקרונות בהתאמת גוונים בחדרי הבית.

מתי: שני מפגשים בני שלוש שעות

מחיר: 400 שקל

מה? סדנה לצביעת רהיטים מחומרים שונים כמו עץ, מתכת ופלסטיק, היכרות עם סוגי הצבעים השונים עמם אנו משתמשים בבית וצביעת פריט באחת הטכניקות הנלמדות

מתי: שני מפגשים בני שלוש שעות

מחיר: 400 שקל

מה? סדנת צבע אישית. סדנה במתכונת אחד על אחד, שבה ניתן ללמוד באופן אישי טכניקות צביעה מיוחדות לקירות

מתי: מפגש בן שלוש שעות בתיאום אישי מראש

מחיר: 400 שקל

לפרטים: www.tambour.co.il

סדנאות בחינם: המרכז הישראלי לבנייה

שבע סדנאות בחודש בנושאים שונים ומתחלפים מדי חודש. כל סדנה נמשכת שעה עד שלוש שעות. בין הנושאים שהוצעו בפברואר: עיצוב מטבחים, עיצוב ותכנון דלתות לבית, תכנון תקציב בנייה, עיצוב חדרי אמבטיה, עיצוב פנים וגבס וטקסטיל לבית.

לפרטים: Adira.co.il

רשת ויה ארקדיה

אדריכלים המלמדים כללים בסיסיים לעיצוב עצמי של הבית. הסדנאות מתקיימות כשלוש פעמים בחודש בסניף החברה בדיזיין סנטר ואורכן כשעתיים. לפרטים: via-arkadia.co.il

חברת לדיקו BOSCH

הדרכות ייעודיות בנושאים שונים המיועדות לנשים בלבד, כדי שיוכלו להתמודד בכוחות עצמן עם בעיות טכניות בבית ובחצר. לפרטים: www.ledico.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully