וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים מכם קטנים

בכניסה למגדלי YOO ניצבת דלת עצומה שגורמת לכל מי שנכנס לחוש קטן במיוחד. שיגעון גדלות של הלקוחות או המעצב? לשיפוטכם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדלת הענקית בלובי בפרויקט YOO בעיצובו של פיליפ סטארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשנכנסים ללובי של פרויקט המגורים YOO בעיצובו של מעצב העל הצרפתי פיליפ סטארק, אפשר לטעות לרגע ולחשוב שזוהי הכניסה לביתו של גוליבר בארץ ליליפוט. הלובי האקסקלוסיבי והמהודר מציג תפיסה עיצובית שונה ממה שהכרנו עד כה בארץ, בעיקר משום שהוא מוכיח יותר מכל כי מעצב בסדר גודל של סטארק, לא מהסס לחשוף את שיגעון הגדלות שלו.

סטארק הציב בכניסה הראשית של מגדל המגורים דלת עצומה בגובה של 7 מ', וילונות ענקיים באורך 9 מ', שמקיפים את הלובי המעוגל ומדרגות רחבות במיוחד הנראות כמו כניסה לאמפיתיאטרון - העיצוב האימתני הזה בהחלט יגרום לכם להרגיש קטנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדרגות רחבות במיוחד מובילות למועדון הדיירים ב-YOO/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגודל כן קובע

סטארק הוא לא המגלומן היחיד שחוטא בעיצוב פריטים עצומים ולא פרופורציונאליים לממדים האנושיים, אם כי הוא בהחלט מהבולטים במגמה זו. בשנים האחרונות נוצר זרם בולט בעולם העיצוב שדוגל בכך שהגודל בהחלט קובע; רהיטים וגופי תאורה הופכים לפסלים מונומנטאליים בעלי נוכחות בלתי מעורערת על ידי מעצבים וחנויות עיצוב למיניהם. בעבר, פריטים מוגזמים מהסוג הזה הוצבו בעיקר בחללים ציבוריים כמו חנויות בגדים ומסעדות, אך בשנים האחרונות התופעה זלגה גם לבתים פרטיים. נוכחותם של פריטים מהסוג הזה בחלל פרטי, מביאה עימה אמירה עיצובית חדשה שטורפת מחדש את הקלפים בנוגע להגדרת הבית שלנו כמקום אינטימי, אישי ועוטף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה של המעצבים הספרדים Ramon Ubeda ו–Otto Canalda. להשיג ב"קמחי תאורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשביל כבוד

"הרעיון של גודל, כמו הרבה דברים בחיים, מעיד על סמל סטטוס", מציין מעצב הפנים אלדד מיטלמן. "אי אפשר להתעלם מהעובדה שכניסה עצומה לבית דרך דלת גבוהה במיוחד המיתמרת לגובה של שתי קומות, יוצרת תחושה של כניסה למקום מכובד, בדומה להיכל."

עיצוב גדול ממדים אינו תופעה חדשה באדריכלות. כנסיות וקתדרלות גותיות שנבנו ברחבי אירופה עוד בימי הביניים, התאפיינו בממדים עצומים ומרשימים. מבנים אלו נראו למרחקים, כשלמרגלותיהם נראו שאר הבתים הפרטיים, כמיניאטורות קטנטנות. באותה תקופה, הסיבה להאדרת המבנים לממדים "מפלצתיים", הייתה דתית לחלוטין; המבנים המחישו את ממדיו הקטנים והזעירים של האדם, לעומת כבודו, גודלו ונשגבותו של האל. היום, לעומת זאת, הסיבה להגדלה וההגזמה רחוקה מלהיות דתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עציצי ענק של המעצבת Luisa Bocchietto. להשיג ב"פנטהאוז רהיטים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איזה סוג לקוחות מבקש לעצב באופן כזה?

"הלקוחות שרוכשים פריטים גדולי ממדים ומעדיפים לגור בסביבה שבה הכל בולט, נראה ובעל נוכחות, הם אלה המעוניינים בהקניית יוקרה לחזותם ומעמדם."

יש סיבה לאבולוציה המוגדלת הזאת?

"כן, מעבר להקניית היוקרה והסטטוס, אנחנו חיים בעידן שבו הכל גדול. מסכי הטלוויזיה גדולים, הבתים גדולים, הרכבים גדולים, ולכן אין זה מן הנמנע שגם העיצוב יגדל בכמה מידות", מציין מיטלמן. "בנוסף, בעולם שבו הדברים מתרחשים מהר מאוד קשה לחדש וליצור דברים יוצאי דופן בתחום, ואז מתחילים לשחק עם הגודל שהופך לפקטור משמעותי". שיגעון גדלות של המעצב או אגו של הלקוחות? תחליטו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully