וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלים אטימות

במקום לפזר דליים ומגבות סופגות בפעם הבאה שיירד גשם, נצלו את הימים החמים לאיטום ובידוד הבית

הזמן האידיאלי לאטום ולבודד את הבית הוא לפני הגשמים. אם עדיין לא הספקתם, התעצלתם או בכלל לא ידעתם שהבית שלכם איננו אטום כמו שצריך, נצלו את הימים החמימים והשמשיים והשלימו את המשימה לפני הגשם הבא.

לבד על הגג

במידה ויש לכם גג רעפים ודאו ראשית שאין רעף סורר שנשבר או שזז ממקומו, המאפשר לגשם להיכנס ולגרום להצפה. איך תדעו שיש רעף סדוק? בדקו את הגג בשעות האור ובמידה והוא חשוך לגמרי, סימן שהמצב תקין. לעומת זאת, אם הוא מואר בקרן שמש קטנטנה, סימן שיש סדק או שבר באחד מהרעפים ורצוי לקנות חדש ולהחליפו. אם הרעף רק זז החזירו אותו למקומו. כדי שהרעפים לא יעופו במקרה של מזג אוויר סוער, מומלץ להצמיד אותם לשלד הגג באמצעות מסמר.

אם אתם גרים בקומה שמתחת לגג שטוח והתקרה מתמלאת בכתמי רטיבות, הגג שלכם זקוק לטיפול מיידי. זפת נחשב בעבר לחומר הפופולארי לפעולה זו, אך כיום השוק מציע חומרים ידידותיים יותר לסביבה, כמו פולינג סופר M - ציפוי אקרילי גמיש לאיטום והלבנת הגג, שיוצר אטימה מוחלטת נגד חדירת מים ורטיבות למבנה. החומר נחשב קל לשימוש: הוא אינו מצריך איש מקצוע מיוחד וחוסך בסיוד חוזר ונשנה של הגג בסיד לבן.

החלונות הגבוהים

חלונות הם מקור נוסף ורציני לרטיבות. מיותר לציין שכשאתם מרכיבים חלונות חדשים חשוב לשים לב להתחייבות היצרן אטום לחלוטין. במידה והחלונות שלכם ישנים, או כאלה עם משקופים מעץ (הפופולאריים בדירות הישנות שלא עברו שיפוץ מימי קום המדינה), רצוי למרוח דבק איטום בין משקוף החלון לקיר החיצוני. כדי לוודא שהחלונות שלכם אטומים לחלוטין, מומלץ לבדוק שהגומיות יושבות בציר בצורה מדויקת. בחלונות הזזה יש לבדוק את מצב המברשות - אם אלו התבלו, זה הזמן לרכוש חדשות.

מטפסים על הקירות

לפני שאתם מסיידים את הקיר בצבע שמתאים לספה החדשה שרכשתם, הפשילו שרוולים והתחילו לנקות את הכתמים הרטובים (במידה ויש כאלו כמובן). קחו מטלית לחה טבולה בחומר מחטא או אקונומיקה ושפשפו את אלו עד שייעלמו. לאחר מכן, בדקו אם יש סדקים בקירות החיצוניים של הבית ובמידה וכן מלאו אותם בחומר אוטם. מאחר שהקירות החיצוניים מועדים לפורענות, מומלץ שלא למקם בסמוך אליהם את המיטות.

צביעתם של קירות חיצוניים צריכה להיעשות בצבע אקרילי גמיש, כזה המונע חדירה של רטיבות ואוטם את הקיר בצורה מקסימלית. שיטה נוספת לאיטום, היא שימוש באבקה הנקראת Thermipaint הניתנת לערבוב עם כל צבע לצביעת קירות פנימיים, חיצוניים וגגות. האבקה אינה סופגת מים ונחשבת פתרון מעולה למניעת כתמי עובש שמופיעים בימי החורף ומעידים על בידוד לקוי. בנוסף, היא נחשבת לא רעילה וידידותית לסביבה. ל"וידוי אטימה" של קירות אבן, קירות לבנים או קירות מצופים בטיח מינראלי, ניתן להשתמש בסילר- חומר איטום שקוף שאוטם את הקירות ולא משפיע על הגוון או הטקסטורה של הקיר (בדומה ללק מחזק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully