וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול

בר חיון

17.2.2010 / 11:34

רוצים לוודא שלא פורצים אליכם הביתה או סתם לעקוב אחרי הילדים והעוזרת? התקינו מצלמת אבטחה - זה כבר לא סיפור יקר

מצלמות האבטחה והמעקב נחשבו תמיד עניין יקר ומקצועי שמתאים יותר לבעלי עסקים ורשתות קמעוניות מאשר לצרכן הפרטי. ואולם, בשנים האחרונות גם צרכנים פרטיים מוצאים שימושים שונים למצלמות מעקב, ולא רק להגנה במקרה של פריצה.

באמצעות עוד כמה "זוגות עיניים" בבית, המשתמשים יכולים לוודא שהכל בסדר עם הילדים, לדאוג שהמנקה לא עושה שטויות, להשגיח על הורים קשישים ואף לוודא שהשכן לא תופס לכם את מקום החניה.

המכשולים העיקריים בחדירת מצלמות המעקב לשוק הצרכנים הפרטיים היו העלויות הגבוהות יחסית (אלפי שקלים לציוד וללא אפשרויות תשלום נוחות בדרך כלל), אך גם חוסר הידידותיות למשתמש בהתקנת הציוד והאחזקה.

עם השנים, בעקבות הוזלתן של מצלמות אינטרנט (מצלמות IP) וכניסתן של חברות שמספקות פתרון זול יותר וידידותי למשתמש, הוסרו רבים מהמכשולים וכיום, גם אם אתם סתם רוצים לעקוב אחר חיית המחמד שלכם בזמן שאתם בעבודה, אפשר לעשות זאת ללא עלויות גבוהות או סיבוכים מיותרים. אספנו כמה מהפתרונות הבולטים בשוק, העונים על צרכים שונים ובעלויות שונות.

מערכת מצלמות להשכרה

אחד המאפיינים של רוב מערכות המעקב כיום הוא שהן מקומיות, כלומר הציוד שמקליט את מה שהמצלמות רואות נמצא בבית, חשוף לתקלות, התיישנות טכנולוגית, ונדליזם וגם גניבה. על כן, אחד המוצרים המעניינים ביותר בשוק כיום הוא NeoCom של חברת Neo IT.

במקום למכור את ציוד המצלמות וההקלטה החברה נותנת אותו כשירות, ללא צורך במחשב או שרת אחסון. "המטרה שלנו היא לפטור את הצרכן מההתעסקות בהתקנה ובתחזוקת הציוד", מסביר אלי סהר, מנכ"ל החברה. "עשינו זאת בכך שהפכנו את העסק לשירות בדומה לכל שירותי הטלקום. כיום אנחנו מציעים את השירות אך בקרוב הוא יוצע בעיקר על ידי ספקיות האינטרנט".

המערכת כוללת מצלמות IP שאליהן יש גישה מכל מקום עם חיבור לאינטרנט. כל החומר המצולם (בעת זיהוי תזוזה) נשמר על שרתי החברה וגם אליו יש גישה מכל מחשב המחובר לאינטרנט. מצפייה בממשק ההתחברות, גילינו כי הוא אינטואיטיבי ונגיש, עם אפשרות לצפיה במהירות שונות (עד פי 4), הנעת המצלמה מרחוק ועוד.

עלות: מצלמה אחת: 39 שקל לחודש; שתי מצלמות: 79 שקל; שלוש מצלמות: 99 שקל; 4 מצלמות 119 שקל. המחירים בהתחייבות לשישה חודשים.

יתרונות: מעורבות מינימלית מצד הלקוח; אין הגבלת מקום בהקלטה; גישה מכל מחשב או מכשיר סלולר עם חיבור אינטרנט; אפשר לקבל התראות באמצעות מייל, SMS ואף MMS עם תצלום בזמן אמת ישירות לסלולר (הלקוח משלם על המסרונים); כמה אנשים יכולים לצפות במקביל ולא תורגש האטה.

חסרונות: בחבילת הבסיס ניתנת גישה להקלטות רק שלושה ימים אחורנית או עד שבעה ימים בשירות משודרג ויקר יותר ב-10-30 שקל לחודש (תלוי במספר המצלמות); מגוון המצלמות אינו רחב.

למי מתאים: לצרכנים הזקוקים למערכת מצלמות מעקב בבית, לתקופת זמן קצובה. מערכת NeoCom פוטרת אותם מקנייה יקרה של ציוד.

שילוב בין מערכת אזעקה למצלמות

אחד היתרונות של חברת B Protect, הוא האפשרות לשלב בין מערכת אזעקה למצלמות מעקב בלי התעסקות רבה מצד הלקוח. הלקוח אמנם רוכש את הציוד (מצלמות, ציוד ההקלטה), אך שלא כמו ברוב המקרים בענף, אפשרות התשלום כאן היא נוחה למדי (36 תשלומים).

החברה מספקת שני סוגים עיקריים של פתרונות מעקב ואבטחה. הסוג הראשון הוא חבילת צפייה באמצעות מצלמות עם אפשרות הקלטה בלי מערכת אזעקה והתראות. ערכת ה-DVR (Digital Video Recording) של B Protect אינה קשורה למחשב ולכן אינה חשופה לווירוסים ושאר תקלות.

האפשרות השנייה כוללת חיבור מצלמות IP למערכת אזעקה אלחוטית מסוג MagicBox. במערכת זו לא ניתן אמנם להקליט, אך אפשר לשלוח התראות SMS וצילומי וידיאו ישירות למייל, במקרה של "פריצת אבטחה", כפי שהגדיר אותה הלקוח ויש אפשרות לצפייה מרחוק בזמן אמת. במקביל, חוץ מסירנה חיצונית ופנימית, אפשר להוסיף גם שליחת מוקד אבטחה לבית, גלאי עשן, חום, דליפת גז ומים.

עלות: מערכת בסיסית של MagicBox הכוללת אזעקה ומצלמת IP לקבלת התראות בעת אירוע תעלה 191 שקל לחודש במשך 36 חודשים

יתרונות: התראות יעילות כשקורה משהו בבית

חסרונות: אין אפשרות הקלטה במצלמות IP; עובד רק עם תשתית אינטרנט של בזק

למי מתאים: יחד עם הגלאים השונים ושירותי האזעקה והמוקד, מדובר בפיתרון מקיף ביותר לאבטחת הבית

מצלמה עם כרטיס SIM

מבחינה טכנולוגית, הפיתרון של פרטנר שונה מזה הרווח בשוק. לא מדובר במצלמה המחוברת ל-DVR ואף לא למצלמת IP המחוברת לרשת.

המצלמה שפרטנר מוכרת (ב-36 תשלומים), מצוידת בכרטיס SIM וכל פעם שרוצים לצפות במה שהיא מצלמת, צריך פשוט להתקשר אליה בשיחת וידיאו מטלפון דור 3, שעלותה כשיחה רגילה. אחרי הפעם הראשונה שתזינו סיסמה, בפעמים הבאות שתתקשרו אליה, היא כבר תזהה את המספר שלכם.

יש בה גם חריץ לכרטיס זיכרון (Mini SD) שבאמצעותו ניתן להקליט (מקום האחסון הוא עד 2 ג'יגה) אך אין אפשרות לצפות בהקלטות מרחוק. צריך לשלוף את הכרטיס ולצפות בתוכן דרך המחשב.

עלות: 49 שקל לחודש למשך 36 חודשים. בקניית טלפון מדור 3, המחיר יורד ל-39 שקל לחודש

יתרונות: פשוט ונוח להתקנה; ערוץ אודיו דו-צדדי שמאפשר לכם לדבר עם מי שאתם מצלמים וכך גם בכיוון ההפוך; יכולת לשליטה מרחוק על זווית הצפייה והזום; ראיית לילה

חסרונות: אין אפשרות לקבל התראות; אין גישה מרחוק להקלטה; מקום אחסון מצומצם יחסית; אין אפשרות לצפיה מהמחשב (צריך לשלם על שיחת וידיאו).

למי מתאים: בהיעדר התראות והקלטות בעת תזוזה, נותר רק לצפות באופן רנדומלי, ולאו דווקא כשקורה משהו משמעותי. בנוסף, עם מחיר גבוה יחסית, הפיתרון של NeoCam משתלם בהרבה. אבל למי שרוצה לצפות בילדים ולקיים אתם תקשורת דרך המצלמה, סטייל "האח הגדול", המצלמה של פרטנר עשויה להתאים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מצלמת רשת שמתחברת למחשב

זהו הפתרון הידידותי הזול ביותר שמצאנו לצפייה בבית בזמן אמת. כל מי שיש לו מצלמת רשת בבית (אותה ניתן לקנות בעלות של החל מ-60 עד כמה מאות שקלים), יכול להתקין בחינם את התוכנה של ג'וליפר ( (www.joliper.com על המחשב אליו מחוברת המצלמה, להתקשר ממכשיר נייד ולקבל תמונה.

אם יש לכם גם מיקרופון במחשב, תוכלו גם לשמוע (אתכם לא יוכלו לשמוע). איתי פרייס, מנכ"ל ומייסד החברה, מוסיף כי בשבועות הקרובים יהיה ניתן לחבר יותר ממצלמה אחת לאותו מחשב, בעלות של 30 שקל לחודש ובהמשך, יתוספו שירותים נוספים בתשלום, כגון קבלת התראות (הטלפון יצלצל ותוכלו לראות מה שהמצלמה רואה).

עלות: עלות שיחת הווידיאו היא כשיחה רגילה בפרטנר וסלקום ובפלאפון - 59 אגורות לדקה או חבילה בעלות 19.90 שקל ל-50 דקות בחודש.

יתרונות: זול, זמין ופשוט להפעלה.

חסרונות: אין הקלטות או התראות; אין אפשרות לשלוט על המצלמה מרחוק; אין אפשרות לצפיה מהמחשב (צריך לשלם על שיחת וידיאו).

למי מתאים: גם כאן, כמו בפיתרון של פרטנר, בהיעדר הקלטות התראות בעת תנועה, הצפיה הרנדומלית בנעשה בבית הופכת את המעקב לפחות אפקטיבי. מתאים למי שרוצה להשקיט את המצפון ולהרגיש שהוא שולט במה שקורה בבית בהיעדרו. אבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully