וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדנת צחוק

דניאל זילברברג

13.1.2010 / 14:44

שי אלקלעי ויעל מר, זוג בעבודה ובחיים, מעצבים פריטים זוכי פרסים עם המון הומור. "אתר בנייה" עוצר בסטודיו raw edges

שם: raw-edges.com

ז'אנר: השבוע קפצנו לביקור באתר של סטודיו raw-edges ובתרגום חופשי, קצוות מחוספסים. האתר והסטודיו הוקמו על ידי יעל מר ושי אלקלעי, זוג מעצבים ישראלים, שיוצרים פריטים ייחודים (בעיקר רהיטים), שנעים על הגבול בין אמנות לריהוט. הרהיט אחרון שיצרו בשנת 2009 זכה לתהודה עולמית עצומה בעיקר מעולם האמנות, ומוצג עד היום במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, שרכש אותו לאוסף הפרטי והקבוע שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגוון פריטים של סטודיו raw edges/מערכת וואלה!, צילום מסך

רקע

מר ואלקלעי מעידים על עצמם שהם שותפים בכל הלכי החיים. שניהם נולדו בתל אביב, הכירו והתאהבו בלימודי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי למדו בבצלאל והמשיכו יחד ללימודי עיצוב מוצר ברוייאל קולג' אוף ארט המפורסם בלונדון, במסלול בו למד המעצב הישראלי הנודע רון ארד. אחרי הלימודים השניים החלו לפלס את דרכם בשוק בעבודות בין השאר בסטודיו המוכר כמו Rolf Sachs Studio ובחברת התיקים המוערכת Kobold שרבים מבוגרי הרויאל קולג' אוף ארט מתגלגלים לעבוד בה. לפני מספר שנים החליטו השניים לפנות לדרך עצמאית והקימו את סטודיו raw edges בלונדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצרים רהיטים מחומרים דו מימדיים כמו נייר - כורסה של סטודיו raw edges/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעל מספרת באתר כי היא נהנית ליצור רהיטים מחומרים דו-מימדיים כמו נייר ובדים, בעוד הדבר העיקרי שמעניין את שי הוא התנועתיות שהוא מצליח ליצור במוצרים הקשיחים. יחד הם מצליחים לחשוב על פתרונות יעילים לרהיטים סטנדרטים, כמו כיסא שמתאים את עצמו לאדם היושב עליו באמצעות כריות ממולאות באוויר, או שידת מגירות שנפתחות כלפי הצדדים, תוך הקפדה על אסתטיקה גבוהה, עד כדי כך שרהיטיהם הוצגו במוזיאונים בניו יורק, פריז, בזל ולונדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Stack – שידת מגירות שנפתחת כלפי הצדדים שזיכתה את הסטודיו בפרסים יוקרתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקית אשפה בצורת דובי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בפנים

האתר של מר ואלקלעי נוח במיוחד לשימוש כיוון שאין בו הרבה קטגוריות. כל העיצובים שלהם מסודרים לפי סדר עשייה. כשבראשם Stack – שידת מגירות שנפתחת כלפי הצדדים וזיכתה אותם ב-4 פרסים יוקרתיים ביניהם "מעצבי העתיד" לשנת 2009, תחרות עיצוב בינלאומית בחסות מגזין האופנה Elle שזיכה אותם בפרס על עיצוב הרהיט הטוב ביותר והפרס של המגזין הנודע Home & Garden על הריהוט הטוב ביותר. העבודות של מר ואלקלעי שופעות הומור - באתר תוכלו למצוא שקית בצורת פרצוף, שקית אשפה בצורת דובי וגולת הכותרת: חצאית חירום – חצאית שמתנפחת בעת הצורך והופכת לאבוב או סירת הצלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצאית שמתנפחת והופכת לאבוב או סירת הצלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקסטרה

חוש ההומור של הצמד לא מסתכם בפריטים שהם מעצבים. באתר תוכלו להיחשף לעולמם היצירתי והצבעוני באמצעות תמונות של הזוג עובדים, או משתעשעים עם רעיונות.

משלוחים

לא ניתן לרכוש את הרהיטים באתר – אך יש שם פרטים ליצירת קשר עם הזוג, כך שניתן לפנות אליהם באופן אישי ולראות אם הם עושים משלוח לאזורנו. בנוסף, ניתן לרכוש את המוצרים שלהם בחנויות יוקרתיות בלונדון, ביניהן OKAY studio שהקטלוג שלה מוצג באתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שידה בשם "נוסטלגיה פלסטית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully