וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוכמה גדולה

הגענו ליום שבו בית חכם הוא לא נחלתם הבלעדית של חובבי גאדג'טים, אלא דבר שגם גדולי הטכנופובים יחיו בו בקלות

להדליק את האורות, לפתוח את התריסים ולהפעיל את החימום באמצעות מחיאת כפיים, בלי לקום מהכיסא, הן פעולות שעד לא מזמן היה אפשר לראות רק בסרטים. כיום, באמצעות שלט המצויד במסך מגע ניתן להפעיל את כל מוצרי החשמל בבית, בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם, ואף להפעיל את החימום הרצפתי ולחמם את תנור האפייה כשאינכם בבית, באמצעות הטלפון הנייד או רשת האינטרנט. ברוכים הבאים לבית החכם.

הבשורה המשמחת לטכנופובים שבינינו היא שבית חכם הוא, באופן די מפתיע, ידידותי למשתמש. האסתטיקנים ייהנו מהעלמת המתגים הרבים שמפעילים את מכשירי החשמל. הירוקים יאמצו את השיטה מכיוון שהיא ידידותית לסביבה - הפעלת התאורה באמצעות עמעם חוסכת בחשמל ומאפשרת להכפיל את אורך החיים של הנורות.

אבל החוכמה הגדולה ביותר של מערכת זו טמונה בכך שהיא עושה לנו את החיים קלים ופשוטים יותר. זו הסיבה שרבים רואים בה, ובכל הסופרלטיבים שמרעיפים עליה, פתרון מצוין לעצלנים.

מה שברור זה שבעידן הטכנולוגי, כשהבית מוצף מתגים ושלטים שצריך לחפש כל הזמן וכל שנה-שנתיים מיתוסף עוד מכשיר חשמלי - צריך מישהו, או משהו, שיעשה סדר בעניינים. וכאן בדיוק נכנס לתמונה הבית החכם, שהביקוש להתקנתו צובר תאוצה בשנים האחרונות במדינות רבות. יוסי גול, מנכ"ל חברת טופ אודיו, המתכננת ומבצעת בתים חכמים, אומר כי הישראלים נחשבים צרכנים בולטים בתחום וממוקמים במקום גבוה בעולם מבחינת החדירה של הטכנולוגיה.

קווי או אלחוטי

בין אם אתם חובבי גאדג'טים מושבעים והתקנת מערכת חכמה בביתכם היא עניין של מה בכך, ובין אם הרעיון קוסם לכם, אבל אתם לא ממש בטוחים שהוא מתאים לאורח חייכם, יש לנו כמה עצות פרקטיות בשבילכם.

מערכת הבית החכם מאפשרת לכם לשלוט על כל המעגלים החשמליים בבית: תאורה, חימום תת-רצפתי, תריסים חשמליים, מערכת אזעקה, מיזוג - וגם, אם רוצים ומשלמים, על תפעולן המלא של מערכות האודיו-וידאו (קולנוע ביתי, טלוויזיות, מערכות סטריאו). למעשה, האפשרויות "להשתעשע" עם הטכנולוגיה הן אינסופיות - הכל שאלה של תקציב.

בשוק מוצעות שתי שיטות התקנה של בית חכם: מערכת קווית המיועדת לבונים ולמשפצים, ונחשבת חלק אינטגרלי מהתכנון הכולל של הבית, ומערכת אלחוטית, המשווקת בישראל כשנתיים, נקראת קונטרול 4 ומיובאת על ידי חברת אס. ג'י.

יתרונה הבולט של השיטה האלחוטית הוא שלא צריך לשבור קירות ולחצוב תעלות, כך שהיא מתאימה להתקנה בבית קיים. חסרונה העיקרי הוא שמדובר ברשת שלא מבטיחה אפס תקלות. במצב של תקלה, הבית שלכם ייהפך בן רגע מחכם גדול לטיפש קטן.

שם המשחק: אחריות ושירות

ככל שהתחום צובר תאוצה, כך צצות יותר חברות המעניקות את השירות. איך יודעים באיזו חברה לבחור? כמו בהרבה תחומים, גם כאן יש מותגים המבוססים על ותק ואיכות של המוצרים. עם זאת, מאחר שמדובר בתחום חדש יחסית ועדיין לא נקבעו סטנדרטים ברורים - אחריות ושירות הם שם המשחק.

טופ אודיו, לדוגמה, מציעה כחלק מפעילותה כוננים שעובדים גם בסופי שבוע וזמינים ללקוחות לכל שאלה. כמו כן, מכיוון שחיבור מערכות האודיו והווידיאו למערכת החכמה, מה שמאפשר שליטה מלאה בכל הפונקציות באמצעות השלט החכם, משדרג מאוד את החוויה - רצוי לבחור בחברה המתמחה בשני התחומים.

כמו כן, מומלץ להתנסות במערכת החכמה לפני שאתם שולפים את כרטיס האשראי, כדי שלא תגיעו הביתה ותגלו שאינכם יודעים איך להדליק את האור. בחברת ניופאן פרו, לדוגמה, בנו חדר תצוגה שמדמה דירה עם מטבח, סלון, פינת עבודה ומרתף קולנוע ביתי, המאפשר ללקוחות להתנסות בדבר האמיתי, וממחיש בצורה ידידותית איך הדברים עובדים בשטח.

וכמה זה עולה?

מחירה של מערכת אלחוטית אבסולוטית, שכיום משווקת רק אחת כמוה בישראל, המותקנת בחלל ציבורי אחד בבית (סלון, מטבח) ומאפשרת, בין השאר, שליטה בתאורה, מיזוג ואודיו-וידיאו - מתחיל ב-8,000 שקל. חיבורו של כל שקע נוסף למערכת האלחוטית יעלה לכם 150 דולר.

מחירה של מערכת קווית בסיסית ביותר בדירת 5 חדרים - הכוללת תאורה, תריסים ודוד חשמל - מתחיל ב-20 אלף שקל (כולל תכנון, ציוד והתקנה), לא כולל התשלום לעבודת החשמלאי. מכיוון שהמערכת הקווית מותקנת כחלק מבנייה או שיפוץ יסודי, המחייבים ממילא חשמלאי, הרי שכלל האצבע הוא שעבודות החשמל הקשורות למערכת החכמה ייקרו את עבודות החשמלאי ב-20%-30%.

יזמים רבים רואים בבית החכם מרכיב משמעותי בחיים המודרניים, ומכאן פרויקטים רבים בישראל, לרבות במגדלי היוקרה, מתוכננים עם מערכות חשמל חכמות המשביחות את הנכס. סביר להניח כי בשנים הקרובות הבית החכם לא יהיה בגדר מותרות. מחיר המערכות החכמות, לדברי יבואנים, צפוי לרדת בהדרגה, ויהיה זמין לקהל הרחב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אין גבול

בינתיים הבית החכם, לפחות בגרסתו המלאה, הוא גם עניין יקר מאוד ורבים מתייחסים אליו כמעין צעצוע משוכלל לעשירים. לכן, זה לא מפתיע שדווקא הפונקציות ה"אקזוטיות" שלו מושכות תשומת לב רבה ומשמשות כלי שיווקי.

אלון לסקי, מנכ"ל ניופאן פרו, מספר על מערכת ביומטרית, שבה השלט מזהה את האוחז בו ומכוונן בהתאם את המערכות בבית כך שיתאימו לסיטואציה המתבקשת. כך, אם ילד אוחז בשלט כזה, הטלוויזיה תידלק על ערוץ ילדים ותינעל האפשרות לצפות בערוצי מבוגרים. יוסי גול, מנכ"ל טופ אודיו, מספר על תרחיש "גנב": אם מתעורר חשש כי גנב חדר לבית, בלחיצה אחת יופעלו - כל האורות, התריסים והטלוויזיות.

אדריכל הפנים אלדד מיטלמן, שמתכנן בימים אלה דירה במגדל G בתל אביב, מספר על תרחיש בבית החכם המיועד ללקוחה חובבת שופינג: היא מקבלת עדכונים שוטפים על מכירות ומבצעים בבתי האופנה הגדולים בעולם עם כניסתה הביתה - אלא אם כן היא בדיוק חוזרת מסיבוב קניות בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully