וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביר השולחן העגול

אם חיפשתם מפת שולחן עגולה ודקורטיבית ולא מצאתם, רצוי שתכירו את המעצב ברק שויקי והמותג החדש שלו -"פיקוק"

ברק שויקי (38) לא חשב שלמצוא מפה דקורטיבית לשולחן העגול במטבח שלו תהיה משימה מורכבת, אך לאחר שחרש את העיר בניסיון למצוא אחת כזו, הוא הבין שהמשימה לא רק מורכבת, אלא כמעט בלתי אפשרית. "זה לא שאין מפות עגולות" מספר ברק, "אלא שהמפות שכבר נמצאות ברשתות הגדולות הן לבנות ומסורתיות. כאלו בסגנון צעיר ולאוהבי העיצוב, אין כל כך בנמצא."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה נפתחה חנות חדשה לכלי בית בסמוך לביתו של ברק, והוא שעט לעברה בתקווה למצוא שם את המפה העגולה. לצערו הרב תקוותו נמוגה, והמוכרת, שכנראה נתקלה ברבים כמו ברק, מלמלה במרמור "אולי שמישהו יעצב כבר מפות עגולות ודקורטיביות?!". ברק, מעצב גרפי במקצועו ובעל סטודיו "סופר מק" מזה 10 שנים, החליט להרים את הכפפה ולצאת למסע בעקבות המפה העגולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התחלתי בהעלאת השערות כמו מדוע הפער בין כמות המפות העגולות לבין אלה המלבניות והרבועות, הוא גדול כל כך" מציין ברק. "אולי כי יקר לייצר מפות עגולות בכמויות? אין להם מספיק ביקוש? האם יש חברה מונופוליסטית שאף אחד לא מעוניין להתחרות איתה? הדבר היחידי שהצלחתי לחשוב עליו הוא הנושא של בזבוז בד, כתוצאה משאריות שנותרות מסביב למפה, ולגם לזה מצאתי פתרון."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברק ביקר בתערוכות המתמחות בתחום הטקסטיל בפריז כדוגמת Maison & Objet, יצר קשר עם יצרנית בדים צרפתית והחל לייבא ארצה בדי 100% כותנה באיכות משובחת, עם דוגמאות גרפיות, ססגוניות וצבעוניות שדיברו אל הגרפיקאי שבו. "יכולתי להביא בדים הרבה יותר פשוטים" הוא מדגיש, "אבל העדפתי ללכת על בדים איכותיים, עם צביעה הנעשית בטכנולוגיה מתקדמת, שהצבעים לא מטשטשים אחרי מספר כביסות. מה גם שבדים פשוטים אפשר למצוא בשוק ולא צריך אותי בשביל זה". השלב הבא של ברק היה לשבת ולתפור מפות. הוא רכש מכונת תפירה והחל ללמוד איך משחילים חוט למחט. אחרי זה הוא עבר לעיצוב האריזה, הלוגו, הגיהוץ והקיפול של המפה. לאחר שהיו בידו עשרות בודדות של מפות עגולות ורבועות, עם מפיות קטנות בהתאמה, הוא פנה לקניינים שונים, ביניהם של "סוהו", "דומו" ו"ספייסס" שהתלהבו מהמוצר הטרי והצבעוני שברק הציע והזמינו ממנו כמויות גדולות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פחדת ללכת על משהו שאתה לא בקיא ובטוח בו?

"לא. השקעתי בסך הכל 25,000 שקלים עד היום, כולל ייבוא הבדים ומכונת התפירה, ולמדתי תוך כדי העבודה לעשות עסקים, במקום ללכת וללמוד מנהל עסקים. האמנתי במוצר שלי מההתחלה וברגע שקניינים מביני עניין התחילו להזמין אותו, הבנתי שזה היה שווה את הכל."

אתה מתכנן לעבור לעיצוב טקסטיל במשרה מלאה ולסגור את "סופר מק"?

"ממש לא. הסטודיו לעיצוב גרפי הוא הפרנסה שלי, אני עובד בו בימים ובלילות מתפנה לעיסוק החדש שממלא אותי באושר גדול. מאחר שאני עובד עם חברות כמו לשכת הפרסום הממשלתי וחברות כבלים שהגרפיקה בהן מונוטונית, כל ריגוש הקריאייטיביות שהיה בתחילת דרכי המקצועית התמוסס, והטקסטיל החזיר לי את חדוות היצירה. הרעיון של המפות לא הגיע ממקום של השלמת הכנסה. אני איש של קריאייטיב וריגוש, המפות רק החזירו אותי לחיים מהבחינה הזו."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציינת שיש לך פתרונות גם לשאריות הבד של הצורה העגולה, כמו מה למשל?

"כריות טלאים שיהיו תואמות למפות ולמפיות, מוצרים לבית המשולבים עם טקסטיל ויש בהם הומור, כמו מגנט לעינית של הדלת עם חתיכה של וילון מיניאטורי, שכדי להציץ בעינית יש להסיט את הוילון, או בובה עם חצאית שכשמישהו דופק בדלת צריך להרים לה את החצאית כדי לראות מי זה. אלה יהיו מוצרים שיתלוו בהמשך ל'פיקוק'."

למה דווקא "פיקוק"?

"פיקוק – טווס, כולל בתוכו את עולם הצבע, הצורה, החומרים והאלמנטים של הטבע שמשתלבים במותג, ומאפיינים את העבודה שלי כגרפיקאי. המותג עצמו מאוד צבעוני ואילו הלוגו, שגם אותו עיצבתי, הוא מתון ושליו, ולא גונב למוצרים את הפוקוס. בנוסף, בשנות ה-80 הוקרנה סדרה בריטית שנקראה 'מישהו מטפל בך' שמאוד אהבתי ועד היום אני רואה קטעים שלה ביוטיוב. למנהל מחלקת הגברים בבוטיק שבסדרה, קראו קפטן פיקוק והחלטתי לאמץ את השם שהתיישב בול עם הבדים שמצאו חן בעיניי."

מחירים:
מפה עגולה בקוטר 1.60 מ' – 299 שקלים
מפה מלבנית 1.50 x 2.30 מ' - 399 שקלים
מפות מלבניות 3.50 מ' – 599 שקלים

להשיג ב: רשתות "דומו", "סוהו" ו"ספייסס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully